اقدام جوانان ایرانی در توزیع بسته های غذایی بین مدافعان مسجدالاقصی در هفته اخیر، بازتاب گسترده ای در رسانه های رژیم صهیونیستی داشت.
کد خبر: ۱۰۵۸۲۲۴
هراس صهیونیست ها در پی حمایت جوانان ایرانی از مدافعان مسجدالاقصی +عکس

به گزارش جام جم آنلاین از مهر، مقامات و رسانه های رژیم صهیونیستی با اعلام خطر در پی اقدام جوانان ایرانی در توزیع بسته های غذایی در بین مدافعان مسجدالاقصی، حمایت های ایران از تظاهرات اخیر قدس را تهدیدی بزرگ برای امنیت این رژیم تلقی کردند.

رسانه‌های رژیم صهیونیستی با طرح ادعایی مبنی بر کمک ایران به متحصنین فلسطینی در مسجد الاقصی، خطر نفوذ ایران در سرزمین های اشغالی را یادآور شده و توزیع بسته های غذایی اهدایی از طرف جوانان ایرانی را یک اقدام تروریستی و خطرناک دانستند.

به نوشته وبگاه «تایمز اسرائیل» این کمک‌ها شامل بسته‌های آب و غذا، به همراه اعلامیه‌ای با تصویر «قبة الصخره» و جمله‌ای مشهور از آیت الله خامنه ای «تقدیر خداوند این است که فلسطین آزاد خواهد شد» و عبارت «القدس لنا» بود.

این گزارش می افزاید در حالی که رسانه‌های فلسطینی می‌گویند این بسته‌های غذایی توسط یک موسسه مردمی ایرانی تهیه شده است، اما یک مقام اطلاعاتی در تشکیلات خودگردان فلسطین مدعی شده است: «حکومت ایران و نهادهای امنیتی ایرانی، پشت پرده این حرکت بوده و عامل اصلی اعتراضات و درگیری های اخیر در مسجدالاقصی می باشد.»

این مقام که نامش فاش نشد در گفت‌وگو با روزنامه اسرائیل هیوم، پر تیراژترین روزنامه اسرائیل، ادعا کرد: «جمع هزینه این کمک‌ها به میلیون‌ها شِکِل (واحد پول اسرائیل) می‌رسد و ایرانیان فرصتی برای ارسال این پیام به فلسطینیان یافتند که این ایران است که مراقب آنهاست، آنهم بیخ گوش اسرائیلی‌ها»

این خبر که به تیتر اصلی رسانه های رژیم صهیونیستی تبدیل شد، افزود مقامات امنیتی وابسته به تشکیلات خودگردان ضمن محکوم کردن حمایت مردم ایران از فلسطین، حضور معنوی جوانان ایرانی در مسجدالاقصی را تهدیدی برای بهبود روابط خود با رژیم صهیونیستی دانستند.

یکی از مقامات وابسته به محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان، ادامه داد: چنین اتفاقی در قلمرو تحت کنترل فلسطینیان دیگر رخ نخواهد داد. ما اجازه نمی‌دهیم ایران چنین جای پایی برای خود در بیت المقدس باز کند.

در ادامه ی این گزارش ها، تاتلی سینگر، تحلیل گر ارشد صهیونیست نیز این حرکت را نشانه ای خطرناک از وحدت شیعه و سنی بر ضد اسرائیل از سال ۱۹۴۸ دانست.

همچنین این اقدام مستقل و مردمی جوانان ایرانی بازتاب گسترده ای در شبکه های اجتماعی در سرزمین های اشغالی داشت.

گفتنی است بر خلاف ادعای صهیونیست ها، این بسته های غذایی اهدایی ایران با کمک های مردمی جمعی از خانواده شهدای مدافع حرم و جوانان مرکز عدالت برای صلح تهیه شده بود و به نشانه ی همبستگی با مدافعان مسجدالاقصی که علیرغم سیطره نیروهای امنیتی رژیم صهیونیستی در دو هفته گذشته در مقابل دروازه های ورودی مسجدالاقصی تحصن کرده بودند، در باب الاسباط توزیع و موجب هراس و واکنش شدید اشغالگران قدس شد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها