نرخ دلار دیروز در بازار ارز تهران از 4000 تومان گذشت. به گزارش خبرگزاری صدا و سیما از سطح بازار ارز تهران، دلار آمریکا صبح دوشنبه در صرافی‌ها 3999 تومان خرید و 4014 تومان به فروش رفت.
کد خبر: ۱۰۸۱۴۱۳

بر اساس این گزارش، قیمت فروش دلار در بازار ارز و به اصطلاح بازار دلالان به 4050 تومان نیز رسید.

تعدادی از فعالان بازار ارز در مصاحبه با خبرگزاری صدا و سیما با گلایه از بانک مرکزی اعلام کردند، بانک مرکزی هر روز ساعت 11 قیمت خرید و فروش ارز را به صرافی‌ها اعلام می‌کرد که طی دو روز اخیر با یک ساعت و نیم تاخیر این قیمت را در ساعت 12 و30 دقیقه به صرافی‌ها اعلام کرده است. بنابراین متقاضیان ارز نمی‌توانند ارز خود را از صرافی‌ها تهیه کنند و مجبورند به دلالان مراجعه کنند.

این فعالان اضافه کردند دلال نیز وقتی با تقاضای روزافزون مشتریان مواجه می‌شود، خود به خود قیمت ارز را بالا می‌برد و این باعث شده قیمت دلار در بازار امروز از مرز 4000تومان عبور کند.

این افراد معتقدند اهمال بانک مرکزی در اعلام ‌بموقع قیمت ارز، علت اصلی هجوم مشتریان به سمت دلالان و در نتیجه افزایش تقاضا در بازار ارز است.

آنان همچنین معتقدند با افزایش قیمت ارز برخی افراد سرمایه خود را وارد بازار ارز کرده‌اند تا بتوانند از افزایش قیمت آن سودی به دست بیاورند و این باعث رشد بیشتر تقاضا در صورت ثبات عرضه شده است.

فعالان بازار ارز می‌گویند اگر بانک مرکزی از اهرم‌های کنترلی خود نظیر عرضه بیشتر ارز در روزهای این‌چنینی استفاده کند، قیمت ارز ثبات پیدا خواهد کرد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها