«برنامه از فوتبال چه خبر؟» رادیو ورزش با حضور حیدر سلیمانی، کارشناس داوری به تحلیل داوری های ۵ هفته نخست لیگ برتر اختصاص داشت.
کد خبر: ۱۰۶۷۲۰۹
۱۳ پنالتی مسلم در طی ۵ هفته اول لیگ برتر گرفته نشد!

به گزارش جام جم آنلاین و به نقل از رادیو ورزش؛ حیدر سلیمانی، کارشناس داوری پیرامون تحلیل داوری ها در ۵ هفته اول لیگ برتر اظهار کرد: بجز بازی گسترش فولاد و پرسپولیس، ۳۹ بازی در ۵ هفته اول لیگ برتر برگزار شد. در طی این بازی ها داورهای وسط به نسبت کمک داورها اشتباهات تاثیرگذار بیشتری داشتند. در طی این بازی ها ۱۱ پنالتی اعلام شد که ۹ پنالتی درست و ۲ پنالتی نادرست بود. از این نظر درصد اشتباهات پائین و قابل قبول است. ولی ۱۳ پنالتی محرز در این بازی ها گرفته نشد که اگر داورها آنها را پنالتی اعلام کرده بودند؛ با احتمال گل شدن پنالتی ها، سرنوشت برخی بازی ها تغییر می کرد.
کمک داورها هم اشتباهات تاثیر گذاری داشتند که بیشتر روی آفساید بود. مردود اعلام کردن گل های سالم مثل بازی استقلال تهران و استقلال خوزستان و پذیرفتن گل های آفساید مانند بازی صنعت نفت و پدیده از این جمله هستند. بعلاوه همکاری خوبی هم با داورهای وسط زمین نداشتند.
سلیمانی درخصوص علت ضعف داورها در اعلام پنالتی بیان کرد: به نظر من ۲ دلیل وجود دارد که ۱۳ پنالتی گرفته نشده است. یکی ترس از اعلام کردن پنالتی در میان داوران و دوم تشخیص نوع جریمه بعد از اعلام پنالتی است. طبق قانون جدید، بعد از اعلام پنالتی بازیکن با کارت قرمز یا زرد جریمه می شود و به بعضی نیز کارتی تعلق نمی گیرد که تشخیص نوع جریمه داورها را دچار مشکل می کند چون در آن واحد باید تحلیل کنند که آیا مدافع و دروازه بان شانس زدن توپ را داشتند یا نه؟
وی پیشنهاد کرد: کمیته داوران باید به داوران بخصوص داوران ملی ۱- مدیریت کنترل بازی و ۲- مهارت های ارتباطی با بازیکنان و عوامل فنی را آموزش دهد. البته داوران بین المللی در مدیریت بازی خوب هستند و اشکالات خیلی کمی دارند و کمتر دچار استرس می شوند.
برنامه زنده از فوتبال چه خبر؟ با اجرای حافظ کاظم زاده تقدیم شنوندگان شد. این برنامه ساعت ۱۶:۰۵ به مدت ۵۵ دقیقه همه روزه (بجز جمعه ها) از رادیو ورزش پخش می شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها