یک متخصص تغذیه گفت: در روزهای ماه مبارک رمضان کاهش تحرک بدنی، کاهش مصرف فیبرها و مایعات در افراد، تاثیر بسیار در بروز و شیوع یبوست دارد.
کد خبر: ۱۰۳۸۴۲۴
چگونه به جنگ با «یبوست» برویم؟

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از رادیو سلامت، دکتر منصور رضایی، متخصص تغذیه با اشاره به مشکلات گوارشی در ماه رمضان افزود: یکی از مشکلات شایع گوارشی در طول سال و به ویژه در ایام ماه مبارک رمضان بحث یبوست است؛ زیرا در این زمان، معمولاً تحرک افراد و مصرف برخی از فیبرها و مایعات کاهش می یابد.


وی ادامه داد: در نتیجه کاهش تحرک بدنی، مصرف فیبرها و مایعات در روزهای ماه ضیافت الهی در افراد تاثیر بسیاری در بروز و شیوع یبوست دارد.


این متخصص تغذیه به روزه داران توصیه کرد: افراد اگر می خواهند مشکل گوارشی کم تری داشته باشند و از یبوست کمتر رنج ببرند تا حد امکان سعی کنند مدیریت آب را در طول روز داشته باشند و مصرف منابع آبی را که همراه با فیبرها باشند به ویژه میوه و سبزی افزایش دهند و در مقابل، از مصرف چای اجتناب کنند.


وی ادامه داد: چون چای به عنوان یک ماده قابض است و احتمال یبوست را افزایش می دهد.


رضایی در پایان اظهارداشت: روزه داران، همچنین سعی کنند در بین وعده های افطار تا شام و یا تا قبل از سحر، تحرک فیزیکی خود را داشته باشند، زیرا افزایش تحرک و مصرف مایعات به افزایش حرکت دستگاه گوارش کمک و یبوست را تا حدودی درمان می کند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها