مدیر سابق سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا (سیا) گفت: چنانچه آمریکا تصمیم به فسخ توافق هسته ای بگیرد، این اقدام آمریکا را بیشتر از ایران منزوی خواهد کرد.
کد خبر: ۱۰۱۰۳۲۱
آمریکا با پشت کردن به برجام خودش را منزوی خواهد کرد

به گزارش جام جم آنلاین از ایرنا، دیوید پترائوس که اکنون عضو موسسه «کی.کی.آر گلوبال» است این مطلب را در گردهمایی سرمایه گذاران موسوم به «اجلاس مونتگومری» در لس آنجلس بیان کرد.

وی همچنین تاکید کرد که برجام نتایج مثبتی داشته و از جمله موجب کاهش فعالیت های هسته ای ایران شده است.

یوکیا آمانو مدیر کل آژانس بین المللی انرژی اتمی روز دوشنبه در آغاز نشست شورای حکام آژانس بین المللی انرژی اتمی گفت که مزایای برجام را برای رکس تیلرسون وزیر امور خارجه آمریکا توضیح داده است و افزود اطمینان دارد که پیامش شنیده شده است.

تاکید دوباره یک مقام سابق آمریکایی به اینکه پشت کردن آمریکا به برجام موجب منزوی شدن آمریکا خواهد شد، در حالی است که بررسی سیر اظهارات ترامپ و مقامات دولت او نشان می دهد که شدت لحن آنان درباره برجام در حال فروکش کردن است تا آمریکا بتواند بطور آبرومندانه و بدون اینکه به ژست پوپولیستی دولت ترامپ لطمه بزند، پذیرش برجام از طرف دولت جدید آمریکا را در افکار عمومی جا بیاندازد.

سرپرست نمایندگی آمریکا در آژانس بین المللی انرژی اتمی، روز سه شنبه با قرائت بیانیه ای در نشست شورای حکام آژانس، بر اجرای دقیق برجام تاکید کرد و همچنین خواستار گنجاندن اطلاعات بیشتر در گزارش های فصلی آژانس درباره ایران شد.

بیانیه آمریکا که توسط «اندرو اسکوفر» کاردار آمریکا در وین و سرپرست نمایندگی آمریکا در آژانس بین المللی انرژی اتمی قرائت شد، نشانه آشکاری از اعتراف ضمنی دولت ترامپ به بیهوده بودن لفاظی ها علیه برجام است.

بیانیه سرپرست نمایندگی آمریکا در آژانس بار دیگر نشان می دهد که ترامپ به رغم لفاظی های دوران مبارزات انتخاباتی علیه برجام، مجبور است با این توافق چند جانبه و مهم بین المللی کنار بیاید.

تاکید آمریکا بر اجرای سخت گیرانه و دقیق برجام نیز بیشتر به تلاشی برای حفظ آبرو برای عقب نشینی آشکار دولت ترامپ از لفاظی های ضد برجام قابل ارزیابی است و مساله مهم برای دوام برجام به گفته مقام های جمهوری اسلامی ایران، عمل کردن طرف مقابل به تعهدات خود در برجام است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها