او زین الدین زیدان است، یکی از برترین بازیکنان تاریخ فوتبال دنیا. یکی از معدود برترین های تاریخ که هم بازیکن بزرگی بود و هم مربی بزرگی.
کد خبر: ۱۰۴۴۹۱۸
زیدان دیروز، زیدان امروز / مردی که چالش برانگیزترین صحنه تاریخ جام جهانی را رقم زد +تصاویر

به گزارش جام جم آنلاین ، زیدان که بی شک یکی از بزرگ ترین بازیکنان تاریخ فوتبال است 45 ساله شد. او اصلیتی الجزایری دارد و خانواده اش از میلیون ها مهاجری بودند که به فرانسه مهاجرت کردند. زیزو اما فرانسه را بهترین نقطه دنیا برای نشان دادن استعدادهایش دید.

زیدان در سال 1972 میلادی برابر با تیر ماه سال 51 شمسی از خانواده ای الجزایری الاصل در مارسی فرانسه به دنیا آمده است.

زیدان که 108 بار در ترکیب تیم ملی فوتبال فرانسه به میدان رفته است قهرمانی در جام جهانی 98 فرانسه و جام ملت های 2000 اروپا را تجربه کرده است.

زیدان را با دو گلی که در آن فینال تاریخی جام جهانی مقابل برزیل زد به خاطر می آوریم و آن ضربه سر تاریخی اش به سینه مارکو ماتراتزی مدافع تیم ملی ایتالیا در فینال جام جهانی 2006. همان فینالی که با شکست فرانسوی ها همراه بود و زیدان با آن حرکت خشن نیز چالش برانگیزترین حرکت تاریخ جام جهانی را رقم زد.

جایزه توپ طلای سال 1998 میلادی و بهترین بازیکن جام‌جهانی 2006 از دیگر افتخارات زیدان است.

اف‌سی کان، بوردو، یوونتوس و رئال مادرید تیم‌های باشگاهی زین‌الدین زیدان بودند. با رئالی‌ها لیگ قهرمانان اروپا را در سال 2000 میلادی فتح کرد. 3 بار بازیکن سال فیفا و یک‌بار نیز بازیکن سال اروپا شد. زیدان پس از پایان جام‌جهانی 2006 از دنیای فوتبال خداحافظی کرد.

این زیدان جوان است. وقتی در کان فرانسه بازی می کرد. وقتی هنوز مو داشت:

این زیدان مربی و طاس است. عکسی مربوط به همین دو ماه پیش.

زیدان در قاب های مختلف. قهرمانی در جام جهانی 98 فرانسه، قهرمانی با رئال در لیگ قهرمانان اروپا هم به عنوان بازیکن و هم به عنوان سرمربی. این اسطور دیروز 45 ساله شد:

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها