سخنگوی فراکسیون ولایی مجلس در گفت‌وگو با جام جم آنلاین تشریح کرد؛

رونمایی از دو ابر برنامه برای وزارت خارجه

سخنگوی فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس در گفت‌وگو با جام جم آنلاین

ممنوعیت اظهارنظر، مغایر با قانون اساسی است/ ظریف میهمان صبحگاهی فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس

سخنگوی فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس از نشست فردا صبح فراکسیون خود با وزیر پیشنهادی امور خارجه خبر داد.
کد خبر: ۱۰۶۱۳۸۱
ممنوعیت اظهارنظر، مغایر با قانون اساسی است/ ظریف میهمان صبحگاهی فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس

سید حسین نقوی حسینی در گفت‌و گو با جام جم آنلاین گفت: صبح روز یکشنبه در محل فراکسیون نمایندگان ولایی در خدمت محمدجواد ظریف وزیر پیشنهادی هستیم و ایشان اعضا را با برنامه‌ها و راه کارهای خود برای مدیریت آتی وزارت خارجه آشنا خواهند کرد.

وی افزود: تاکنون افرادی همچون امیر سرتیپ امیر حاتمی و سید حسن قاضی زاده هاشمی وزرای پیشنهادی دفاع و بهداشت دولت دوازدهم در فراکسیون حضور داشته و به بحث و تبادل نظر با نمایندگان پرداخته‌اند.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در ادامه در خصوص برنامه ارایه شده از سوی وزیر امور خارجه مبنی بر ممنوعیت اظهار نظر در مسایل سیاست خارجی گفت: البته بنده هنوز چنین مطلبی را نشنیده‌ام اما اینکه در حوزه سیاست خارجی باید یک صدا باشیم و همه ارکان نظام جمهوری اسلامی ایران روی یک صدا واحد به اجماع برسند، امر کاملا طبیعی است.

نقوی تصریح کرد: باید توجه داشت ممنوعیت اظهار نظر در مورد سیاست خارجی خلاف حقوق شهروندی- آزادی بیان و قلم بوده و از همه مهمتر مغایر با قانون اساسی است.

وی افزود: تمام نمایندگان مجلس در کلیه امور مربوطه به کشور از جمله در زمینه سیاست داخلی و خارجی حق اظهار نظر داشته و همین طور صاحبنظران و متخصصین امر نیز حق ایراد سخن در این حوزه را دارند، اما اینکه ما باید در عرصه بین‌المللی یک نظر واحدی به دنیا ارایه دهیم قابل انکار نیست.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها