آمار جدید از مصرف مواد مخدر در ایران

چه تعداد از معتادان ایرانی تحصیلات دانشگاهی دارند؟

مدیرکل دفتر تحقیقات و آموزش ستاد مبارزه به مواد مخدر کشور شب گذشته در کنفرانس خبری در شیراز تاکید کرد: اعتیاد آسیب اول کشور است و متاسفانه با این همه تلاش، نتیجه مطلوب کسب نشده است. برخی متولیان کشور در گذشته نسبت به مواد مخدر کم توجهی کردند و ۲ برنامه ۵ ساله بدون اطلاع از تقاضای مواد مخدر بود و در قانون برنامه پنجم نیز اتفاق جدی روی نداد.
کد خبر: ۱۰۸۴۹۱۱
چه تعداد از معتادان ایرانی تحصیلات دانشگاهی دارند؟

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از فردانیوز، حمیدرضا صرامی جوانان و نوجوانان را آسیب‌پذیرترین قشر در برابر اعتیاد دانست و گفت: امروز ۲ میلیون و ۸۰۰ هزار نفر در ایران به‌عنوان مصرف کننده مواد مخدر شناخته می‌شوند که الگوی مصرف تریاک به‌عنوان ماده مخدر سنتی ۵۳.۳ درصد، گل و حشیش ۱۱ درصد و شیشه ۸.۱ درصد است.

صرامی با اشاره به اینکه ۲۰ درصد مصرف کنندگان مواد مخدر دارای مدرک فوق دیپلم به بالا و ۱۵۶ هزار نفر از کل مصرف کنندگان زن هستند، میانگین شروع مصرف مواد را بین ۲۰ تا ۲۴ سال عنوان کرد.

وی گفت: شانس مصرف مواد در خانواده‌های دارای مشکل ۲.۲۱ درصد بیشتر از سایر خانواده‌ها است و دانش‌آموزانی که با والدین مشکل‌دار زندگی می‌کنند، ۲.۶۷ درصد تمایل بیشتری به استفاده از این مواد دارند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها