دو سارق که با تصادف‌های ساختگی طلاهای 168 نفر را سرقت کرده بودند، در بازجویی‌ها مدعی شدند برای پرداخت بدهی خود دست به این سرقت‌های 700 میلیونی زدند.
کد خبر: ۱۰۳۹۷۲۳
درآمد 700 میلیونی دزدان طلای رانندگان

به گزارش جام‌جم، چندی پیش مردی با حضوردر شعبه چهارم بازپرسی دادسرای ناحیه 34 تهران از دو مرد به اتهام سرقت طلاهایش شکایت کرد.

شاکی به قاضی رستمی گفت: سوار بر خودرویم به سمت خانه‌ام در یکی از محله‌های مرکزی تهران بازمی‌گشتم که خودروی پرایدی با خودروی من تصادف کرد و مجبور به توقف شدم. برای بررسی میزان خسارت پیاده شدم که دو سرنشین خودروی پراید هم پیاده شدند. زمانی که به چند قدمی آنها رسیدم یکی از آنها چاقویی را زیر گلویم گذاشت و مرا تهدید کرد. نفردوم زنجیر طلایی را که دور گردنم بود و دستبند طلایی را که به دست داشتم باز کرد و بعد از آن که کتکم زدند، سوار خودرویشان شده و فرار کردند. ارزش اموال بیش از سه میلیون تومان بود.

همزمان با تشکیل پرونده قضایی، تحقیقات ماموران اداره آگاهی تهران برای شناسایی و بازداشت سارقان فراری ادامه داشت تا این‌که زنان و مردان دیگری با حضوردر اداره پلیس از دو مرد جوان به اتهام سرقت طلاهایشان شکایت کردند. با تحقیق از این افراد معلوم شد آنها نیز بعد از تصادف ساختگی مورد سرقت قرار گرفته‌اند.

از سوی دیگر بررسی ‌ها نشان می‌داد تصاویر چهره‌نگاری شده از سارقان طلا با هم مطابقت دارد. جست‌وجوها برای یافتن متهمان ادامه داشت تا این که یکی از آنها در جریان دزدی با مالباخته درگیر شده و در فرار ناکام مانده بود. با دستگیری وی توسط مالباخته، تحقیقات از او آغاز شد.

متهم با انتقال به پلیس آگاهی اظهاراتی ضد و نقیض بیان کرد اما زمانی که در مواجهه حضوری با شاکیان قرار گرفت سکوت خود را شکست و اعتراف کرد با همدستی دوست فراری‌اش به این دزدی‌های سریالی دست زده است.

وی به افسر تحقیق گفت: من در مغازه لاستیک فروشی کار می‌کردم که به‌دلیل بدهی نتوانستم کار کنم! یک روز در قهوه‌خانه یکی از دوستان قدیمی‌ام را دیدم و متوجه شدم او هم دچار مشکلات مالی است.

متهم به سرقت ادامه داد: در ادامه نقشه سرقت طلا با راه‌اندازی تصادف ساختگی را اجرا کردیم. می‌خواستیم با این کار هم پولدار شویم و هم بدهی‌هایمان را بدهیم. از 168 نفر سرقت کردیم که برخی از آنها خانم بودند و با فروش طلاهای سرقتی به دو طلافروش ، 700 میلیون تومان به‌دست آوردیم و میان هم تقسیم کردیم. با بخشی از آن بدهی‌هایمان را دادیم.

با اعتراف وی همدست او نیز بازداشت شد و به جرایمش اعتراف کرد. در حالی که شاکیان شناسایی شده بودند، آخرین دفاع از آنها اخذ و پرونده این دو سارق با صدور جلب به دادرسی برای محاکمه به دادگاه ارسال شده بود و قرار بود آن دو بزودی محاکمه شوند، 28 نفر دیگر که متوجه شده بودند این افراد بازداشت شده‌اند با حضور در پلیس آگاهی آنها را مورد شناسایی قرار دادند و از آنها شکایت کردند. با وجود شاکیان جدید پرونده متهمان دوباره به دادسرا بازگشت و تحقیقات از این دو ادامه پیدا کرد.متهمان در مواجهه حضوری با شاکیان جدید اعتراف کردند طلای آنها را نیز به سرقت برده‌اند. با توجه به اعلام شکایت‌های جدید، تحقیقات از دو متهم به سرقت ادامه دارد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها