اختلالات جنسی در خانم‌ها نیز مانند مردان شایع است و حداقل 30 درصد خانم‌ها در تمام جوامع از یکی از اختلالات جنسی رنج می‌برند.
کد خبر: ۱۰۸۲۷۸۰
مواجهه خانم‌ها با مشکلات جنسی

به گزارش جام جم، هرچند این اختلالات در تمام جوامع، زیاد مورد توجه قرار نمی‌گیرند. حتی شرکت‌های دارویی نیز برای درمان اختلالات جنسی در مردان بیشتر سرمایه‌گذاری می‌کنند. این در حالی است که وجود اختلال جنسی در خانم‌ها بر کیفیت زندگی زوج‌ها اثر سوء شدید دارد و در بسیاری از موارد نیز کار به طلاق می‌کشد.

خانم‌ها باید بدانند امروزه با پیشرفت علم پزشکی بسیاری از اختلالات جنسی قابل درمان است. طبق آخرین سرشماری که در کشورمان انجام شد اگر تعداد خانم‌هایی که در سنی هستند که مسائل زناشوئی برای آنها مهم است را در نظر بگیریم، تعداد خانم‌هایی که مبتلا به اختلالات جنسی هستند، رقم قابل ملاحظه‌ای را تشکیل خواهند داد.

عملکرد جنسی در خانم‌ها دو تفاوت عمده با مردان دارد:

• عملکرد جنسی در خانم‌ها خیلی پیچیده‌تر از مردان است.

• عملکرد جنسی در خانم‌ها خیلی کامل‌تر از مردان است.

این در حالی است که بنا به دلایل زیادی این تعداد انبوه خانم‌ها درمان نشده باقی می‌مانند و سبب مشکلات عدیده در زندگی می‌شوند. بسیاری از مشکلات جنسی در خانم‌ها براحتی قابل درمان هستند و یک خانم یا یک زوج نباید تا آخر عمر با مشکل مزبور بسوزند و بسازند. متأسفانه ما در کلینیک خود پرونده‌های زیادی از مراجع قضایی داریم که به منظور اظهار نظر برای طلاق به ما ارجاع شده‌اند.

این که تمام مردان مبتلا به اختلال جنسی براحتی می‌توانند دنبال مشکل خود باشند هم صحیح نیست.در مردان نیز محدودیت‌های زیادی وجود دارد، ولی این محدودیت‌ها در خانم‌ها خیلی بیشتر است.

چرا مشکلات جنسی در خانم‌ها درمان نشده باقی می‌مانند؟

• احساس شرم و حیا در بیان کردن آن

• باور فرهنگی که صحبت کردن در مورد نیازهای جنسی نادرست است.

• نبود مراکز معتبر برای تشخیص و درمان اختلالات جنسی

•‌ کمبود متخصصان کافی در این حوزه

• سوال نکردن پزشکان زن در مورد چگونگی عملکرد جنسی از بیمارانشان

پزشکان خانم باید در مواردی که مناسب است، با اجازه خود بیمار از عملکرد جنسی وی سوال کنند.

در یک بررسی سطحی که بنده انجام داده‌ام، مهم‌ترین دلیل عدم پرسش متخصص زنان و زایمان در مورد چگونگی عملکرد جنسی بیماران خود، نبود دانش مربوطه بود.

همکاران من معتقدند که وقتی در مورد یک بیماری، ما دانش و آموزش کافی نداریم، اگر بیمار مشکلی هم داشته باشد، در اقدامات تشخیصی و درمانی مشکل خواهیم داشت. از طرف دیگر بسیاری از مشکلات جنسی در خانم‌ها و آقایان در جامعه ما ناشی از کمبود شدید آگاهی و اطلاعات
است.

نکته بسیار مهم این که این کمبود حتی در طبقه تحصیلکرده نیز بسیار زیاد است. هفته آینده با ما همراه باشید تا به سیکل یا چرخه جنسی در خانم‌ها و علل و درمان یکی از مهم‌ترین مشکلات جنسی خانم‌ها یعنی اختلال در برانگیختگی جنسی بپردازیم.

دکتر محمد‌رضا صفری‌نژاد

جراح و متخصص بیماری‌های کلیه و مجاری ادراری

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها