رئیس پلیس فتای تهران بزرگ از دستگیری عامل سوءاستفاده از اطلاعات دارندگان محصولات اپل خبر داد و هشدارهایی را درمورد استفاده از آیفون و آپید ارائه کرد.
کد خبر: ۱۱۷۳۹۱۵
هشدار پلیس فتا به دارندگان آیفون

به گزارش جام جم آنلاین، سرهنگ تورج کاظمی در گفتگو با ایسنا در این باره گفت: در پی وصول اخباری مبنی بر سوءاستفاده از حساب کاربری اپل (Apple ID) دارندگان محصولات اپل، رسیدگی به موضوع در دستور کار مأموران پلیس فتا قرار گرفت.

وی با بیان اینکه در تحقیقات مأموران، فردی که با طراحی سایت جعلی اپل اقدام به دسترسی به اپل آی‌دی کاربران آیفون و آیپد کرده بود شناسایی شد، گفت: این فرد پس از به دست آوردن رمز اپل آیدی کاربران و تغییر آن با در اختیار گرفتن برنامه‌های گوشی اقدام به اخاذی از کاربران کرده بود.

رئیس پلیس فتای تهران بزرگ با بیان اینکه با پیگیری‌های پلیس، این فرد شناسایی شد، گفت: در ادامه، مأموران پس از هماهنگی قضایی در یک عملیات این فرد را دستگیر و به مقر پلیس منتقل کردند که در بازجویی‌های انجام‌شده به جرم انتسابی اقرار کرد.

به گفته وی، متهم پس از تشکیل پرونده، برای ادامه روند رسیدگی به جرم روانه دادسرا شد.

کاظمی با اشاره به این پرونده، به شهروندان به‌ویژه دارندگان محصولات اپل هشدار داد: گاهی دیده شده که از افراد سودجو با ارسال پیام‌های اینترنتی با عنوان شرکت اپل به شماره تماس افرادی که گوشی آن‌ها مفقود یا سرقت شده بود، متأسفانه اطلاعات شماری از کاربران را به سرقت برده‌اند.

وی با تشریح این شیوه گفت: افراد سودجو با یک تله فیشینگ اقدام به ارسال یک پیامک جعلی و ارسال لینکی در پوشش جعلی شرکت اپل آی‌دی کرده و از مالکان محصولات اپل درخواست رمز و نام کاربری اپل آی‌دی و مکان مفقود یا سرقت گوشی را می‌کنند و پس از ارسال اطلاعات خواسته‌شده، به تمامی اطلاعات موجود در سیستم کاربر دسترسی پیدا می‌کنند.

کاظمی افزود: بنابراین لازم است دارندگان این محصولات نسبت به رعایت مسائل امنیتی و پرهیز از افشای رمز اپل آی‌دی خود و ارسال به صفحات شبیه‌سازی شده و جعلی اجتناب کنند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها