چندی پیش یک ترفند درباره نحوه افزودن محل کار و خانه در نقشه گوگل آموزش دادیم، در این شماره سراغ ذخیره کردن مکان‌های مورد علاقه خود می‌رویم.
کد خبر: ۱۲۳۷۵۰۷
شخصی‌ سازی مکان‌های مورد علاقه روی نقشه گوگل

اگر می‌خواهید نشانی محل زندگی والدین، رستوران مورد علاقه، آموزشگاه، پزشک و... را فقط با چند کلیک در اختیار داشته باشید، با کمک امکان Your places در نقشه گوگل به‌راحتی می‌توانید این موارد را روی دستگاه خود تنظیم کنید.

برای این کار نقشه گوگل را باز کرده و حتما با حساب کاربری گوگل لاگین کنید. در ادامه روی علامت سه خط افقی زیر هم که در گوشه بالای نقشه می‌بینید کلیک کنید تا چند گزینه در قالب یک منو برای شما پدیدار شوند. روی گزینه Your Places کلیک کنید، یک صفحه جدید برای شما باز می‌شود که در آن چهار زبانه Labeled، Saved، reservations و Maps قابل مشاهده است. سراغ زبانه Saved بروید. در این صفحه چند فهرست پیش‌فرض وجود دارد، ولی پیشنهاد ما این است که روی علامت + موجود در پایین صفحه کلیک کرده و یک فهرست جدید ایجاد کنید. برای مثال فهرستی به نام «آدرس فامیل» ایجاد کنید.

در ادامه وارد نقشه شده و آدرس محل زندگی هر یک از اعضای خانواده را روی نقشه بیابید.

روی محل آن کلیک طولانی کرده و گزینه Save را از پایین صفحه انتخاب کنید. فهرست‌ها برای شما نمایش داده خواهد شد و می‌توانید گزینه «آدرس فامیل» را انتخاب و تیک مقابل آن را فعال کنید.

در زیر این بخش یک کادر باز خواهد شد که در آن می‌توانید عنوان موردنظر مانند خانه مادر، خانه مادربزرگ و... را وارد کنید و Save را فشار دهید.

از این به بعد با ورود به منوی اشاره شده در ابتدای متن و استفاده از بخش Your Places، آدرس‌های ذخیره شده در هر فهرست را در اختیار دارید و با یک کلیک روی آنها، مسیر خود در نقشه را به‌راحتی پیدا می‌کنید.

این کار برای چند نشانی و فهرست مختلف قابل تکرار است و حتی می‌توانید فهرست‌ها را بر اساس میل خود روی دستگاه‌تان مرتب کنید.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها