مشاور وزیر امور خارجه درآستانه ورود به سی و نهمین سالگرد «روز جهانی قدس» گفت: استکبار همواره تلاش کرده مسئله فلسطین در اولویت جهان اسلام نباشد، لذا عنصر تفرقه انگیزی همچون داعش میان مسلمین جهان بوجود آورد. اما حمله عظیم موشکی جمهوری اسلامی علیه مواضع تروریستهای داعش نشان داد، ما در هر نقطه از جمله سرزمین های اشغالی بر حسب ضرورت حضور خواهیم داشت و موضوع فلسطین فراموش شدنی نیست.
کد خبر: ۱۰۴۴۴۴۱
مسئله فلسطین فراموش شدنی نیست / ایران هر جا لازم باشد حضور خواهد داشت، حتی سرزمین های اشغالی!

حسین شیخ الاسلام در گفت و گو با خبر نگار سیاسی جام جم آنلاین در اهمیت روز قدس و لزوم توجه به موضوع فلسطین افزود: مسجد الاقصی قبله اول مسلمین و محل معراج بوده و طبق آیات شریفه قرآن خود مسجد و اطراف آن مبارک و مقدس است، لذا از منزلت بیشتری نسبت به مسجدالحرام برخوردار است.

وی با بیان اینکه مسئله فلسطین و قدس شریف محور اصلی اتحاد بین مسلمین جهان است، اظهار داشت: جدا از بعد عقیدتی که آحاد مسلمانان بر آن اتفاق نظر دارند، از منظر سیاسی نیز ملت فلسطین از ابتدا در این سرزمین مستقر بوده اند و با زور و اجبار بدست صهیونیست ها از محل زندگی خود رانده شده اند، بنابراین به استناد آیات قرآنی مسلمانان وظیفه دارند از مظلومان و رانده شدگان در برابر مستکبرین دفاع کنند.

مشاور وزیر امور خارجه کشورمان در خصوص اینکه تحولات منطقه تا چه میزان در آینده سرزمین فلسطین تاثیر گذاشته است، گفت: استکبار همواره تلاش می کند تا موضوع فلسطین از اولویت مسلمانان جهان خارج گردد و اساسا بخاطر همین هدف پدیده شوم تروریستی داعش را بوجود آورد تا اشغال فلسطین و جنایاتی که رژیم صهیونیستی علیه مردم بی دفاع آن مرتکب می شود از کانون توجهات خارج شود.

وی در ادامه تصریح کرد: به فضل الهی امروز بساط داعش و اذناب آن بعنوان عنصر اصلی اختلاف و تفرقه افکنی میان مسلمین در سوریه، عراق و لبنان در حال برچیده شدن است و ان شالله بزودی منطقه از لوث وجود تکفیریها پاک خواهد شد.

وی با اشاره به پیروزیهای اخیر محور مقاومت در مبارزه با جبهه تروریسم خاطر نشان کرد: به تازگی شاهد قدرت عظیم جمهوری اسلامی ایران در هدف قرار دادن مواضع داعش در خاک سوریه بودیم، بطوری که موشکهای ما به عمق 700 کیلومتری مرکز تجمع تروریستها نفوذ کرد و محل استقرار آنها را منهدم ساخت.

شیخ الاسلام پیام حرکت جمهوری اسلامی ایران در حمله به تروریستها و تنبیه عاملان حوادث تروریستی تهران را چنین توصیف کرد: با یک حرکت هوشمندانه این عملیات رخ داد به نحوی که لحظه اصابت موشک به ساختمان تروریستها توسط پهبادها به صورت بر خط برای اتاق فرماندهی مخابره شد. این اقدام بدان معناست که جمهوری اسلامی در هر نقطه که لازم باشد از جمله سرزمینهای اشغالی حضور خواهد داشت.

وی تنش های اخیر میان همسایگان حوزه جنوبی خلیج فارس (قطر وعربستان) را در سرنوشت مردم فلسطین بی تاثیر دانست و خاطر نشان ساخت: فلسطین به دست ملتها آزاد خواهد شد و به همین علت بود که حضرت امام(ره) از مردم خواستند با گرامیداشت روز جهانی قدس در راهپیمایی ها شعار مرگ بر اسراییل و مرگ بر آمریکا سر دهند وهیچگاه از سران دولتها برای کمک به آزادی قدس درخواستی نداشتند.

شیخ الاسلام افزود: امروز رژیم اشغالگر قدس بر عادی سازی روابط خود با دولتها تلاش دارد که متاسفانه در برخی موارد موفق هم بوده و بر همین مبنا می گوییم دعوای دولتها نقشی در آینده فلسطین نداشته و به تعبیر زیبای حضرت امام هر یک از مردم جهان اگر یک سطل آب بریزند، اسراییل را آب خواهد برد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها