کاربران چینی اپلیکیشن «Whats App» از اخلال در عملکرد این پیام رسان در کشور خود خبر می دهند؛ چند روزی است که ارسال عکس، فیلم و در بعضی موارد پیام های متنی با استفاده از واتس اپ در کشور چین ممکن نیست و تحلیلگران احتمال می دهند که در آینده، نرم افزار مورد بحث به کلی در پرجمعیت ترین کشور جهان فیلتر شود
کد خبر: ۱۰۵۳۲۲۸
قطع دسترسی چینی‌ها به برخی از قابلیت‌های پیام رسان واتس اپ

به گزارش جام‌جم آنلاین به نقل از دیجیاتو، بر اساس گزارشات، در حال حاضر فقط ارسال محتواهای چند رسانه ای از طریق واتس اپ شامل فیلترینگ دولت چین شده که در صورت جلوگیری کامل از فعالیت آن، نرم افزار مذکور نیز به جمع سرویس هایی ممنوعه ای مانند اینستاگرام، لاین، گوگل پلاس و .... می پیوندد.

جالب است بدانید که فیلترینگ چینی ها تحت عنوان «دیوار آتش بزرگ» فقط روی شبکه های اجتماعی اعمال نمی شود، بلکه موتور جست و جوی محبوب گوگل نیز در سرزمین اژدهای سرخ از دسترس خارج بوده و فقط نسخه های چینی موتورهایی مانند یاهو و Baidu قابل استفاده هستند.

البته لازم به ذکر است که فیلترینگ سرویس های خارجی در چین همواره به رشد نمونه های داخلی کمک کرده و به عنوان مثال در غیاب توییتر، شبکه «Weibo» پیشرفت چشمگیری داشته و حالا با فیلتر شدن واتس اپ، کسب و کار «WeChat» (که همین حالا هم بازار چین را قبضه کرده) رونق بیشتری خواهد یافت.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها