رئیس پلیس فتا تهران بزرگ درباره ارائه رایگان فیلترشکن‌ها به کاربران فضای مجازی هشدار داد.
کد خبر: ۱۲۲۹۹۲۴
هشدار پلیس فتا درباره فیلترشکن‌ های رایگان

به گزارش جام جم آنلاین از خبرگزاری صدا و سیما، سرهنگ تورج کاظمی، رئیس پلیس فتا تهران بزرگ افزود: برخی خدمات دهندگان، فیلترشکن‌ها و عبور از فیلترینگ را به صورت رایگان ارائه می‌کنند و ظاهر قضیه این است که هیچگونه مبلغی بابت آن دریافت نمی‌کنند.

سرهنگ کاظمی با بیان اینکه نمی‌توان اینگونه کار‌ها را کسب و کار نامید، گفت: ممکن است هرگونه خرید و فروش و معامله‌ای در فضای VPN صورت بگیرد، اما به عنوان کسب و کار جای شبهه دارد.

وی افزود: اینگونه موارد در فضای مجازی و بین کاربران و شهروندان مشاهده می‌شود و موارد مختلفی هم دارد و در حال حاضر پلیس و مراجع قضایی نیز با این مشکل مواجهند و برای شناسایی مجرمان اقدام می‌کنند.

رئیس پلیس فتا تهران بزرگ متذکر شد: طبق قانون هرگونه موردی که بحث جرایم در فضای مجازی را تسهیل کند به عنوان جرم تلقی می‌شود؛ لذا مواردی که به این صورت و به عنوان فیلترشکن معروف بوده و کاربران از آن استفاده می‌کنند در صورتی که در جهت ارتکاب و تسهیل جرم باشند تحت تعقیب قرار می‌گیرد و دستور لازم از سوی مراجع قضایی صادر خواهد شد.

سرهنگ کاظمی از کاربران درخواست کرد تا به این سمت گرایش پیدا نکنند و فقط از ابزار‌های موجود و از سایت‌های قابل دسترس بهره برداری کنند تا اتفاق خاصی نیفتد.

رئیس پلیس فتا تهران بزرگ اظهار کرد: در پشت پرده برخی از این پروکسی‌ها و فیلترشکن‌ها که به صورت رایگان در اختیار قرار می‌گیرند، اطلاعاتی از کاربران به سرقت می‌رود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها