با حضور گسترده هنرمندان و اهالی فرهنگ

افشین یداللهی با پرچم ایران بدرقه شد

جمعی از هنرمندان،مسوولان و دوستداران افشین یداللهی امروز جمعه 27 اسفند در مقابل تالار وحدت گرد هم آمدند تا پیکر این ترانه‌سرا را که در سانحه تصادف از دنیا رفت به خانه ابدی بدرقه کنند.
کد خبر: ۱۰۱۲۸۰۸
افشین یداللهی با پرچم ایران بدرقه شد

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از ایسنا، دقایقی پس از آغاز رسمی مراسم بدرقه، پیکر افشین یداللهی به حیاط تالار وحدت وارد شد،ترانه سرایان و اعضای «خانه ترانه»،تابوت او را به تالار وحدت آوردند.

به گفته مجری مراسم ،افشین یداللهی وصیت کرده است،پرچم ایران دور تابوت او باشد.

مرادخانی معاون هنری وزارت ارشاد در سخنانی گفت: او شاعری خوش‌ذوق، خوش‌قریحه، جوان و تاثیرگذار بود که امروز دیگر در بین مانیست.

او سپس درگذشت افشین یدالهی را ضایعه‌ای بزرگ برای جامعه هنری دانست و افزود: ما در جامعه هنری به خصوص پاپ، در حوزه محتوی مشکلات زیادی داریم، اما افشین یدالهی یکی از تکیه گاه‌هایمان در این حوزه بود، او کلمات را به زیبایی کنار هم می‌گذاشت.

مرادخانی ادامه داد: تنها کاری که ما امروز می‌توانیم برای او انجام دهیم دعای خیر است، همه کارهای او تا امروز، نامش را تا ابد در حوزه فرهنگ ایران جاودانه می‌کند.

علی‌رضا زالی، رئیس کل سازمان نظام‌پزشکی کشور، نیز روز تشییع افشین یداللهی را محزون‌ترین آخرین جمعه سال دانست و گفت: افشین بالاخره «اسیرِ منِ بیگانه» نشد و امروز شاهد عروج او هستیم، او همیشه می‌گفت جاده‌ها به بن‌بست می‌رسند، تلخ است که بگوییم او هم در جاده به بن‌بست رسید. در واقع تلخ‌ترین زمان این است که اصل حادثه از دست رفت.

او ادامه داد: امسال دیگر برای سوگواری رمقی برای هیچ کدام‌مان باقی نمانده است. حوادث تلخ جمعی و فوت‌های ناباورانه برای همه ما سخت‌اند و چقدر سخت است که رویداد آخر با از دست دادن افشین یداللهی تکمیل شد.

رئیس کل سازمان نظام پزشکی کشور با بیان اینکه امروز جامعه پزشکی در کنار جامعه فرهنگی و هنری کشور سوگوار از دست دادن افشین یداللهی است، گفت: ترانه‌های وی اوجِ نظم، طراوت و شادابی بود. او می‌گفت ترانه‌هایم باید محبت، عشق و امید را ترویج دهد، اما باید در کنارش از پوچی و پراکندگی یاس نیز جلوگیری کنم.

او ترانه‌های یدالهی را برجسته از پارادایم نوین در ترانه‌های امروز دانست و افزود: توجه او نسبت به به روز رسانی علم روانپزشکی باعث شده بود تا در ترانه‌هایش نیز این خصوصیت را ببینیم.

زالی شخصیت افشین یداللهی را یک شخصیتی پنج‌وجهی و بسیار ستودنی دانست و گفت: رزومه وی مملو از اتفاقات خوب و کاراکتری متبلور از خصایص انسانی است.

او گفت: شهریور سال 92 افشین یداللهی به عنوان پزشک نمونه برتر انتخاب شد و جایزه و تقدیرنامه‌ی خود را از دستان مرحوم هاشمی رفسنجانی دریافت کرد.

همچنین محمدرضا فروتن که تعدادی از اشعار افشین یداللهی را خوانده است، در سخنانی کوتاه گفت: من فقط یک رفیق را از دست ندادم یک لشکر رفیق را از دست دادم. می‌خواهم بگویم بخش زیادی از زندگی‌ام را مدیون دکتر افشین هستم.

این بازیگر سینما ادامه داد: او همیشه همراهم بود و کمکم می‌کرد. حتی ادامه تحصیلم را مدیون او هستم. او دردهای اجتماعی را همیشه باور می‌کرد و برای درمانش با مردم همراهی و همدردی داشت. او یکی از معجزات زندگی من بود.

علیرضا قربانی نیز در سخنانی با بیان اینکه رفتن افشین یداللهی باورکردنی نیست، گفت: همه خاطرات خوبی از او داریم. فکر نمی‌کنم کسی را پیدا کنم که از افشین گله‌ای داشته باشد. قرار بود فردا شب او در کنسرت من در تالار وحدت حضور داشته باشد. مطمئن هستم که او امروز ناظر ماست. دلمان برایت تنگ می‌شود.

حجت‌الاسلام دعایی هم بر پیکر افشین یداللهی نماز خواند و این ترانه‌سرا به قطعه هنرمندان بدرقه شد.

در مراسم تشییع افشین یداللهی کسانی چون محمدسریر ، احسان خواجه‌امیری، فردین خلعتبری، حسن فتحی، امیریل ارجمند، الهام پاوه‌نژاد، پرستو صالحی، امیر تاجیک، ناصر فیض، یغما گلرویی، حمیدرضا نوربخش، محمدمهدی ایازی، قاسم جعفری، داود گنجه‌ای، مجید رجبی معمار، علیرضا عصار، محمدرضا چراغعلی، اهورا ایمان، نیلوفر لاری‌پور، بابک صحرایی، و... حضور داشتند.

افشین یداللهی ترانه‌سرا در سن ۴۸سالگی و در پی سانحه تصادف در ۲۵ اسفندماه درگذشت. در راه برگشت از هشتگرد، کامیون با ماشین‌ او تصادف کرد که در پی این موضوع، یداللهی ضربه مغزی شد و از دنیا رفت.

دکتر افشین یداللهی متولد ۲۱ دی‌ماه ۱۳۴۷ در اصفهان و بزرگ‌شده تهران، پزشک متخصص اعصاب و روان و از ترانه‌سرایان معروف بود. او برای تیتراژ بسیاری از سریال‌های تلویزیونی ترانه‌هایی سروده و از جمله آثارش در این زمینه ترانه‌های سریال‌های شب آفتابی، غریبانه، شب دهم، میوه ممنوعه، مدار صفردرجه و معمای شاه است.

کتاب‌های «روزشمار یک عشق»، «امشب کنار غزل‌های من بخواب»، «جنون منطقی»، «حرف‌هایی که باید می‌گفتم و... تو باید می‌شنیدی» و «مشتری میکده‌ای بسته» از این ترانه‌سرا به جا مانده است.

مراسم ترحیم افشین یداللهی از ساعت ۱۷ تا ۱۸:۳۰ روز یکشنبه ۲۹ اسفندماه در مسجد جامع شهرک غرب برپا خواهد شد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۲
پوریا
Iran, Islamic Republic of
۲۲:۲۵ - ۱۳۹۵/۱۲/۲۷
۰
۰
روحش شاد و صلوات.
مسعود
Iran, Islamic Republic of
۱۵:۱۷ - ۱۳۹۶/۰۱/۱۰
ازشنیدن خبردرگذشت افشین یدالهی خیلی خیلی متاثرشدم واقعاحیف شد. درگذشت همسرایشان هم ناراحت كننده بود خداوندرحمتشون كنه.
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها