رقیب حسین رضازاده در المپیک 2004 و قهرمان سابق جهان درگذشت. این خبر که روز گذشته منتشر شد شوک بزرگی به دنیای وزنه برداری بود.
کد خبر: ۱۰۶۵۱۱۰
دوپینگ ، رقیب مشهور حسین رضازاده را از پای درآورد / ایست قلبی در 35 سالگی

به گزارش جام جم آنلاین ، در حالی که چند روزی بیشتر از درگذشت محمدعلی فلاحتی نژاد قهرمان وزنه برداری ایران و جهان نمی گذرد فوت یک چهره سرشناس دیگر دنیای وزنه برداری بار دیگر این رشته را با شوک روبرو کرد.

ولیچکو چولاکوف بلغارستانی دیروز در سن ۳۵ سالگی جان خود را از دست داد. خانواده این وزنه‌بردار به روزنامه‌های محلی اعلام کردند که او اخیرا از مشکل قلبی رنج می‌برده است. چولاکوف چهار سال نیز به دلیل دوپینگ محروم بود. او در بین یازده نفر از تیم بلغارستان بود که تست دوپینگ المپیک پکن ۲۰۰۸ او مثبت اعلام شد تا به مدت چهار سال از حضور در کلیه میادین محروم شود. وی در مسابقات جهانی ۲۰۰۳ در وزن ۱۰۵+ مدال نقره کسب کرد و سال بعد در المپیک آتن مدال برنز گرفت. او یکی از قدبلندترین وزنه‌برداران جهان بود. قد چولاکوف یک متر و ۹۸ سانتی‌متر بوده است.

در سال های گذشته وزنه برداران متعددی در بلغارستان جان خود را از دست داده اند. سنین این وزنه برداران از 37 عبور نکرده است. این رویه همچنان ادامه دارد و حالا مرگ چولاکوف باز هم این فرضیه را به وجود می آورد که مواد نیرو زا و مکمل های کشنده ورزشی چنین تراژدی هایی را رقم می زند.

بر اساس گزارش Novinite دوپینگ چولاکوف که به دلیل استفاده از مواد غیر مجاز نیروزا بود می تواند دلیل دیگری برای ایست قلبی او در عنفوان جوانی باشد. او در سال های اخیر مشکلات قلبی پیدا کرده بود که می تواند به دلیل همین مکمل ها باشد.

نفر اول از سمت راست این وزنه بردار فقید بلغارستانی است. در المپیک 2004 که رضازاده به مدال طلا دست یافت این وزنه بردار بلغارستانی در 22 سالگی موفق به کسب مدال برنز شد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها