سفیر آمریکا در سازمان ملل در سخنانی به تکرار مواضع خصمانه کشورش علیه ایران و «برجام» پرداخت و مدعی شد: ایران در یکسال گذشته بارها از توافق هسته ای عدول کرده (!) و آب سنگین بیشتری تولید کرده است؛ چه تخلف کم و چه زیاد، ایران باید تنبیه شود و تحریم یک تنبیه مناسب است.
کد خبر: ۱۰۷۰۲۶۳
نیکی هیلی: ایران باید تنبیه شود و تحریم یک تنبیه مناسب است

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از مهر، «نیکی هیلی» سفیر آمریکا در سازمان ملل متحد امروز در مؤسسه «اینترپرایز» در سخنانی مواضع خصمانه کشورش علیه ایران و توافق هسته ایِ ۱۴ جولای سال ۲۰۱۵ (۲۳ تیرماه ۱۳۹۴) موسوم به «برجام» را بار دیگر تکرار کرد.

وی در سخنانی که بر بدعهدی واشنگتن به تعهدات این کشور تصریح دارد، افزود: نمی‌توانم پیش‌بینی کنم ماه آینده ترامپ (رئیس جمهور آمریکا) پایبندی ایران به این توافق را تأیید کند. من با او در این خصوص صحبت کرده ام.

این دیپلمات بلندپایه آمریکائی همانطور که در سخنان چند روز قبل محمد جواد ظریف وزیر خارجه ایران نیز آمده بود، بدون اطلاع از مفاد «برجام» و در راستای ادامه سیاه نمائی کشورش در این خصوص نیز گفت: توافق هسته ای قرار بود به فعالیت هسته ای ایران پایان دهد؛ اما ایران همچنان غنی سازی می کند و بازرسی ها نیز محدود است!

نیکی هیلی» ادعا کرد: ایران در یکسال گذشته بارها از توافق هسته ای عدول کرده (!) و آب سنگین بیشتری تولید کرده است؛ چه تخلف کم و چه زیاد، جمهوری اسلامی ایران باید تنبیه شود و تحریم یک تنبیه مناسب است.

نماینده دولت ترامپ در سازمان ملل بدون ارائه هرگونه سند و مدرکی مدعی شد: دولت پیشین آمریکا آنقدر توافق برایش مهم بود که چشم به تخلفات ایران بست!

دیپلمات آمریکائی که چشمان خود را به روی مبارزه بی امان ایران با تروریسم بسته است، ادعا کرد: چرا ما باید جلوی ایران را بگیریم؟ زیرا ایران در منطقه اقدامات بی ثبات کننده ای دارد و سپاه تهدیدی برای متحدان ما در خاورمیانه است.

وی در ادامه تهدیدات بی پایه و اساس کشورش علیه تهران مدعی شد: اگر رئیس جمهور آمریکا پایبندی ایران را تأیید نکند، زمینه برای بازگشت تحریم های آمریکا علیه ایران مهیا می شود.

سفیر آمریکا در سازمان ملل در راستای سیاست ایران هراسی این کشور نیز ادعا کرد: با ایران برخورد نشود، یک کره شمالی دیگر خواهد شد!

«نیکی هیلی» به حاضران در نشست مذکور گفت: ما هم قصد خروج از توافق را نداریم؛ اما باید به امنیت ملی مان و متحدان مان هم فکر کنیم.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۱
ایرانی
Kazakhstan
۲۲:۳۳ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۴
۰
۰
تو .... كی باشی كه بخواهی ایران را تنبیه كنی . دیگر زمان ارباب رعیتی آمریكای مستكبر تمام شده .!!

نیازمندی ها