سرپرست اداره کل روابط عمومی سازمان حج و زیارت:

ادعای پرتاب کفش به زائران ایرانی در عربستان کذب محض است

سرپرست اداره روابط عمومی سازمان حج با بیان اینکه عده‌ای با نشر اخبار کذب در شبکه‌های اجتماعی دنبال حاشیه سازی درباره حج ۹۶ هستند، گفت: موضوع منتشره در شبکه‌های اجتماعی در رابطه با پرتاب کفش از سوی مسلمانان عربستان به سمت زائران ایرانی، کذب محض است.
کد خبر: ۱۰۳۸۰۲۳
ادعای پرتاب کفش به زائران ایرانی در عربستان کذب محض است

به گزارش جام جم آنلاین از تسنیم، سید ابراهیم اسداللهی با تاکید بر اینکه عده‌ای به دنبال ایجاد حاشیه سازی با هدف عقب ماندن از کار اصلی این سازمان هستند، در واکنش به فیلم پرتاب کفش از سوی شهروندان سعودی به گروهی از افراد که به دروغ آنان را جمعی از کاروان زائران اعزامی ایرانی به مکه قلمداد کرده و اخیراً در شبکه‌های اجتماعی منتشر شده اظهار کرد: درحالی که اولین کاروان زائران ایرانی پس از یکسال وقفه در نهم مرداد ماه 96 به عربستان اعزام خواهند شد، شبکه‌های اجتماعی با حاشیه سازی، به دروغ، خبر از ورود کاروان زائران ایرانی به مکه و درگیری آنان می‌دهند.

وی افزود:‌ اصل موضوع این فیلم مربوط به سالهای گذشته آنهم درگیری گروهی از شهروندان سعودی در شهر مدینه بوده که در متن یادداشت زیر آن، مکه قید شده است.

سرپرست اداره کل روابط عمومی سازمان حج و زیارت با تاکید بر اینکه در آن زمان هم هیچ زائر ایرانی در آن درگیری حضور نداشته است، خاطرنشان کرد: متاسفانه برخی افراد با هدفی خاص به دنبال سواستفاده از اینگونه فضای مجازی هستند.

اسداللهی تصریح کرد: موضوع حج شخصی نیست و متعلق به ملت ایران است و برای دفاع از حقوق مردم به دنبال شناسایی عامل یا عاملان نشر اینگونه شایعات خواهیم بود و قطعا این موضوع را از طریق مجاری قانونی بررسی کرده و مسیر قانونی پیگیری خواهد شد.

وی با بیان اینکه به دنبال ارائه بهترین راهکار مقابله با اینگونه شایعات هستیم و انشاالله به زودی به نتیجه نیز خواهیم رسید، گفت: برای مقابله با اینگونه شایعات با نهادهایی که در بحث شبکه‌های مجازی فعالیت دارند نشستهایی نیز برگزار کرده و در حال رایزنی هستیم.

اسداللهی خاطر نشان کرد: مردم می‌توانند برای دسترسی به اخبار دقیق و صحیح به‌دور از هرگونه حاشیه سازی به سامانه سازمان حج و زیارت مراجعه کرده و از جدیدترین اخبار روز مطلع شوند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها