باید پذیرفت که هیچ نرم افزاری بطور کامل عاری از باگ نیست، اما باگ های موجود می توانند از نظر اثرات مخربی که به همراه دارند متفاوت باشند. یک باگ ممکن است موجب شود اپلیکیشن ها مرتب کرش کنند و از این نظر آزاردهنده باشد و یک باگ هم می تواند به هکرها اجازه دهد به دستگاه شما راه یافته و به اطلاعات شخصیتان دست یابند. اخیراً یکی از محققین حوزه های امنیتی در Project Zero گوگل از حفره امنیتی در وای فای دو سیستم عامل اندروید و iOS خبر داده است.
کد خبر: ۱۰۱۶۹۵۰
یک حفره امنیتی در وای فای اندروید و iOS کشف و افشا شد

به گزارش جام‌جم آنلاین به نقل از تک شات، گال بنیامینی، در پستی وبلاگی نشان داد که اگر یک هکر در محدوده مشترک شبکه وای فای قرار داشته باشد می تواند کدی قراردادی و مشخص را بر روی دستگاه هدف خود اجرا کند و در نهایت کنترل کامل دستگاه را فقط از طریق وای فای و بدون نیاز به هیچ دخالتی از طرف کاربر به دست بگیرد؛ بدین معنی که کاربری که قربانی هک می شود برای اجرای این هک حتی لازم نیست بر روی لینکی کلیک کند و یا فایلی را دانلود کند.
پیش از آنکه وحشت وجودتان را فرا بگیرد باید خاطر نشان کنیم که اپل این مشکل امنیتی را با عرضه ی نسخه iOS 10.3.1 برطرف کرده است. اما در خصوص کاربران اندروید به گفته ی Ars Technica:
همانطور که بطور معمول در خصوص کاربران اندرویدی رخ می دهد، هیچ راهی برای دریافت یک راهکار در اسرع وقت وجود ندارد. دلیل آن هم این است که گوگل همچنان به عرضه پچ های امنیتی ماهانه خود برای تعداد بسیار محدودی از دستگاه ها که واجد شرایط دریافت این پچ هستند ادامه می دهد.
خوشبختانه هنوز گزارشی از استفاده عملی از این امکان ثبت نشده است، اما امیدواریم به خاطر کاربران اندروید هم که شده گوگل و کمپانی های تولیدکننده دستگاه های اندرویدی هر چه سریعتر پچ امنیتی لازم برای رفع این باگ را منتشر و عرضه کنند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها