سیدعباس عراقچی، معاون وزیر امور خارجه از مذاکره برای امضای 80 میلیارد دلار قرارداد نفتی خبر داد و گفت: ترامپ چاره‌ای جز تمدید برجام ندارد و اگر بخواهد برجام را پاره کند، هزینه‌های آن به خودش تحمیل می‌شود.
کد خبر: ۱۰۰۸۴۰۹

به گزارش ایرنا، عراقچی در کنفرانس برجام و اقتصاد مقاومتی با اشاره به نقش برجام در بخش انرژی عنوان کرد: برجام کاری را که باید انجام می‌داد، انجام داد و موانع و مین‌گذاری‌هایی را که بر سر راه اقتصاد کشور بود، پاکسازی کرد و اجازه داد اقتصاد پیشروی داشته باشد.

وی اضافه کرد: در حال حاضر برجام تمام موانعی را که باید برمی‌داشت، از سر راه برداشته و کسی نمی‌تواند خلاف این را ادعا کند اما ما نیز مدعی نیستیم که موانع غیربرجامی وجود ندارد.معاون وزیر امور خارجه یادآور شد: در حال حاضر مذاکره برای قراردادی80 میلیارد دلاری در دست اقدام است و معطلی آن نیز به این دلیل است که روی آی.پی.سی باید اجماع ملی صورت گیرد. عراقچی گفت: به رغم برخی دعواها که می‌دانیم منظورشان چیز دیگری است، برجام اوضاعش خوب است و وضعیت نفت و گاز کشور نیز خیلی خوب است. وی با اشاره به اظهارات رئیس‌جمهور جدید آمریکا در خصوص برجام گفت: در حال حاضر ترامپ در حال ارزیابی برجام است که تا آخر اردیبهشت بیشتر طول نمی‌کشد؛ زیرا رئیس‌جمهور آمریکا باید تعلیق تحریم‌ها را تمدید کند و تا آن زمان مشخص می‌شود سیاست دولت جدید آمریکا چیست. در هر صورت نشانه‌ها حاکی است که برجام ادامه پیدا می‌کند.

عراقچی با بیان این که اگر برجام نبود ترامپ علیه ایران اجماع بین‌المللی تشکیل می‌داد، ابراز کرد: در شرایط کنونی اجماع علیه ترامپ است، لذا چاره‌ای جز تمدید برجام ندارد مگر این که سیاست‌هایش به گونه‌ای باشد که بخواهد ما از برجام خارج شویم.

معاون وزیر امور خارجه تصریح کرد: اگر ترامپ بخواهد برجام را پاره کند هزینه‌های آن به خودش تحمیل می‌شود. در این شرایط ما نیز باید هوشمندانه و هنرمندانه حرکت کنیم که هزینه‌ها شامل حال ما نشود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها