خالی شدن سریع باتری،‌ هنگ کردن مداوم گوشی، ریست شدن ناگهانی وای‌فای و داغ کردن، می‌تواند نشان‌دهنده ویروسی شدن گوشی باشد.
کد خبر: ۱۲۴۶۶۴۱
گوشی‌های ویروسی را شناسایی کنید

به گزارش جام جم آنلاین از ایسنا، ویروسی شدن گوشی ممکن است به دلیل استفاده از اینترنت ناامن یا دانلود یک اپلیکیشن و نصب آن روی گوشی اتفاق افتاده باشد.

کاربران در چنین مواقعی باید سریعا برای مقابله با ویروس اقدام کرد و این کار می‌تواند با استفاده از آنتی‌ویروس‌های معتبر صورت گیرد، با وجود این پیش از مقابله با ویروس لازم است از این‌که دستگاه ویروسی چه ویژگی‌هایی دارد، اطلاع پیدا کرد. وب‌سایت لایف‌وایر به ویژگی‌هایی که می‌تواند نشان‌دهنده گوشی‌ های ویروسی باشد اشاره کرده است.

خالی شدن سریع باتری یکی از نشانه‌های ویروسی شدن گوشی است. اگر گوشی به یکباره شارژ خالی می‌کند، باید حدس بزنید که گوشی ویروسی شده است، زیرا وجود ویروس‌ها موجب می‌شود که حجم پشتیبانی باتری گوشی کم شود و هنگامی که نرم‌افزار مخربی وارد گوشی شما می‌شود، حافظه گوشی شما به صورت متداوم در حال کار است که در نهایت سبب می‌شود باتری گوشیتان زودتر از گذشته خالی شود.

داغ شدن گوشی نیز از دیگر نشانه‌های گوشی‌ های ویروسی است. امروزه داغ شدن گوشی در زمان‌های طولانی، طبیعی به نظر می‌رسد، اما باید توجه داشته باشید که اگر در وضعیت عادی و زمانی که زیاد با گوشی کار نمی‌کنید، متوجه داغ شدن بیش از حد گوشی شدید، احتمال ویروسی شدن گوشی شما وجود داشته است، زیرا برخی از ویروس‌ها سبب می‌شوند که بیش از اندازه طبیعی از CUP گوشی استفاده شود، درنهایت با داغ شدن غیرطبیعی گوشی روبه‌رو می‌شوید.

روزانه برنامه‌های مخرب زیادی وجود دارند که هرچه در گوشی به دنبال آن‌ها بگردیم، نمی‌توانیم به آن‌ها دسترسی پیدا کنیم. اگر برای حذف آن‌ها با مشکل روبه‌رو شدید، حتما گوشی خود را در وضعیت Safe mode قرار بدهید و بعد از آن گوشیتان را یک بار خاموش و روشن کنید و دکمه کم و زیاد کردن گوشی را فشار دهید تا لوگو برای شما نشان داده شود و در نهایت شما در حالت Safe mode قادر هستید برنامه مخرب را پیدا و سپس آن را حذف کنید.

ریست شدن ناگهانی وای‌فای می‌تواند دلیل دیگری مبنی بر ویروسی شدن گوشی باشد. در گوشی‌های اندرویدی ممکن است به یکباره با روشن شدن ناخواسته جی‌پی‌اس روبه‌رو شویم اما نمی‌توان این مورد را دلیل ویروسی شدن گوشی دانست، درصورتی‌که اگر به‌شکل ناگهانی متوجه شدید که وای‌فای گوشی از کار افتاده می‌توانید به ویروسی شدن شک کنید و برای این که از شر این موضوع رها شوید باید گوشی را ریست کنید.

طولانی شدن زمان بوت اندروید (بالا آمدن دستگاه اندرویدی) نیز ممکن است به دلیل ویروسی شدن گوشی باشد. این امکان وجود دارد که بعد از مدتی استفاده از گوشی متوجه شوید سرعت آن کم شده است یا مثلا برای بوت شدن گوشی اندرویدی زمان زیادی صرف شود. در این صورت می‌توانید به ویروسی شدن گوشی خود شک کنید البته پیش از آن حتما از میزان حافظه و مموری خود اطلاع پیدا کنید.

وجود برنامه‌های ناشناس نیز می‌تواند زنگ هشداری برای ویروسی شدن گوشی باشد. اگر در حال کار با گوشی هستید و متوجه شدید بدون این‌ که برنامه را دانلود کنید در قسمت منوی شما وجود دارد سریعا آن را پاک کنید، زیرا ممکن است این برنامه نشانی از ویروسی شدن گوشی شما داشته باشد.

همچنین هنگ کردن مداوم گوشی از معمول‌ترین نشانه‌های ویروسی شدن گوشی است. بنابراین در صورتی که گوشی مداوم هنگ می‌کند و سرعت‌اش به شدت پایین آمده و شما از این وضعیت کلافه شده‌اید، باید به ویروسی شدن گوشی شک کنید، زیرا ویروس‌ها سبب می‌شوند که میزان سرعت گوشی پایین بیاید.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها