صحبت های جنتی و خاتمی در افتتاحیه اجلاس خبرگان

خبرگان در سومین اجلاس خود چه مسائلی را بررسی می کنند؟

رئیس مجلس خبرگان رهبری گفت: مسئولان باید بدانند که در پس لبخند های دشمن تیر زهر آگین وجود دارد که دشمن در موقع اهمال و اعتماد نابجا و سستی ها از آن استفاده می کند.
کد خبر: ۱۰۷۴۷۴۳
خبرگان در سومین اجلاس خود چه مسائلی را بررسی می کنند؟

به گزارش جام جم آنلاین به نقل ازدبیرخانه مجلس خبرگان رهبری ، در آغاز جلسه امروز خبرگان پس از تلاوت آیاتی از کلام الله مجید آیت الله جنتی رئیس مجلس خبرگان در سخنانی با گرامیداشت دهه امر به معروف و نهی از منکر این فریضه را وظیفه همگان دانست و گفت: ترک این فریضه الهی چه مصیبتهایی از ابتدای اسلام تاکنون بر سر جامعه اسلامی آورده است.

وی افزود : همه ما و مخصوصاً مجلس خبرگان وظیفه داریم که در این زمینه کوشا باشیم و از اول اسلام اگر امر به معروف و نهی از منکر انجام می‌شد، مصیبت ها و مشکلات فراوان در طول تاریخ برای مسلمانان به وجود نمی آمد و این فرضیه امر به معروف و نهی از منکر متروک شده که نباید چنین باشد.

رئیس مجلس خبرگان سپس با اشاره به هفته دفاع مقدس تأکید کرد: دفاع مقدس یک نعمت بود که برکات زیادی برای اسلام و انقلاب اسلامی داشته و همچنان دارد و بقای انقلاب از برکات دفاع مقدس است و شهید حججی ها امروز ثمره دفاع مقدس و جنگ تحمیلی هستند.

وی در ادامه به فاجعه میانمار پرداخت و افزود: این جنایات و سکوت مسلمانان و برخی دولت های اسلامی دامن خودشان را خواهد گرفت. جمهوری اسلامی با همه توان تلاش می کند از مسلمانان مظلوم در همه نقاط جهان حمایت کند و خواهد کرد.

آیت‌الله جنتی با اشاره جایگاه مجلس خبرگان رهبری به نقش اساسی این مجلس در مشروعیت بخشی به نظام و حفظ استمرار رهبری نظام و آرامش جامعه اشاره و تاکید کرد: این مجلس مظهر تام سکینه الهی است.

رییس مجلس خبرگان رهبری با تاکید بر حفظ تمامیت ارضی عراق گفت: آمریکا می خواهد کردستان را تجزیه کند و ما باید مواظب باشیم که خواست آمریکا در این زمینه به جایی نرسد که البته به جایی نمی رسد و ما نیز باید از مردم آن منطقه حمایت کنیم.

وی در ادامه تصریح کرد : مسئولان باید بدانند که در پس لبخند های دشمن تیر زهرآگین وجود دارد که دشمن در موقع اهمال و اعتماد نابجا و سستی ها از آن استفاده می کند و برای نابودی مردم و جامعه ما اقدام خواهد کرد .

آیت الله جنتی با بیان اینکه مومن و مسلمان نباید به راحتی فریب بخورد گفت: آیا موافقت نامه الجزایر و بدعهدی آمریکایی ها کافی نبود ؟ آیا نقض های متعدد دیگر آمریکا حتی در اجرای تعهدات خود با دیگرکشور کافی نیست برای شناخت این سرطان جهانی؟

وی اضافه کرد : امروز ایران اسلامی خوشبختانه در حوزه بین الملل و منطقه ای در جایگاه رفیعی قرار گرفته که این مهم ممکن نبود الا به تدبیر مقام معظم رهبری (مدظله العالی) و جان فشانی و ایثار شهدای گرانقدری چون حججی ها ، همدانی ها و...

رئیس مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه راه شهید حججی نشان از آن دارد که اعتماد به غرب و آمریکا نه تنها راهگشا نیست، بلکه افتادن در دام آنان است، اظهارداشت: نباید هیچ وقت به گفته های آنان اعتماد کنیم بلکه باید چشم به جوانان خود داشته باشیم و روی پای خود بایستیم و با تقویت اقتصاد مقاومتی راه پیشرفت کشور را فراهم کنیم.

وی با اشاره به اینکه مجلس خبرگان نهادی برآمده از آرمان های انقلاب است که در قانون اساسی برای تحقق اهداف عالیه نظام تشکیل شده است ، گفت: فقدان این نهاد می توانست نقیصه بزرگی برای جمهوری اسلامی باشد که با تدبیر امام راحل به بهترین وجه برطرف شد.

آیت الله جنتی تاکید کرد: وجود مجلس خبرگان برای ادامه حیات جمهوری اسلامی و مشروعیت بخشیدن به آن نقش اساسی دارد و وظیفه بزرگی بر دوش اعضای آن قرار دارد که اصل آن حفظ و استمرار رهبری دینی و انقلابی است.

بررسی طرح دوفوریتی تشکیل سه کمیسیون در مجلس خبرگان

آیت‌الله سیداحمد خاتمی گفت: طرحی دوفوریتی کمیسیون سیاسی و اجتماعی که تبدیل به سه کمیسیون اقتصادی، اجتماعی و سیاسی می‌شود را بررسی می‌کنیم.

عضو هیئت‌رئیسه مجلس خبرگان رهبری در حاشیه اجلاسیه رسمی مجلس خبرگان در جمع خبرنگاران با اعلام این خبر اظهار کرد: افزایش تعداد اعضای کمیسیون سیاسی و کمیسیون پاسداری از ولایت‌فقیه و همچنین طرحی از کمیسیون اصل ۱۷۰ و ۱۰۹ نیز آمده است و اگر فرصت شد وارد بحث اصلاح آیین‌نامه انتخابات خبرگان نیز خواهیم شد.

وی افزود: این چند طرحی است که امروز و فردا بررسی می‌شود و پنج‌شنبه نیز زیارت مرقد امام خمینی (ره) به‌منظور تجدید میثاق با آرمان‌های ایشان و پس‌ازآن دیدار با مقام معظم رهبری انجام خواهد شد.

عضو هیئت‌رئیسه مجلس خبرگان رهبری بیان کرد: در آستانه سال تحصیلی جدید حوزه‌ها، دانشگاه‌ها و همچنین هفته دفاع مقدس و مسائلی که در جهان اسلام می‌گذرد را موردبحث قرار می‌دهیم و موضع‌گیری‌ها سبب هم‌افزایی خواهد شد و دنیا خواهد فهمید که مجموعه نظام جمهوری اسلامی ایران در عرصه پیروی از اهداف بلند انقلاب اسلامی و امام راحل عظیم‌الشأن و مقام معظم رهبری هم‌صدا هستند.

خاتمی گفت: موضوع میانمار و همه‌پرسی در اقلیم کردستان که در حقیقت ساماندهی یک اسرائیل جدید در منطقه است را در این اجلاس بررسی خواهیم کرد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها