جام جم آنلاین - آرشیو

برست رو تمیز‌کن!

برست رو تمیز‌کن!

تمیزکردن برس مو یکی از بخش‌هایی ا‌ست که برای رعایت بهداشت شخصی باید به آن توجه داشته باشید. تمیزکردن شانه مو از انتقال میکروب‌ها و آلودگی‌ها به پوست سر جلوگیری می‌کند.

به خاطر چشم‌هایش

به خاطر چشم‌هایش

چشم‌ها دریچه ورود ما به دنیا هستند و هر درکی که از دنیای اطراف‌مان داریم با نگاه کردن است که به‌دست می‌آید. اما بیماری‌ها و عوارضی در کمین چشم‌های‌مان هستند. تنبلی چشم یکی از این عارضه‌‌هاست!

چه آموخته‌ای؟ مارا از جدایی نترسانید

چه آموخته‌ای؟ مارا از جدایی نترسانید

خیلی وقت بود ندیده بودمش. تشخیص چهره‌اش از پشت ماسک سخت شده بود. مطمئن بودم هنوز وقتی می‌خندد، گوشه‌ لب‌هایش جمع می‌شود. این‌روزها باید آدم‌ها را در ذهن‌مان بسازیم و با آنها زندگی کنیم.

کرونای خیرخواه!

کرونای خیرخواه!

صدای مهمون‌های سریالی و جیک‌وپیک‌های‌شان در دیوار مقابلم تمامی نداشت. برای این‌که فراری‌شان بدهم، چاره‌‌‌‌‌ای نداشتم جز این‌که برای تجدید خاطرات آنها را یاد دوران مخوف کرونا بندازم، زمانی‌که کسی جرات نمی‌کرد از یک کیلومتری سرفه‌های من رد بشود چه برسد به خانه‌مان!

«هوای» خودمان را داشته‌باشیم

«هوای» خودمان را داشته‌باشیم

دیگر به آلودگی هوا عادت کرده‌ایم! با کاهش دمای هوا در پاییز و زمستان، عادی‌ترین پدیده برای‌مان آلودگی هوا شده و به جای آن‌که مثل دوران قدیم مدرسه‌ها به خاطر بارش برف‌های سنگین تعطیل شود، حالا تعطیلی و غیرحضوری شدن مدارس با افزایش ذرات معلق در هواست.

گلی زیبا و سازگار با سرما

گلی زیبا و سازگار با سرما

سیکلامن یا نگونسار سیکلامن بومی جزایر مدیترانه‌ای و ایران بوده و یک گیاه ملی و ارزشمند ایرانی ا‌ست. گل سیکلامن را می‌توانید در دل طبیعت در جنگل‌های شمال ایران و مخصوصا از چالوس تا لاهیجان و حتی بعضی از جنگل‌های استان گلستان ببینید. تنوع رنگی بسیار بالا و جالب سیکلامن باعث محبوبیت و جذابیت آن بین مردم شده است.

یک نوشیدنی شیک و تابستانی!

یک نوشیدنی شیک و تابستانی!

میلک شیک طالبی یکی از انواع نوشیدنی‌های خنک و پرانرژی فصل تابستان است. برای مشاهده این آموزش در ادامه با سایت تفریحی چی‌شی همراه باشید.

خشک‌ کردن و درست کردن پودر قارچ

خشک‌ کردن و درست کردن پودر قارچ

یکی از قدیمی‌ترین و سنتی‌ترین روش‌ها برای نگهداری قارچ در مدت زمان طولانی، خشک کردن است، در این روش نیز تنوع زیادی وجود دارد.

گلدانی مینیاتوری و همیشه سبز

گلدانی مینیاتوری و همیشه سبز

پپرومیا کاپراتا گیاهی لوکس و مینیاتوری از خانواده فلفل‌هاست. این گیاه با بیش از هزار گونه مختلف، از گیاهان همیشه سبز با برگ‌های زیبا و معمولا بالارونده است.

منبع کمیاب فولات برای خانم‌های باردار

منبع کمیاب فولات برای خانم‌های باردار

طالبی در هر فنجان حاوی ۲۱.۷ میلی‌گرم فولات است. گرچه این میزان در برابر ۶۰۰ میلی‌گرم فولات روزانه، مقدار اندکی است اما همین میزان هم برای تغذیه نوزاد مقدار قابل‌توجهی است.

مضرات نوشابه‌های رژیمی

مضرات نوشابه‌های رژیمی

برخی از مضرات نوشابه‌های رژیمی را در ادامه بخوانید.

نوشابه‌‌ای که می‌کشد اما لاغر نمی‌کند!

نوشابه‌‌ای که می‌کشد اما لاغر نمی‌کند!

با نگاهی به تصاویر بازیگران هالیوودی و قد و بالایشان، آه حسرت از نهادش برآمد. به خودش نگاه انداخت و بلند شد تا دوباره خود را در آیینه برانداز کند. اضافه وزن به شکل مشهودی در تمام نقاط بدنش معلوم بود. دلش می‌خواست شبیه عروسک‌های باربی دوران کودکی و همین‌طور بازیگرانی باشد که می‌شناخت‌شان و همیشه زیبایی‌هایشان پیش چشمش رژه می‌رفتند.

زندگی شادتر و آرام‌تر با عینک خوشبینی

زندگی شادتر و آرام‌تر با عینک خوشبینی

اگر شما هم چشم‌تان ضعیف شده باشد حتما ناگزیر به استفاده از عینک شده اید. عینک‌هایی که برای بیماری‌های مختلف چشمی متفاوتند. عینک‌هایی برای دوربینی یا نزدیک‌بینی که هنگام مطالعه یا رانندگی باید آنها را به چشم‌مان بگذاریم تا بتوانیم بدون مشکل از پس کاری که در حال انجام آن هستیم، بربیاییم.

نخل شامادورا، گیاهی برای تصفیه‌هوا

نخل شامادورا، گیاهی برای تصفیه‌هوا

نخل شامادورا در رتبه‌بندی گیاهان تصفیه‌کننده هوای ناسا، رتبه سوم را در از بین‌بردن سم فرمالدهید دارد و یک گیاه مناسب برای از بین بردن سموم محیط زندگی شما محسوب می‌شود.

نکاتی برای ایمنی در قلب‌خانه

نکاتی برای ایمنی در قلب‌خانه

حتما شنیده‌اید که آشپزخانه قلب خانه است اما وجود گاز و موادی که قابلیت شعله‌ور شدن دارند و همچنین وجود سیم‌های برق و... می‌تواند گاهی وقت‌ها خطرآفرین هم باشد. به‌همین‌خاطر برای ایمنی در آشپرخانه باید نکاتی را رعایت کنیم.

یک تصفیه‌خانه سبز

یک تصفیه‌خانه سبز

آلودگی هوا یکی از معضلات امروز کلانشهرهای دنیاست. تهران و بسیاری از شهرهای بزرگ ایران هم از این معضل در امان نیستند.

ایمنی در خانه

ایمنی در خانه

هر قدر هم که گرمایی باشید با سردشدن هوا و آمدن زمستان کم کم بخاری و شومینه، شوفاژ و خلاصه وسایل گرم کننده خانه های‌تان را راه می‌اندازید تا از سرما به گرمای این وسایل پناه ببرید. با وجود این استفاده از وسایل گرمایشی هم آداب و رسومی دارد و باید نکات ایمنی را دراستفاده از آنها رعایت کرد تا مبادا خدای ناکرده دچار عوارض جبران ناپذیر شویم.

توصیه‌هایی برای سلامت در پاییز

توصیه‌هایی برای سلامت در پاییز

قدیم‌ترها همیشه می‌گفتند هر فصلی میوه مخصوص به آن فصل را باید خورد. حالا که تغذیه و سبک زندگی تغییر کرده و هندوانه یا میوه‌های دیگر را در هر فصلی می‌توان پیدا کرد، قدری برکت این میوه‌ها هم کم شده. انگار قدیمی‌ها بهتر می‌دانستند که خوردن میوه مخصوص هر فصل، یعنی ویتامین‌گیری مناسب همان فصل. پاییز هم مثل فصل‌های دیگر، نیاز به همین توجه دارد. اگر از انار و نارنگی، پادشاهان همیشگی پاییز بگذریم، چند توصیه را باید درباره تغذیه این فصل جدی گرفت. یادمان باشد که پاییز، معدن انتشار ویروس و سرمای تازه هواست و این نکات به سالم‌ماندن‌مان کمک زیادی می‌کند.

آشنایی با گیاهی کم‌توقع

آشنایی با گیاهی کم‌توقع

گیاه برگ قاشقی جنگل‎های انبوه است، نور کم، سایه و کم آبی را به راحتی تحمل می‌کند و بسیار کم توقع است به همین دلیل می‎تواند در رده گیاهان آپارتمانی پرطرفدار قرار گیرد.

برنامه غذایی پاییزه

برنامه غذایی پاییزه

پاییز فصل درخشش کلم‌ها است. این سبزی نه‌تنها در سرما رشد می‌کند بلکه مدت‌زمان تازه ماندنش نیز افزایش می‌یابد. تنها با یک وعده کلم‌پیچ می‌توانید مقدار نیاز روزانه خود به ویتامینA ، C و K را دریافت کنید.

1 صفحه

نیازمندی ها