رییس کمیته‌ تعیین وضعیت بازیکنان و مربیان فدراسیون فوتبال می گوید اگر باشگاهی حتی یک پرونده بدهکاری در فیفا داشته باشد اجازه جذب هیچ بازیکن و مربی خارجی دیگری را نخواهد داشت.
کد خبر: ۱۰۱۶۹۶۰
آخرین وضعیت پرونده‌های پرسپولیس، استقلال و تراکتورسازی در فیفا

به گزارش جام جم آنلاین و به نقل از ایسنا ، روزبه وثوق احمدی ، درباره وضعیت پرونده‌های بدهکاری تراکتورسازی به بازیکنان و مربیان خارجی خود، اظهار کرد: اخیرا رای کارلوس کاردوسو به این باشگاه و فدراسیون فوتبال ابلاغ شده است که بر اساس آن مبلغ ۱۱۲ هزار دلار بابت قرارداد و پنج درصد بابت خسارت ظرف مدت ۳۰ روز باید به این بازیکن پرداخت شود. چنانچه باشگاه تراکتورسازی در این مدت زمان به این محکومیت رسیدگی نکند پرونده به کمیته‌ انضباطی فیفا ارجاع خواهد شد. در این مرحله هیچ محکومیتی در انتظار تراکتورسازی نیست.

او ‌اضافه کرد: درباره تعداد پرونده‌های باشگاه‌ها حضور ذهن ندارم، اما تراکتورسازی در حال‌ پرداخت مطالبات ژائو ویلا و تونی اولیویرا است. اینها پرونده‌هایی هستند که منجر به حکم شده و تعداد زیادی پرونده داریم که تاکنون درباره آنها حکم صادر نشده است. پرونده دیتمار بیکای هم در فیفا باز است و حکمی درباره آن صادر نشده است.

* از وضعیت مانوئل ژوزه و پرسپولیس اطلاع نداریم

رییس کمیته‌ تعیین وضعیت بازیکنان و مربیان فدراسیون فوتبال درباره وضعیت پرونده مانوئل ژوزه با باشگاه پرسپولیس و نگرانی برخی از هواداران این تیم از احتمال کسر امتیاز، گفت‌: ما در جریان پرونده‌هایی هستیم که به فدراسیون فوتبال ارسال می‌شود و در جایی که لازم باشد به آن ورود می‌کنیم. هیچ اطلاعی از پرونده ژوزه نداریم، چرا که پرسپولیس شخصا آن را پیگیری می‌کند و چیز جدیدی از پرونده ژوزه به دست ما نرسیده است. همچنین پرسپولیس بابت پرونده فرناندو گابریل هم در فیفا بدهکار است.

* پرونده ساموئل،‌ لیام ردی و هلمکه برای استقلال در جریان است

او درباره پرونده‌های استقلال در فیفا و این که مهدی تاج تا چندی پیش عنوان کرده بود که استقلال مطالبات بازیکنان خارجی خود را پرداخت کرده است، خاطرنشان کرد: درباره استقلال خبر جدیدی به دست ما نرسیده و یا حداقل ما از آن مطلع نیستیم. تراکتورسازی مطالبات خود را پرداخت می‌کند و رونوشتی از آن را برای ما می‌فرستد. پرونده ساموئل، لیام ردی و هنریک هلمکه هنوز باز است و حل نشده است.

* کمیته انضباطی صلاحیت حل و فصل اختلاف بازیکنان و مربیان را ندارد

وثوق احمدی در پاسخ به این سوال که از زمان روی کار آمدن او چه تغییراتی در وضعیت باشگاه‌ها به وجود آمده و چه اقداماتی انجام می‌شود، گفت‌: واقعیت این است که تا قبل از این کمیته‌ انضباطی فدراسیون فوتبال وضعیت پرونده قرارداد بازیکنان، مربیان و ایجنت‌ها با باشگاه‌ها را حل و فصل می‌کند، در حالی که صلاحیت قانونی برای این کار را ندارد، چون کمیته‌ تعیین وضعیت و حل اختلاف در فدراسیون فوتبال وجود ندارد. در قوانین بین‌المللی کمیته‌ انضباطی مسئول این موضوع نیست. در گذشته حساسیت زیادی درباره وضعیت بدهکاری باشگاه‌ها و اختلاف بازیکنان و مربیان با باشگاه‌های خود وجود نداشت و باید کمیته‌ تعیین وضعیت برای این موضوع پیش‌بینی می‌شد.

او با اشاره به ماده "۵۰" اساسنامه فدراسیون فوتبال، خاطرنشان کرد: طبق اساسنامه کمیته‌ تعیین وضعیت صلاحیت رسیدگی به دو موضوع را دارد. نخست ما به اختلافات مربیان و بازیکنان و باشگاه‌ها نظارت می‌کنیم و دوم این که ما به حل و فصل اختلاف طرفین قرارداد می‌پردازیم. ما به باشگاه‌ها و بازیکنان کمک می‌کنیم و اختلافات را دقیقا اعلام و شفاف سازی می‌کنیم تا همه بدانند که چه تعهدی نسبت به قرارداد خود دارند.

* باشگاه‌های بدهکار در فیفا، اجازه جذب بازیکن و مربی خارجی را ندارد

رییس کمیته‌ تعیین وضعیت بازیکنان و مربیان فدراسیون فوتبال ادامه‌ داد: بعد از افزایش محرومیت‌های باشگاه‌ها پیشنهاد جلوگیری از ورود تیم‌های بدهکار به بازیکنان و مربیان خارجی به نقل‌ و انتقالات خارجی را ارائه کردیم و هیات رییسه فدراسیون فوتبال هم با این موضوع موافقت کرد تا زمانی که باشگاه‌ها حتی یک پرونده باز در فیفا داشته باشند نمی‌توانند بازیکن یا مربی خارجی دیگری را جذب کنند و زمانی که مختومه شدن آن پرونده به ما اعلام شود باشگاه‌ها مجاز به جذب بازیکنان خارجی هستند.

او در پاسخ به این سوال که باشگاه پرسپولیس می‌تواند در تابستان بازیکن یا مربی خارجی را جذب کند، گفت‌: حتی اگر یک پرونده هم باز باشد اجازه این کار را نخواهند داشت. پرونده ژوزه در حال‌ حاضر در جریان است و باید آن را مختومه کنند.

* پرسپولیس، استقلال و تراکتورسازی اجازه جذب بازیکن و مربی خارجی ندارند

وثوق احمدی درباره فهرست تیم‌های بدهکار ایرانی به بازیکنان و مربیان خارجی که در فیفا شکایت خود را مطرح کرده‌اند، اظهار کرد: پرسپولیس، تراکتورسازی، استقلال، راه‌آهن، پدیده، سیاه‌جامگان، پاس همدان، ملوان، سپاهان، شاهین بوشهر، برق شیراز، ابومسلم مشهد، داماش گیلان و داماش ایرانیان بدهکاران بین‌المللی ایران هستند.

* سپاهان پس از توافق با دلگارد، بازیکن خارجی گرفت

او همچنین در پاسخ به این سوال که باشگاه سپاهان چطور با وجود بدهکاری به بازیکن خارجی خود اقدام به جذب زلاتکو کرانچار کرد، تاکید کرد : آنها به بازیکن خارجی سابق خود بدهکار بودند، اما با این بازیکن به توافق رسیدند که فیفا هم آن را تایید کرده است. نامه توافق را به ما نشان دادند و توانستند با کرانچار قرارداد ببندند. با این حال هنوز مختومه شدن این پرونده به ما اعلام نشده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها