میان‌رده‌ای دوست داشتنی!؛

نگاه نزدیک به سونی اکسپریا XA1 پلاس + عکس

سونی بار دیگر با یک دستگاه قدرتمند و زیبا به بازار گوشی‌های هوشمند میان‌رده بازگشته است.
کد خبر: ۱۰۷۰۴۵۶
نگاه نزدیک به سونی اکسپریا XA1 پلاس + عکس

به گزارش جام‌جم آنلاین به نقل از آی تی رسان، این شرکت ژاپنی در کنار دو دستگاه اکسپریا XZ1 و XZ1 کامپکت، از میان‌رده‌ای جدید با نام اکسپریا XA1 پلاس پرده برداشت. این دستگاه زیبا، قیمتی برابر با 380 دلار دارد. در این مقاله با آی‌تی‌رسان همراه باشید تا نگاهی به اکسپریا XA1 پلاس داشته باشیم.

طراحی و نمایشگر

اکسپریا XA1 پلاس در اصل برای پر کردن خلا میان دو دستگاه اکسپریا XA1 و XA1 اولترا معرفی شد. نمایشگر 5.5 اینچی مورد استفاده در آن، دارای رزولوشن فول اچ‌دی بوده که تراکم پیکسلی 403 پیکسل بر هر اینچ را به ارمغان می‌آورد.

این دستگاه در کناره‌ها دارای حاشیه‌های اندکی است که البته در بالا و پایین نمایشگر، جبران شده است. در این گوشی هوشمند شاهد استفاده از فریم فلزی و پنل پشتی پلاستیکی هستیم که حس خوبی را به کاربر منتقل می‌کند.

در حالت کلی طراحی این دستگاه برای کاربر آشنا بوده و همچنین بدنه آن باتوجه به محدوده قیمتی، کیفیت مناسبی را در اختیار خریدار قرار می‌دهد.
رابط کاربری و عملکرد فنی

سونی در بخش نرم‌افزار به‌علت انتشار منظم به‌روزرسانی‌های مختلف، از محبوبیت خاصی برخوردار است. در اکسپریا XA1 پلاس برخلاف دو پرچمدار جدید این کمپانی، شاهد استفاده از اندروید اوریو نبوده و باید به اندروید نوقا بسنده کنیم. به این نکته توجه داشته باشید که با دستگاهی میان‌رده روبرو هستیم و حتی پرچم‌دار اخیر سامسونگ یعنی گلکسی نوت 8 که دارای قیمت بالایی بوده نیز از اندروید نوقا بهره می‌برد.

در بخش سخت‌افزار شاهد استفاده از پردازنده هشت هسته‌ای مدیاتک هلیو P20 هستیم. این چیپ‌ست با 3/4 گیگابایت رم و 32 گیگابایت حافظه داخلی همراهی می‌شود و وظیفه تامین نیروی آن را باتری 3430 میلی‌آمپری تامین می‌کند.

همانگونه که از مشخصات سخت‌افزاری این دستگاه می‌توان حدس زد، شاهد عملکرد روان و خوبی از اکسپریا XA1 پلاس هستیم. به‌علت استفاده از باتری با ظرفیت بالا، انتظار شارژدهی مناسبی را از آن داریم.
دوربین و صدا

سونی در بخش دوربین سنگ تمام گذاشته و در پشت دستگاه شاهد استفاده از یک سنسور 23 مگاپیکسلی با دریچه دیافراگم f2.0 هستیم. این دوربین به همراه نرم‌افزار فوق‌العاده پردازش تصویر سونی، قادر به ثبت تصاویر در کمتر از 0.6 ثانیه بوده که نشان از قدرت بالای آن دارد. در هنگام تصویربرداری، حساسیت ISO تا 6400 و در بخش فیلم‌برداری این حساسیت حداکثر برابر با 3200 است.

در بخش صدا نیز با تکنولوژی‌های مناسبی روبرو هستیم که می‌توان به امکان ضبط صدا به‌صورت استریو و +ClearAudio اشاره نمود که کیفیت صوتی بسیار خوبی را در اختیار کاربر قرار می‌دهد.
جمع‌بندی

اگرچه اکسپریا XA1 قیمتی نزدیک به 400 دلار دارد ولی از امکاناتی نزدیک به پرچم‌داران برخوردار است. یکی از مواردی که بیش از همه در این دستگاه نظر کاربر را به سوی خود جلب می‌کند، توانایی بالای آن در بخش دوربین بوده که اکسپریا XA1 پلاس را فراتر از رده قیمتی خود قرار می‌دهد.

در نهایت باید به این نکته اشاره کنیم که این دستگاه ارزش خرید بالایی دارد. اگر خواهان خریداری دستگاهی میان‌رده با قدرت بالا، قیمت مناسب و امکانات بیشتر از رقیبان هستید، تا ورود اکسپریا XA1 پلاس به بازار صبر کنید. براساس اعلام رسمی سونی، اکسپریا XA1 پلاس در نیمه آبان ماه وارد ایران خواهد شد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها