پزشکی قانونی مرگ دو بیمار در ریزش آوار بیمارستان سینای تهران در سال 57 را تائید کرد .
کد خبر: ۱۰۴۱۴۳۷
بازگشایی پرونده ‌فاجعه مرگبار در بیمارستان سینا پس از 39 سال +عکس

به گزارش جام‌جم، چهارم مرداد‌ سال57 آتش‌نشانان در تماس مسئولان بیمارستان سینا در تهران در جریان حادثه ریزش آوار در دو بخش بیمارستان قرار گرفتند. بررسی‌ها نشان می‌داد در این حادثه ده نفر مصدوم شده و 11 نفر جان باخته‌اند، همچنین ریزش دربخش جراحی و داخلی بیمارستان به‌دلیل گودبرداری در ساختمان مجاور برای توسعه بیمارستان رخ داده است.

39 سال از این حادثه مرگبار گذشته بود که اوایل اردیبهشت امسال دو خانواده با حضور در شعبه ششم بازپرسی دادسرای جنایی تهران با طرح شکایتی خواستار رسیدگی به پرونده مرگ پدران در حادثه ریزش بیمارستان شدند تا مقصران حادثه شناسایی و با آنها برخورد قانونی شود.

تحقیقات از این دو خانواده نشان می‌داد یکی از قربانیان قاسم بوده که برای عمل جراحی زانو در بیمارستان بستری و دیگری مردی کشاورز به نام شعبانعلی بوده که به دلیل درمان دردپاهایش به بیمارستان رفته و تحت عمل جراحی قرار گرفته بود.

همزمان با این شکایت‌ها، تحقیقات با دستور بازپرس مدیرروستا آغاز شد تا این که با گذشت بیش از یک ماه از این شکایت‌ها، دیروز مسئولان پزشکی قانونی تهران به قاضی محسن مدیرروستا، بازپرس پرونده اعلام کردند پس از بررسی پرونده مرگ این دو نفر در پزشکی قانونی که مربوط به 39 سال پیش بوده، معلوم شد این دو نفر در روزی که حادثه رخ داده در بیمارستان سینا بستری بودند که بر اثر ریزش آوار فوت کرده‌اند. همچنین پزشکی قانونی اعلام کرده بود، مرگ این دو بیمار بر اثر شکستگی و خردشدن جمجمه بر اثر اصابت جسمی سخت بوده است.

با مشخص شدن این موضوع که هر دو بیمار بیمارستان در حادثه ریزش آوار فوت کرده‌اند، روند رسیدگی به پرونده وارد مرحله جدیدی شد. بنابراین قرار شد آتش‌نشانی نیز از طریق بایگانی خود علت آن حادثه را اعلام کند. به محض تائید نهایی علت حادثه، مقصرانی که در این حادثه نقش داشته‌‌اند، برای تحقیقات به دادسرا احضار خواهند شد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها