عفونت‌های قارچی در ایام گرم سال بیشتر به سراغ افراد می‌آید و با نزدیک شدن به گرم‌ترین فصل سال کمی باید دقت کرد تا درگیر انواع عفونتژ‌های قارچی ناخن نشویم.
کد خبر: ۱۰۳۷۳۸۱
چگونه عفونت‌های قارچی ناخن را سریع از بین ببریم؟

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از Dailymail، عفونت‌های قارچی ناخن علاوه بر ظاهر زشت و شرم آوری که بوجود می‌آورند می‌تواند دردناک و با بوی بد نیز باشند. افرادی که مبتلا به این عفونت می‌شوند به دنبال راه درمانی سریع برای رفع این عارضه هستند تا بتوانند از انواع صندل‌ها در فصل گرما استفاده کنند.

قارچ‌ها، در محیط‌های گرم و مرطوب زندگی می‌کنند، مانند استخرها و آرایشگاه‌ها همچنین می‌توانند به پوست حمله کنند و آنقدر کوچک اند که با چشم غیر مسلح دیده نمی‌شوند. خیلی وقت‌ها این قارچ ‌ها، فاصله بین ناخن تا پوست و کناره‌های ناخن‌ها را مورد هدف قرار می‌دهند.

یکی از شایع‌ترین علامت‌های عفونت‌های قارچی ضخیم شدن و تغییر رنگ دادن ناخن‌هاست. عفونت‌ها معمولا در اطراف(لبه) ناخن‌ها شروع به رشد می‌کند و در صورت عدم درمان، تمامی ناخن را دربر گرفته، سپس ناخن‌ها شکننده و زرد می‌شوند.

عفونت‌های قارچی بیشتر ناخن‌های پا را درگیر می‌کند.

چه عواملی باعث ایجاد عفونت‌های قارچی می‌شود؟

این نوع از عفونت‌ها معمولا از یک عفونت قارچی پوستی در یک منطقه جمعی و مرطوب مانند استخرها،رایشگاه‌ها، سالنهای دوش ورزشی و...به انسان سرایت می‌کنند. اما برخی بیماری‌ها نیز می‌توانند زمینه ساز این دسته از عفونت‌ها باشند مانند دیابت، پسوریازیس، گردش خون ضعیف و سیستم ایمنی ضعیف.

چگونه می‌توان از عفونت‌های قارچی خلاص شد؟

در برخی از موارد عفونت های قارچی بسیار گسترش نیافته است و در مراحل ابتدایی خود هستند لذا می‌توان بدون دارو، تنها با تمیز و خشک نگه داشتن پا و همچنین کوتاه نگه داشتن ناخن‌های پا به سادگی از شَر این عفونت رهایی پیدا کرد.

اما اگر ناخن هایتان از حالت طبیعی خارج شده و با ظاهر بدی به خود گرفته است، بهتر است سریعا به داروخانه مراجعه کرده و یک کرم ضدقارچ ناخن تهیه کنید. دقت داشته باشید در برخی از عفونت‌ها ممکن است شما در طول 12 ماه مجبور به مصرف این کرم باشید تا عفونت به کلی در بدنتان ریشه کن شود.

همچنین به خاطر بسپارید در هنگام تهیه کرم ضد قارچن ناخن حتما یک کرم نرم کننده برای ناخن هایتان نیز خریداری کنید چرا که عفونت باعث ضخیم شدن و شکننده شدن ناخن‌هایتان شده است. این کرم را تا 2 هفته مصرف کنید تا خراشیدگی‌های سطح ناخن‌تان سریع از بین برود و به حالت طبیعی خود بازگردد.

در مواردی که عفونت بسیار جدی‌تر بوده و کل ناخن را دربرگرفته است با دستور پزشک باید قرص‌های ضد قارچ را به مدت 6 ماه مصرف کنید.

اما در مرحله آخر اگر عفونت قارچی از نوع حاد آن باشد و با راه حل‌های ذکر شده عفونت بهبود نیافته باشد باید تحت نظرپزشک با بی حسی موضعی ناخ‌تان را بکشید در غیر این صورت عواقب دردسرسازی ممکن است گریبا گیرتان شود.

البته با پیشرفت علم، درمان‌های لیزری و بدون درد برای از بین بردن عفونت‌های قارچی پدید آمده است اما بهترین راه‌حل جلوگیری از ابتلا به عفونت‌های قارچی است تا پیدا کردن راه حلی برای خلاصی از آن.

این توصیه‌ها می‌تواند در پیشگیری از این عارضه برایتان مفید باشند:

بعد از بیرون آمدن از استخر، سونا و مکان‌های جمعی و مرطوب، پاهای ‌خود را به طور کامل خشک کنید علاوه بر آن در مکان‌های ذکر شده به هیچ عنوان پابرهنه راه نروید.

حداقل روزی یک بار جوراب ‌های‌ خود را تعویض کنید.

اگر ورزش می‌کنید و یا به هر دلیلی از کفش کتانی استفاده می‌کنید و مشاغل پر تحرکی دارید، برای پیشگیری از ابتلا به عفونت قارچ ناخن، از پودرهای ضد قارچ در کفش یا جوراب ‌تان استفاده کنید.

نکته

از آنجایی که قارچ ناخن معمولا دردناک نیست، خیلی از افراد به فکر درمان آن نمی‌افتند. اما لازم است بدانید نادیده گرفتن این عفونت قارچی که معمولا در انگشتان پاها دیده می‌شود، می‌تواند عوارض و عواقب ناخوشایندی را داشته باشد. درمان عفونت‌های قارچی را پشت گوش نیندازید چرا که ممکن است عفونت وارد خونتان شود و سلامتی‎تان را تحت شعاع قرار دهد.

بیتا نوروزی

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها