چگونه بدون پروژه گرفتن و با تخصص وردپرسی خود درآمد کسب کنیم؟

توسعه‌دهندگان قهرمان‌

وردپرس، قهرمان بدون رقیب دنیای سیستم‌های مدیریت محتوا در دنیاست. بر اساس آمار‌ها سهم وردپرس از وبسایت‌های ساخته شده با سیستم‌های مدیریت محتوای آماده بیش از 75 درصد است که این آمار بخوبی جایگاه وردپرس را در دنیای اینترنت نشان می‌دهد.
کد خبر: ۱۰۷۰۰۷۶
توسعه‌دهندگان قهرمان‌

با وجود چنین جامعه آماری، بسیاری از برنامه‌نویسان و طراحان وب به سوی این سیستم کشیده شده‌اند و وبسایت‌های خود را با وردپرس طراحی و پیاده‌سازی می‌کنند. اگر شما هم جزو این دسته از توسعه‌دهندگان و طراحان هستید، حتما از سختی انجام پروژه برای مشتریان خود به ستوه آمده‌اید. در ادامه به دنبال روشی به غیر از گرفتن پروژه خواهیم بود.

پروژه گرفتن و طراحی سایت برای دیگر افراد، اولین راهکار هر فرد برای کسب درآمد از تخصص خود در دنیای وب است. اگر بتازگی وارد این حرفه شده‌اید و تجربه اندکی دارید دریافت پروژه از دیگران گزینه خوبی برای شما خواهد بود. به شرط آن‌که از عهده انجام آن به‌صورت کامل بر‌آیید. دریافت پروژه از دیگر افراد دو مزیت بزرگ خواهد داشت:

اول این‌که هیچ شخصی در دنیا بدون کار عملی نمی‌تواند در حرفه برنامه‌نویسی موفق شود. تنها راه تبدیل شدن به یک برنامه‌نویس حرفه‌ای تمرین زیاد است. گرفتن پروژه برای شما تمرین بسیار خوبی خواهد بود که باعث می‌شود در شاخه کاری خود با چالش‌های متفاوتی روبه‌رو شوید و با حل این چالش‌ها تجربه‌های بسیار مفیدی را کسب کنید.

مزیت دوم این‌که هیچ گربه‌ای محض رضای خدا موش نمی‌گیرد! اگر شما وارد این حرفه شده‌اید بدون شک یکی از دلایل اصلی کسب درآمد بوده است. یکی از محاسن انجام پروژه دریافت پول و کسب درآمد با سرعت زیاد است. معمولا پروژه‌ها بلافاصله پس از اتمام با شما تسویه می‌شوند و باعث ایجاد گردش مالی برای شما خواهند شد. اما پروژه دردسرهای خود را نیز دارد؛ مشکلاتی از قبیل نارضایتی مشتری از کار، تسویه حساب نکردن مشتری، زیاده‌خواهی مشتریان در قبال مبلغ پرداختی، مدیریت زمان پروژه‌ها، محدود بودن سقف درآمد و… که این مسائل باعث شده برنامه‌نویسان حرفه‌ای و باتجربه‌تر دنبال راه‌های درآمدی به غیر از پروژه باشند.

به جای خدمات، محصول بفروشید!

پروژه گرفتن، فروش خدمات است. شما به‌عنوان یک متخصص، تخصص و دانش خود را برای راه‌اندازی وبسایت شخص دیگری به کار گرفته و در ازای این کار هزینه‌ای را دریافت خواهید کرد. یعنی ساده‌ترین مدل درآمدی که می‌توان برای یک متخصص در نظر گرفت. اما اگر بتوانیم با استفاده از این تخصص و دانش محصولی را تولید کنیم و به فروش برسانیم چه؟ در این حالت بسیاری از مشکلات و مسائل فروش خدمات از جمله دردسرهای مشتری، محدود بودن درآمد، صرف زمان زیاد و را نخواهیم داشت، اما چگونه؟

بزرگ‌ترین مزیت وردپرس قابلیت نصب افزونه و قالب روی آن است که همین ویژگی باعث شده بسیاری از برنامه‌نویس‌ها به سمت این سیستم کشیده شوند. اکنون افزونه‌ها و قالب‌های زیاد رایگانی در اینترنت برای وردپرس وجود دارد که کاربران این سیستم می‌توانند از آنها استفاده کنند، اما افزونه‌ها و قالب‌های بسیاری نیز وجود دارد که رایگان نبوده و کاربران برای استفاده از آنها مجبور به پرداخت هزینه هستند. یکی از وبسایت‌های بسیار معروف در زمینه فروش افزونه و قالب مجموعه سایت‌های Envato است. در این وبسایت برنامه‌نویسان با استفاده از تخصص خود محصولات وردپرسی (افزونه و قالب) تولید می‌کنند و به فروش می‌رسانند. متاسفانه خدمات این وبسایت برای کاربران ایرانی مسدود است. هرچند با توجه به بین‌المللی بودن این وبسایت کار کردن در آن برای کاربران ایرانی با توجه به محدودیت‌های موجود بسیار سخت و دشوار بود.

خوشبختانه با توجه به این‌که وردپرس در ایران هم مانند دیگر جاهای دنیا، بازار پر رونقی دارد، مارکت‌هایی برای فروش محصولات وردپرسی به وجود آمده است. شما به‌عنوان یک متخصص وردپرس به جای این‌که زمان خود را صرف انجام پروژه برای دیگران کنید، می‌توانید محصول خود را در این مارکت‌ها عرضه کرده و درآمد ساده‌تر و بیشتری را کسب کنید.

چگونه محصولات وردپرسی تولید کنیم؟

برای تولید محصولات وردپرسی چند راهکار وجود دارد:

ترجمه و فارسی‌سازی

ساده‌ترین راه برای فروش محصول وردپرسی بومی‌سازی محصولات خارجی و ارائه نسخه فارسی آنها در مارکت‌های داخلی است. همان‌طور که اطلاع دارید اکثر محصولات وردپرسی به زبان انگلیسی و به‌صورت چپ‌چین ارائه می‌شوند که باعث می‌شود برای کاربران فارسی زبان قابل استفاده نباشد. اکنون بسیاری از طراحان ایرانی با تهیه این محصولات خارجی و بومی‌سازی آنها اقدام به فروش مجدد می‌کنند که این کار از چند لحاظ ارزشمند است: اول این‌که بسیاری از کاربران ایرانی با توجه به تحریم‌ها قادر به تهیه محصولات نسخه اصلی نیستند. دوم این‌که اگر کاربری بتواند محصولی را هم تهیه کند با توجه به مشکلات ذکر شده عملا قابل استفاده نخواهد بود و سوم این‌که بخش عمده‌ای از هزینه‌ای که کاربران برای یک محصول پرداخت می‌کنند مربوط به هزینه پشتیبانی آن است که متاسفانه باز هم به علت مشکلات موجود، کاربر ایرانی با خرید از مارکت خارجی از این مورد نیز محروم خواهد بود. حال با فارسی‌سازی این محصولات توسط فروشندگان ایرانی، همه مشکلات اشاره شده برای کاربران ایرانی حل خواهد شد و می‌توانند از این محصولات استفاده کنند. ضمن این‌که معمولا هزینه‌ای که کاربر ایرانی برای یک محصول ترجمه شده پرداخت می‌کند درصد بسیار پایین‌تری نسبت به قیمت اصلی آن است که می‌توان گفت تنها هزینه پشتیبانی و بومی‌سازی محصول را پرداخت می‌کند.

تولید محصولات مورد نیاز کاربران ایرانی

کاربران ایرانی نیازمند محصولاتی هستند که در مارکت‌های خارجی وجود ندارد. به عنوان مثال درگاه‌های بانکی یا قالب‌هایی با طراحی متناسب با سلیقه کاربران ایرانی را در نظر بگیرید. مطمئنا این محصولات در مارکت‌های خارجی پیدا نخواهد شد و شما به‌عنوان یک برنامه‌نویس می‌توانید این محصولات خاص را برای هموطنان خود تولید کرده و با قیمت مناسب بفروشید.

محصولات خود را در کدام مارکت برای فروش عرضه کنیم؟

همان‌طور که در متن نیز گفته شد چند مارکت در حال حاضر برای فروش محصولات فعال هستند. شما برای کار کردن با یک مارکت باید عوامل مختلفی را مورد بررسی قرار دهید و سپس همکاری خود را شروع کنید. چند عامل مهم را که برای شروع کار باید به آنها توجه داشته باشید، با هم مرور می‌کنیم:

اعتبار و سابقه حقوقی مارکت: وقتی در یک مارکت فعالیت می‌کنید و محصول می‌فروشید، مبالغ فروش شما تا زمان تسویه در اختیار آن وبسایت خواهد بود. این‌که تسویه با شما به چه صورت انجام می‌شود و آیا دچار مشکلات پرداختی می‌شوید یا خیر کاملا بستگی به مارکتی دارد که در آن فعالیت می‌کنید. پس حتما مارکتی را انتخاب کنید که یک شرکت رسمی و ثبت شده صاحب امتیاز آن باشد. ضمن این‌که حتما دارای نماد اعتماد و ثبت شده در وبسایت ساماندهی باشد.

اعتبار مارکت بین کاربران ایرانی: متاسفانه بسیاری از مارکت‌هایی که در حال حاضر فعالیت می‌کنند دارای سوابق نامناسبی مثل نبود پشتیبانی به مشتریان، فروش فایل‌های آلوده، تسویه‌نکردن با فروشندگان و… هستند که همین امر باعث نبود اطمینان کاربران به آنها و درنتیجه فروش نرفتن محصولات شما خواهد شد. پس حتما مارکتی را انتخاب کنید که بین کاربران ایرانی از جایگاه مناسبی برخوردار باشد.

امکانات و ویژگی‌های مارکت برای فروشندگان: مارکت‌ها می‌توانند برای فروشندگان ویژگی‌ها و قابلیت‌هایی را ایجاد کنند تا فروشندگان بتوانند محصولات خود را به میزان بیشتری به فروش برسانند.

مجتبی درویشی

ضمیمه کلیک جام‌جم

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها