پنج سارق که در پوشش مامور مبارزه با قاچاق کالا، صاحبان چند صرافی، طلافروشی و داروخانه را مورد دستبرد قرار داده و بیش از شش میلیارد تومان به جیب زده بودند، با رای دادگاه مجموعا به 125سال حبس محکوم شدند.
کد خبر: ۱۰۷۷۹۶۹
125 سال زندان؛ مجازات ماموران قلابی!

به گزارش جام‌جم، چندی پیش صاحب یکی از صرافی‌های تهران با مراجعه به کلانتری گفت: «امروز پنج نفر وارد صرافی‌ام شدند و خودشان را مامور مبارزه با قاچاق کالا معرفی کردند. آنها مرا به زور سوار خودرویشان کردند تا به آگاهی ببرند اما پس از چند دقیقه از ماشین پیاده‌ام کردند و متواری شدند. وقتی به صرافی برگشتم، متوجه شدم حدود یک میلیون دلار ارز و 5000 یورو به سرقت رفته است.»

با ثبت این شکایت، تحقیقات برای شناسایی سارقان آغاز شد اما طولی نکشید که صاحبان دو صرافی دیگر، یک طلافروشی و یک داروخانه هم با مراجعه به پلیس شکایت مشابهی تنظیم کردند. همه آنها مورد دستبرد میلیاردی پنج مامور قلابی قرار گرفته بودند و حالا ارزش ارز، طلا و داروهای سرقتی از شش میلیارد تومان فراتر رفته بود. سرانجام با بازبینی تصاویر دوربین‌های مداربسته، هر پنج متهم دستگیر شدند و در شعبه پنجم دادگاه کیفری استان تهران پای میز محاکمه ایستادند.

در ابتدای جلسه، شاکیان درخواست برگشت اموال و اعمال مجازات کردند. صاحب داروخانه گفت: «متهمان خودشان را مامور معرفی کردند و همه اقلام داخل داروخانه‌ام را بار زدند و با خود بردند. ارزش آنها چندین میلیون تومان می‌شد و بهانه متهمان، مبارزه با قاچاق کالا بود.»

صاحب طلافروشی نیز گفت: «متهمان 22 کیلوگرم طلای مغازه ام را از ویترین بیرون کشیدند و با خود بردند. این طلاها قاچاق نبود.» سپس هر یک از متهمان در جایگاه ایستادند و به جرم خود اعتراف کردند.

سرکرده آنها گفت: «پس از شناسایی صرافی‌ها و طلافروشی‌ها در پوشش مامور مبارزه با قاچاق کالا وارد می‌شدیم و صاحبان را می‌ترساندیم. در یک فقره نیز یکی از شاکیان را سوار ماشین کردیم تا بقیه همدستانمان بتوانند ارزهای داخل مغازه را خالی کنند.»

در پایان دادگاه، هر یک از متهمان به جرم سرقت به 10 سال و به جرم آدم ربایی به 15 سال حبس محکوم شدند. قضات همچنین متهمان را در مجموع به 370ضربه شلاق نیز محکوم کردند

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها