افسر پلیس به اتهام قتل سارق خودرو، پای میز محاکمه ایستاد و از خود دفاع کرد.
کد خبر: ۱۰۸۱۱۱۵
محاکمه مامور پلیس به اتهام قتل سارق

به گزارش جام‌جم، 12 اسفند 93، ماموران گشت کلانتری جنت‌آباد، هنگام گشتزنی به دو سرنشین یک دستگاه پراید که کنار خیابان توقف کرده بود، مشکوک شدند. یکی از سرنشینان مردی جوان بود که از ماشین پیاده شده و مشغول وارسی خودروی پارک شده دیگری بود. ماموران دستور ایست دادند، اما متهم با دیدن آنها، بلافاصله سوار خودرو شد و همراه همدستش پا به فرار گذاشت. پس از چند کیلومتر تعقیب و گریز و شلیک چند تیر هوایی، خودروی پلیس جلوی سارقان پیچید و آنها را متوقف کرد. سرباز و افسر کلانتری از خودرو پیاده شدند و سرباز با کلاشینکف یک تیر هوایی شلیک کرد. یکی از سارقان از ماشین پیاده شد، اما سارق دیگر دنده عقب گرفت و درحالی که قصد فرار داشت، با شلیک گلوله از سوی افسر پلیس مجروح شد و جان باخت.

این افسر پس از تکمیل تحقیقات در شعبه دوم دادگاه کیفری استان تهران به اتهام قتل عمد پای میز محاکمه ایستاد و در مقابل درخواست قصاص اولیای دم گفت: «منطقه‌ای که با سارقان روبه‌رو شدیم، جرم‌خیز است. پس از توقف خودرو نیز از داخل آن اموال سرقتی کشف شد. من در مسیر تعقیب و گریز چند گلوله شلیک کردم که به شیشه و پلاک خودرو خورد. در لحظه حادثه اصلا قصد قتل نداشتم و وقتی راننده دنده عقب گرفت، اسلحه را به سمت پایین گرفته بودم که ناگهان گلوله شلیک شد. چند ثانیه بعد، سارق مجروح در ماشین را باز کرد و روی زمین افتاد.»

این جلسه برای اخذ اظهارات شاهدان ماجرا تجدید و صبح دیروز از سر گرفته شد. در ابتدا افسری که در خودروی پلیس حضور داشت، به عنوان شاهد اول در جایگاه ایستاد و گفت: «آن روز پنج کیلومتر تعقیب و گریز انجام دادیم و بسختی توانستیم جلوی خودروی سارقان بپیچیم. اول سرباز یک تیر هوایی شلیک کرد، اما پس از آن راننده به قصد فرار دنده عقب گرفت که در این لحظه همکارم (متهم) از ترس شلیک کرد.» سپس سرباز گفت: «وقتی سارق دنده عقب گرفت، تعادل افسر (متهم) به‌هم خورد و گلوله از تفنگ شلیک شد.»

متهم نیز پس از شنیدن این اظهارات، بار دیگر خود را بی‌گناه دانست و بر شلیک شدن ناگهانی گلوله تاکید کرد.

حکم دادگاه بزودی صادر می‌شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها