مایکروسافت به‌زودی مرورگر اج (Edge) خود را برای گوشی‌های هوشمند مبتنی بر پلتفرم‌های اندروید و iOS عرضه خواهد کرد. این غول نرم‌افزاری جهان اخیرا نسخه آزمایشی این مرورگر را برای اعضای ویندوز اینسایدر ارسال کرده تا ورژن موبایلی اج را تست کنند.
کد خبر: ۱۰۸۰۳۵۰
نسخه پیش‌نمایش مرورگر مایکروسافت اج برای اندروید و iOS عرضه شد

به گزارش جام‌جم آنلاین به نقل از آی تی رسان، مرورگر مایکروسافت اج بر روی دو سیستم عامل اندروید و iOS قادر است صفحات در حال مرور را به مرورگر کامپیوتر و یا از کامپیوتر به مرورگر گوشی منتقل کند؛ بدین ترتیب کاربران می‌توانند مرور صفحات بازشده را در دستگاه دیگر ادامه دهند.

مایکروسافت اج همچنین، قادر به همگام‌سازی بوک‌مارک‌ها، تاریخچه جست‌وجو و فهرست خواندن (Reading List) و آوردن نمایش خواندن (Reading View) به موبایل است که از طریق آن، کاربران می‌توانند لینک‌ها، تبلیغات و طراحی را از مطالب موجود در وب‌سایت‌ها حذف و تنها بر روی متن تمرکز کنند.

متاسفانه مایکروسافت، برخلاف آن‌چه‌که در مرورگر گوگل کروم مشاهده می‌شود، امکان همگام‌سازی تب‌ها را میسر نکرده است. البته ممکن است در آینده، این قابلیت به اج اضافه شود. این مروگر مزیت‌های بیشتری را نسبت به نمونه‌های مشابهی همچون کروم، فایرفاس و غیره در کامپیوترهای مبتنی بر ویندوز 10 دارد که از میان این موارد می‌توان به اجرای بهتر و سریع‌تر محتواهای HTML5 و مصرف کمتر انرژی باتری لپ‌تاپ اشاره کرد.

همچنین، مایکروسافت اج با درایورهای Windows Precision ترک‌پد لپ‌تاپ نیز به خوبی کار می‌کند و عملکرد بهتر زوم مولتی‌تاچ و حرکات دست را فراهم خواهد کرد. اگر قصد استفاده از مرورگر مایکروسافت اج بر روی گوشی هوشمند خود را دارید، می‌بایست در ابتدا به برنامه ویندوز اینسایدر شرکت مایکروسافت ملحق شوید.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها