رئیس جمهور گفت: مردم خوزستان با مشکل ریزگردها آشنا هستند و تلاش ما این بوده که روزهای مشکل‌دار کاهش پیدا کند و آمار هم نشان می‌دهد در طول سال‌های گذشته روزهای پاک افزایش پیدا کرده است.
کد خبر: ۱۰۰۵۴۸۰
روحانی : با ملت ایران تعارفی ندارم و دو پهلو حرف نمی‌زنم/ در مشکلات باید دست‌گیر هم باشیم نه مچ‌گیر!
به گزارش جام جم آنلاین به نقل از خبرگزاری فارس ، ، حجت‌الاسلام حسن روحانی عصر امروز در جلسه شورای اداری استان خوزستان با ابراز خوشحالی از حضور مجدد در این استان و اشاره به عملیات خیبر اظهار کرد: امروز در محل انجام این عملیات بزرگ پدیده‌ای به نام گرد و خاک به‌وجود آمده است که نیاز است همه مسؤولان با همت جدی برای رفع آن تلاش کنند.

وی افزود: در 8 سال دفاع مقدس دشمنان در مرزهای غربی و جنوبی کشور به دنبال وارد شدن و در دست گرفتن کشور بودند ولی ایستادگی و مقاومت ملت ایران در برابر آن باعث پیروزی و سربلندی و شکست دشمنان را به وجود آورد.

رئیس جمهور اضافه کرد: ملت ایران در هشت سال دفاع مقدس با ایستادگی و یکپارچگی خود در برابر دشمن نگذاشت یک وجب از خاک کشور مورد تعرض دشمنان واقع شود و در مساله خوزستان نیز نیاز است دست به دست هم‌دیگر داده تا در جهت رفع مشکلات موجود در این استان تلاش کنیم.

وی با تاکید بر یکپارچگی ملت ا تصریح کرد: در روزهایی‌که خوزستان درگیر پدیده شوم گرد و غبار و خاک بود قطعاً ملت ایران نیز چند برابر مردم این استان نگران بودند زیرا حس نوع‌دوستی و انسان‌دوستی هموطنان ما همواره زبانزد بوده است.

*نباید در کشور ناامیدی وجود داشته باشد / مشکلات با همدلی رفع می‌شود

روحانی با بیان اینکه نباید در کشور نامیدی و یأس بوجود آید ادامه داد: ما نگران مشکلات نیستیم، زیرا در هر نقطه‌ای مشکل پیش می آید، ما باید با برنامه‌ریزی و اقدامات خود درصدد رفع این مشکلات به صورت جدی باشیم.

وی بیان کرد: ما در قبال مشکلات مردم احساس مسؤولیت می‌کنیم و این مشکلات با اتحاد و یکپارچگی قابل حل است و جا دارد از تمام مسؤولان استانی، کشوری و رسانه‌ها که در ایام مشکلات موجود در خوزستان همکاری و همیاری کرده‌اند تشکر و قدردانی را داشته باشیم.

روحانی با اشاره به اینکه ریزگردها فقط مربوط به ایران نیست و در همه کشورها به ویژه کشورهای حوزه خلیج فارس و منطقه خاورمیانه وجود دارد خاطرنشان کرد: مردم خوزستان چند سال است که با مشکل گرد و خاک مواجه هستند و این مشکل را می‌شناسند.

* تلاش دولت برای افزایش روزهای سالم در کشور است

وی با تاکید بر اینکه تلاش دولت برای افزایش روزهای سالم در کشور است افزود: دولت در بحث پاکسازی و رفع مشکل ریزگردهای خوزستان نیز تلاش جدی خود را به کار خواهد گرفت.

رئیس جمهور با اشاره به اینکه از سال 92 تاکنون در هر سال نسبت به سال گذشته تعداد روزهای سالم و پاک افزایش پیدا کرده است و باید این روند برای سال‌های نیست ادامه پیدا کند ادامه داد: ایران جزء 10 کشور دارای بلایای طبیعی فراوان است، در هنگام پیدایش مشکلات ریزگرد و در پی آن قطع برق و آب در استان طرح‌هایی تصویب ستاد بحران کشور تشکیل شد و مسائل و مشکلات این استان مورد پیگیری و بررسی قرار گرفت.

روحانی با بیان اینکه باید در مقابل مشکلات ایستادگی کرد و نباید عقب‌نشینی داشت، تصریح کرد: هرچند که امکانات موجود در کشور مناسب و کامل نیست، باید از تمام این ظرفیت‌ها برای رفع مشکلات کشور به ویژه استان خوزستان تلاش داشته باشیم.

وی با اشاره به برنامه‌های صورت گرفته امروز هیات دولت در استان خوزستان گفت: مساله گرد و خاک یک موضوع پیچیده است و همه آن دست ما نیست، قسمتی از آن نیز به کشورهای منطقه و گفت‌و‌گوهای بین‌المللی مربوط می‌شود ولی ما توان خود را برای رفع آن در سطح منطقه به کار خواهیم گرفت.

* برای حل مشکل ریزگردها در داخل کشور حق‌آبه تالاب‌ها داده شود/ طبیعت بر گردن ما حق دارد

روحانی بیان کرد: برای حل مشکل ریزگردها در داخل کشور حق‌آبه تالاب‌ها داده شود، زیرا همانند اینکه انسان دارای حق‌الناس است طبیعت نیز بر گردن ما حق دارد و حق آن را باید بدهیم.

وی با تاکید بر اینکه آباد کردن سرزمین‌ها همانند یک عبادت است بیان کرد: ما باید امر به معروف خود را انجام دهیم از این‌رو دلیل ایجاد گرد و غبار باید مشخص شود.

روحانی با اشاره به اینکه مساله منطقه‌ای گرد و خاک تنها مربوط به سال‌های اخیر نبوده است ابراز کرد: اقدامات بشر به صورت ناحق در سطح مناطق مختلف باعث شد امروز پدیده گرد و خاک به یک پدیده بحرانی در سطح منطقه تبدیل شود.

وی با بیان اینکه ما هنوز در حال رفع مشکلات به‌وجود آمده در هشت سال دفاع مقدس هستیم عنوان کرد: تمام مشکلات به‌وجود آمده پس از پایان جنگ تحمیلی یک روزه به پایان نمی‌رسد و حدود چهار دهه بعد از آن هم نیز باید تلاش شود تا مشکلات به صورت کامل رفع شوند.

*تمام مصوبه‌های دولت نیازمند تاییدیه محیط زیستی هستند

روحانی ابراز کرد: این روزها بار سنگین مسؤولیت بر دوش مسؤولان محیط‌زیست کشور از جمله خانم ابتکار است؛ از این‌رو هر طرحی در دولت به تصویب می‌رسد ابتدا باید مورد تایید محیط‌زیست قرار بگیرد و پس از آن در صورت موافقت این نهاد به اجرا درآید.

رئیس دولت یازدهم اظهار کرد: ما در چند سال اخیر در کنار جلساتی مانند خشکسالی دریاچه ارومیه به بی‌آبی کارون، تالاب هورالعظیم، شادگان، جاموریان و... نیز توجه داشته‌ایم و آنها را مورد بی‌توجهی قرار دادیم.

روحانی بیان کرد: چشمه‌های خاک استان خوزستان باید بررسی شود و دلایل به وجود آمدن آن باید نیز مورد بررسی و مطالعه قرار بگیرد.

وی با تاکید بر اینکه ما با ملت ایران هیچ تعارفی نداریم و حرف دو پهلو نمی‌زنیم گفت: در این سفر به مردم استان خوزستان اعلام کردم از آب کارون فقط در حد آشامیدنی بهره‌وری خواهد شد و همه تلاش‌های ما برای آبادی خوزستان و ایران بوده و خواهد بود.

روحانی افزود: با توجه به هشت سال دفاع مقدس و جنگ تحمیلی در استان خوزستان و تلاش‌هایی که در این استان صورت گرفت ما نیز وظیفه داریم تلاش‌های بیشتری برای این استان و رفع مشکلات آن انجام دهیم و آنچه که در توان داریم برای حل معضلات موضوع موجود به کار خواهیم گرفت.

*اجرای عملی طرح 550 هزار هکتاری در خوزستان

وی خاطرنشان کرد: اجرای طرح 550 هزار هکتاری مقام معظم رهبری بزرگترین طرح در منطقه خاورمیانه به حساب می‌آید.

روحانی عنوان کرد: در گذشته 8 میلیارد دلار مواد غذایی از کشورهای دیگر به کشور وارد می‌کردیم ولی با تلاش‌های صورت گرفته توسط دولت این عدد به 3 هزار رسیده است.

وی با بیان اینکه حزب بازی و جناح بازی‌های سیاسی از زیبایی‌های کار سیاست‌مداران است عنوان کرد: هنگامی‌که برای نقطه‌ای از کشور مشکلی پیش می‌آید جای این حرف‌ها وجود ندارد و همه باید در دست در دست هم داده و برای حل آن تلاش کنیم و نباید به دنبال مچ‌گیری باشیم، زیرا در این مواقع دستگیری باعث خوشنودی و رفع مشکلات مردم خواهد شد.

روحانی امیدواریم مشکلی که در استان خوزستان به‌وجود آمد یک نقطه عطف برای تصمیمات مهم باشد تصریح کرد: نهال‌کاری در استان خوزستان یک حرکت بسیار موثر و خوب توسط وزارت جهاد کشاورزی در این استان است که ادامه خواهد یافت.

وی با بیان اینکه در بخش مبارزه با ریزگردها همه بخش‌های دانش‌بنیان نیز در تلاش برای راه حلی جهت برون‌رفت از این مشکل هستند اضافه کرد: ما در این سفر به استان خوزستان و مردم این استان اعلام می‌کنیم که دولت تا آخرین لحظه در کنار شما برای مشکلات شما تلاش خواهد کرد.

روحانی ادامه داد: آب و فاضلاب جز طرح‌های بسیار مهمی است که در استان خوزستان وجود دارد و با توجه به مشکلات موجود، برای حل این مساله باید تمام تلاش‌ها جهت رفع آن به کار گرفته شود.

وی در پایان گفت: به عنوان یک هدیه سفری به مردم خوزستان قول می‌دهیم در جهت رفع مشکلات آب و فاضلاب تا پایان کوشا باشیم و دولت از هیچ تلاشی در این رابطه دریغ نخواهد کرد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۲
زینب
Iran, Islamic Republic of
۲۰:۵۰ - ۱۳۹۵/۱۲/۰۵
۰
۰
یاد اون روزها بخیر كه كلید كلید میكردی........
دانیال
Slovakia
۰۱:۰۸ - ۱۳۹۵/۱۲/۰۶
۰
۰
با ملت ایران تعارفی ندارم؟
به نظرم اقایون فكر كردن مردم با اونا تعارف دارن!نه خیر اقا،با شما تعارف ندارن،از ترس مشكلات مالی چیزی نمیگن.
حرمت مردم رو نگه دارین،شما انتخاب شدین تا به كار مردم برسید.
شرم اوره...
من خودم مسئول ستاد انتخاباتی ایشون بودم اما این لحن جای تفكر داره،چون نزدیك انتخاباته و مشكلات زیاد شده نباید حرمت مردم زیر پا گذاشته بشه
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها