دوربین‌های ورزشی با وجود عمر نه‌چندان طولانی، تاثیر شگرفی بر مفهوم تصویربرداری ویدئویی داشته‌اند و با کیفیت بالا، حجم و وزن پایین خود امکان ثبت لحظاتی را فراهم کرده‌اند که تا پیش از این ناممکن یا بسیار دشوار و پرهزینه بود.
کد خبر: ۱۲۳۷۵۰۶
بهترین دوربین‌های ورزشی ۲۰۱۹ کدامند؟  +عکس

به همین دلیل هم شاهد استقبال مشتریان و تکامل هرچه بیشتر این دوربین‌ها در طول سال‌های اخیر بوده‌ایم و امروزه این دوربین‌ها همه کار از عکس‌برداری روزمره تا اتصال به درون و تصویربرداری هوایی با کیفیت 4K را انجام می‌دهند و تقریبا جایگزین همه انواع دوربین‌های ویدئویی سابق شده‌اند.

بین سازندگان این دوربین‌ها GoPro به‌عنوان اولین و شناخته‌شده‌ترین با Hero8 Black بهترین محصول بازار را در اختیار دارد. اما این بازی، بازیکنان دیگری هم دارد؛ مثلا شرکت DJI که با دِرون‌های باکیفیت سری فانتوم‌اش شناخته می‌شود از یک‌سال پیش با عرضه دوربین فوق‌العاده Osmo Action وارد گود رقابت شد.

گزینه‌ های خوش‌قیمت دیگری هم هستند که می‌توانند کسانی را که دنبال یک دوربین باکیفیت و ارزان هستند، راضی کنند.

به بهانه نزدیک شدن پایان سال میلادی و پیش از عرضه نسل بعدی این دوربین‌ها، نگاهی به بهترین دوربین‌ های ورزشی سال 2019 انداخته‌ایم.

همه فن حریف

GoPro Hero8 Black

نقطه قوت: فناوری فوق‌العاده لرزش‌گیر الکترونیکی

برای چه کسانی مناسب است: ورزشکاران حرفه‌ای، ماجراجویان و بلاگرهای ویدئویی

برای خیلی‌ها، GoPro تقریبا معادل با دوربین‌های ورزشی دانسته می‌شود و هیچ برند دیگری این‌قدر شناخته‌شده نیست.

این شرکت، خالق دوربین‌های ورزشی است و هنوز هم در این حوزه پیشرو به‌شمار می‌رود.

طراحی بدنه که از زمان Hero5 Black تغییر نکرده بود عوض شده و در Hero8 Black شاهد اضافه شدن یک جاپیچ داخلی هستیم که شما را از خرید کیس برای نصب دوربین روی پایه بی‌نیاز می‌کند.

این تغییر ساده استفاده از دوربین در شرایط عادی را سریع‌تر و ساده‌تر می‌کند و به‌علاوه به کاربر امکان می‌دهد بدون نیاز به جدا کردن دوربین از پایه اقدام به تعویض حافظه یا باتری کند.

بدنه دوربین هم کمی باریک‌تر شده و حتی راحت‌تر از قبل توی جیب جا می‌شود.

شرکت GoPro به این مدل، فناوری لرزش‌گیر الکترونیکی تصویر Hypersmooth 2.0 را هم افزوده که باعث ارائه تصویری نرم مانند دوربین هوایی در سخت‌ترین تکان‌ها و بدترین ارتعاش‌ها می‌شود اما این تنها فناوری جدید به‌کار رفته در Hero8 نیست و مثلا با TimeWarp 2.0 با قابلیت تنظیم خودکار سرعت ثبت تصاویر براساس حرکات دوربین و امکان ثبت تصاویر با سرعت معمولی در هر زمان، می‌توانید تصاویر Hyperlapse بسیار جالبی تهیه کنید.

میکروفن‌ها و الگوریتم‌های جدید پردازش صوت باعث می‌شوند حتی در میان باد و بوران هم بتوانید صداهای محیط اطراف را به‌خوبی ضبط کنید.

یک مشوق بزرگ دیگر، لوازم جانبی متنوع و کاربردی ارائه شده برای دوربین از جمله قاب ضدآب و نور LED است که به شما امکان تصویربرداری در هر شرایطی را می‌دهد.

در نهایت باید به نرم‌افزار اختصاصی این دوربین اشاره کنیم که بدون شک بهترین در بین رقباست و مثلا با افزوده شدن QwickStories به آن به شما امکان می‌دهد تصاویر دوربین را به سادگی با عکس‌ها و تصاویر گوشی ترکیب کنید.

دوربین با 2 نمایشگر

DJI Osmo Action

نقطه قوت: فیلترهای پیچی برای لنز، صفحه نمایش جلوی بدنه، لرزش‌گیر تصویر خوب

برای چه کسانی مناسب است: ماجراجویان، طبیعت‌گردان و فیلم‌سازانی که دنبال افزودن راحت فیلترها و یک نمایشگر خوب هستند

اولین چیزی که با دیدن این دوربین جلب توجه می‌کند، وجود دو نمایشگر در دو طرف بدنه است. این نوآوری جالب در طراحی‌های تکراری دوربین‌های ورزشی به‌ شما اجازه می‌دهد به‌راحتی سلفی بگیرید یا در صورت لزوم تصویر ثبت شده را از جلوی دوربین ببینید.

به‌علاوه نمایشگر اصلی در پشت بدنه با وضوح تصویر بالاتر از GoPro و نسبت تصویر 16:9 کیفیت بالاتری از تمام محصولات موجود در بازار دارد البته نوآوری‌های DJI به همینجا ختم نمی‌شود و قابلیت افزودن فیلترهای نوری پیچی به لنز را باید برگ برنده دیگر این محصول جالب دانست.

هر فیلتری که لازم داشته باشید به‌سادگی جایگزین شیشه محافظ شده و روی لنز پیچ می‌شود. اندازه پیچ لنز هم استاندارد است، یعنی می‌توانید از انواع گوناگون فیلترها از سازندگان مختلف بدون مشکل استفاده کنید.

دوربین Osmo Action لرزش‌گیر الکترونیکی تصویر خوبی هم دارد و می‌توان عملکرد آن را به‌سادگی با Hero7 Black مقایسه کرد، هرچند به پای Hero8 Black نمی‌رسد.

رابط کاربری هم تقریبا کپی رابط کاربری GoPro است، البته برخی قابلیت‌ها در آن دیده نمی‌شود.

این دوربین با یک قاب محافظ در زیر آب هم قابل استفاده است، می‌تواند با کیفیت 4K/60p ویدئو ضبط کند و تقریبا هر آنچه از یک دوربین ورزشی می‌خواهید را با قیمتی کمتر از Hero8 Black در اختیارتان قرار می‌دهد.

نقطه ضعف اصلی DJI نسبت به GoPro در نرم‌افزار موبایل آن است که امکانات کمتر و رابط کاربری ناکارآمدتری را شاهد هستیم.

خوش قیمت

Yi 4K+

نقطه قوت: تصویر با کیفیت با قیمت مناسب

برای چه کسی مناسب است: کسانی که دنبال یک دوربین خوب با ارزش خرید بالا هستند

دوربین‌های ورزشی ارزان‌قیمت زیادی در بازار هست، اما Yi 4K+ که اول به‌عنوان یک محصول گران‌قیمت معرفی شد، یک سر و گردن از همه بالاتر است.

این مدل اولین دوربین ورزشی با قابلیت تصویربرداری 4K/60p بود و وضوح تصویر آن حتی از GoPro هم کمی بهتر است.

همچنین با این که نمی‌توان آن را با Hero8 Black مقایسه کرد، از فناوری لرزش‌گیر الکترونیکی قابل قبولی برخوردار است و وجود یک نمایشگر 2.2 اینچی لمسی، رابط کاربری روان و ساده، عکسبرداری با وضوح 12مگاپیکسل و امکان ذخیره‌سازی با فرمت RAW را هم به فهرست امتیازهای آن اضافه کنید تا متوجه شوید چرا به‌نسبت قیمتش، بهترین ارزش خرید را بین دوربین‌های ارزان بازار دارد.

ثبت فعالیت‌های فیزیکی در کنار تصویربرداری

Garmin Virb Ultra 30

نقطه قوت: امکان ثبت فعالیت‌های فیزیکی و وضعیت سلامتی در کنار تصویربرداری
برای چه کسانی مناسب است: علاقه‌مندان به ورزش، سلامتی

همه دوربین‌های ورزشی امکان تصویربرداری دارند، اما هیچ‌کدام غیر از Virb Ultra 30
قابلیت ثبت اطلاعات فعالیت‌های ورزشی شما را ندارند.

این محصول می‌تواند در کنار تصویربرداری اطلاعاتی از قبیل سرعت، موقعیت جغرافیایی، فشار، شیب کوه و بسیاری داده‌های دیگر را نیز ثبت کند و در اختیار شما قرار دهد.

همچنین اگر از حسگرهای بدنی Garmin استفاده کنید می‌توانید حرارت بدن و ضربان قلب را هم به این مجموعه داده جالب اضافه کنید.

این داده‌ها به کمک مجموعه پنج حسگر این دوربین که G ــ Metrix نام دارند، ابعاد مختلف فعالیت‌های شما را اندازه‌گیری و ثبت می‌کنند، در نتیجه وقتی تصویر پایین آمدن از کوه با دوچرخه را می‌بینید می‌توانید سرعت، شیب جاده و کلی اطلاعات دیگر را هم در بالای تصویر نشان دهید و به‌عنوان سند از آن استفاده کنید.

هرچند این محصول اولین بار سال 2016 معرفی شده و قدیمی محسوب می‌شود، ولی افت قیمت خود را کرده و هنوز هم در زمینه ثبت داده‌های تکمیلی بی‌رقیب است.

خشایار مریدپور - ضمیمه کلیک روزنامه جام جم

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها