چند ترفند کلیدی در استفاده از رجیستری ویندوز

کلید درهای مخفی

برای شما که کنکور ریاضی داده‌اید و منتظر انتخاب رشته‌اید یا اصولا به فکر برنامه‌ریزی برای ورود به شغلی آینده‌دار هستید

پول سازترین مشاغل فناورانه دنیا

مشاغل فناورانه از جمله مشاغلی هستند که امروزه و با گسترش استفاده از فناوری‌های مرتبط با رایانه در زمینه‌های مختلف کاری، تقاضای بالایی برای آنها وجود دارد. این مشاغل، عمدتا از شغل‌های پردرآمد نیز به شمار می‌آیند. با این حال، همه شغل‌های حوزه فناوری به یک اندازه سودآور نیستند. در ادامه به تعدادی از پردرآمدترین مشاغل مبتنی بر فناوری براساس آماری که توسط دفتر آمار مشاغل آمریکا منتشر شده و البته با وجود تفاوت‌های جزئی بسیار شبیه به وضعیت اتحادیه اروپا و دیگر نقاط جهان است، اشاره می‌کنیم.
کد خبر: ۱۱۵۳۲۷۳
پول سازترین مشاغل فناورانه دنیا

1. کارشناس پشتیبانی شبکه رایانه‌ای

میانگین درآمد سالانه: 52.160 دلار

اولین و کلیدی‌ترین وظیفه یک کارشناس شبکه بررسی مشکلات به‌وجود آمده در شبکه و برطرف کردن آن است. توانایی حل مشکلات به‌وجود آمده به شکل سریع و خلاقانه از مهم‌ترین ویژگی‌های متخصص شبکه‌های رایانه‌ای است. این افراد همچنین باید از مهارت‌های ارتباطی خوبی برخوردار باشند تا بتوانند با کسانی که با مشکلاتی مانند ورود به ایمیل یا شروع یک ویدئو کنفرانس مواجه شده‌اند بخوبی ارتباط برقرار کنند. این کارشناسان برای پیشگیری از اختلالات احتمالی که ممکن است ایجاد شود از سخت‌افزارها و نرم‌افزارهای موجود نگهداری می‌کنند. آنها همچنین وظیفه ارزیابی وضعیت سیستم‌ها و بررسی مشکلات آنها را به عهده دارند. این شغل به مدرک کارشناسی نیاز دارد اما در مواردی نیز، افراد پس از تحصیلات دبیرستان با گذراندن کلاس‌های آموزشی وارد این حرفه می‌شوند. از آنجا که بسیاری از شرکت‌ها در حال سرمایه‌گذاری روی شبکه رایانه‌شان هستند، انتظار می‌رود وضعیت استخدام در این موقعیت شغلی تا سال 1405/ 2026 حدود 11 درصد افزایش یابد.

2. توسعه‌دهندگان وب

میانگین درآمد سالانه: 66.130 دلار

با آنلاین شدن بخش عمده‌ای از مشاغل، بسیاری از شرکت‌ها برای نشان دادن کالاهای خود به مشتریان بالقوه از وبگاه‌ها به جای ویترین فروشگاه‌ها استفاده می‌کنند. توسعه‌دهندگان وب کارشناسانی هستند که وظیفه آنها طراحی، ایجاد و حفظ این وبگاه‌هاست. این کارشناسان با توجه به حوزه تخصص خود، عناصر دیداری یا متنی ایجاد می‌کنند که کاربران آنها را می‌بینند یا در ساخت اجزای پشت صحنه وبگاه‌ها که دیده نمی‌شوند نقش دارند. از این کارشناسان خواسته می‌شود با شناسایی کاربران بالقوه، وبگاهی مطابق خواست آنها طراحی کنند. ملاقات با مشتریان برای بحث در مورد خواسته‌هایشان درمورد وبگاه و چگونگی حفظ و به‌روزرسانی آن، طراحی گرافیکی و تامین محتوا از جمله وظایف یک توسعه‌دهنده وب است. در حال حاضر برای تبدیل شدن فرد به یک توسعه‌دهنده وب، هیچ‌گونه رشته تحصیلی رسمی وجود ندارد. هرچند تعدادی از دانشکده‌ها و مدرسه‌های فنی، دوره‌های آموزشی در زمینه توسعه وب ارائه می‌دهند. همچنین نوشتارها و درس‌نامه‌هایی وجود دارد که توسعه وب را آموزش می‌دهد و روی وب به رایگان قابل دسترس هستند. انتظار می‌رود استخدام در این رشته شغلی تا سال 1405/ 2026، تا 15 درصد افزایش بیابد.

3. مدیر سیستم

میانگین درآمد سالانه: 79.700 دلار

مدیر سیستم شخصی است که یک سیستم رایانه‌ای یا یک شبکه رایانه‌ای یا مجموعه شبکه‌های رایانه‌ای را نگه‌داری و اداره می‌کند. مدیر سیستم‌ها باید به طور روزانه از عمکلرد درست و کارامد شبکه مطمئن شوند و اجزای معیوب آنها را تعمیر و به‌روزرسانی کنند. وظایف یک مدیر سیستم گسترده است و از سازمانی به سازمان دیگر تفاوت می‌کند. ایجاد نسخه پشتیبان از اطلاعات، برقراری امنیت سیستم و شناسایی اشکالات آن، نصب و به‌روزرسانی و ارتقای نرم‌افزارها، بررسی ترافیک و امنیت شبکه، پاسخگویی به سوالات فنی کاربران و کمک به آنها و گزارش اشکالات سیستم از وظایف مدیران سیستم است. بسیاری از مدیران سیستم‌ها دارای مدرک کارشناسی در زمینه‌های مرتبط با رایانه هستند. انتظار می‌رود استخدام در این زمینه کاری تا سال 1405/ 2026، تا 6 درصد افزایش داشته باشد.

4. برنامه‌نویس

میانگین درآمد سالانه: 79.840 دلار

برنامه‌نویس رایانه، فردی است که از زبان‌برنامه نویسی مثل پایتون یا C++ برای نوشتن برنامه‌هایی استفاده می‌کند که به سیستم‌ها و برنامه‌های نرم‌افزاری می‌گویند چگونه عمل کنند. آزمایش برنامه‌ها و اپلیکیشن‌ها و رفع اشکالات آنها به منظور مطمئن شدن از رسیدن به نتایج مورد نظر، از وظایف برنامه‌نویسان است. در واقع هدف برنامه‌نویسی ساختن برنامه‌ای است که رفتار خواسته‌شده را به نمایش می‌گذارد. همه چیزهایی که از طریق رایانه می‌توان دید، از بازی‌های رایانه‌ای گرفته تا سیستم عامل‌هایی مثل ویندوز و برنامه‌هایی مثل آفیس از جمله محصولات نرم‌افزاری هستند که بخش قابل توجهی از آنها را برنامه‌نویسان رایانه تولید کرده‌اند. بسیاری از برنامه‌نویسان با مدرک کارشناسی در زمینه علوم رایانه و برخی نیز با مدرک کاردانی وارد این شغل می‌شوند. انتظار می‌رود تقاضا برای این شغل تا سال 2026، تا 7 درصد افزایش بیابد.

5. کارشناس پایگاه داده

میانگین درآمد سالانه: 84.950 دلار

کارشناس پایگاه داده وظیفه سازماندهی، نگهداری و بازیابی داده‌هایی مانند اطلاعات مالی، اطلاعات مشتریان، اطلاعات شرکت‌ها، اطلاعات انبار و سایر اطلاعاتی را که ارزش حفظ و طبقه‌بندی دارند با استفاده از نرم‌افزارها به عهده دارد. مهارت‌هایی مانند توانایی تحلیل، توجه به جزئیات، تفکر منطقی، توانایی حل مساله و مهارت در زبان‌های پایگاه‌های داده مانند زبان جستار ساختاری (Structured Query Language)یا به اختصار (SQL) از مهارت‌های لازم برای این حرفه است. بسیاری از کارشناسان پایگاه داده دارای مدرک کارشناسی در رشته‌های مرتبط با رایانه هستند. انتظار می‌رود تا سال 1405/ 2026، استخدام در این موقعیت شغلی، 11 درصد افزایش پیدا کند.

6. تحلیلگر سیستم

میانگین درآمد سالانه: 87.220 دلار

تحلیلگر سیستم که هم دستی در تجارت و هم دستی در فناوری دارد به عنوان یک پل ارزشمند میان این دو بخش مهم در یک شرکت فعالیت می‌کند. این کارشناسان که بیشتر روی عملکرد سیستم‌ها، طبقه‌بندی و تجزیه و تحلیل اطلاعات، تعیین و ارائه ضوابط طراحی سیستم‌های رایانه‌ای و طراحی طرح‌های پیشنهادی متمرکز هستند، راه‌حل‌های دیجیتالی برای مشکلات تجاری ارائه کرده و به سازمان‌ها کمک می‌کنند عملکرد کارآمدتری داشته باشند. این کارشناسان در تعامل با طراحان و سازندگان، اطمینان حاصل می‌کنند راهکارهای فنی ارائه شده، نیازهای کسب و کار را برآورده می‌سازد. تحلیگران سیستم، اغلب دارای مدرک کارشناسی در زمینه‌های علوم رایانه هستند. انتظار می‌رود استخدام در این رشته تا سال 1405/ 2026، تا 9 درصد افزایش بیابد.

7. کارشناس امنیت اطلاعات

میانگین درآمد سالانه: 92.600 دلار

متخصص امنیت اطلاعات، روش‌ها، تکنیک‌ها و ابزارهای امنیتی لازم را برای حفاظت از داده‌ها و اطلاعات مهم یک شرکت، سازمان یا دولت در برابر دسترسی‌های غیر مجاز، حملات عمدی و سرقت ایجاد می‌کند. هکرها باید بدانند کارشناسان امنیت اطلاعات بخوبی آموزش دیده‌اند و برای جلوگیری از دستکاری در مجموعه داده‌های خصوصی، به بهترین ابزارهای دیجیتال مجهز هستند. نصب ابزارهای حمایت‌کننده و بررسی شبکه‌ها برای شناسایی مشکلات امنیتی و پاسخگویی به مشکلات ایجاد شده از جمله وظایف یک کارشناس امنیت اطلاعات است. کارشناسان امنیت اطلاعات، معمولا دارای مدرک کارشناسی در یکی از رشته‌های علوم رایانه هستند. در آینده به تعداد بیشتری از این کارشناسان نیاز است و انتظار می‌رود استخدام در این زمینه شغلی تا سال 1405/ 2026، تا 28 درصد رشد داشته باشد.

8. توسعه‌دهنده نرم‌افزار

میانگین درآمد سالانه: 102.280 دلار

توسعه‌دهنده یا تولیدکننده نرم‌افزار، کار طراحی، آزمایش و نگهداری از برنامه‌های دیجیتال رایج در زندگی مدرن مانند اپلیکیشن‌های تلفن همراه، پلتفرم شبکه‌های اجتماعی و سیستم‌های پرداخت آنلاین را به‌عهده دارد.

توسعه‌دهندگان نرم‌افزار، در واقع مغز متفکر پشت هر برنامه رایانه‌ای هستند و معمولا برنامه‌هایی تولید می‌کنند که امکان انجام کارهای مختلف روی رایانه، موبایل یا سایر وسایل الکترونیک را به افراد می‌دهند؛ توسعه‌دهندگان نرم‌افزار اغلب مدرک کارشناسی در زمینه علوم رایانه دارند. تقاضا برای این شغل در حال افزایش است و انتظار می‌رود تا سال 1405/ 2026 استخدام در این زمینه شغلی 34درصد رشد داشته باشد.

9. معمار شبکه

میانگین درآمد سالانه: 101.210 دلار

با گسترش مفهوم شبکه در کنار گسترش کار با رایانه می‌توان گفت هر کجا که تعداد رایانه‌ها از یک دستگاه بیشتر شود، به معمار شبکه نیاز است. بنابراین برای معمار شبکه در همه‌جا، کار وجود دارد. مصالحی که معماران شبکه رایانه به کار می‌برند، برخلاف سنگ و آجر، نامرئی و غیرقابل لمس هستند. با این حال محصول نهایی تولید شده زیربنای نحوه عملکرد شرکت‌ها را تشکیل می‌دهد.

معمار شبکه رایانه، طراحی و ساخت سیستم‌های ارتباطی به‌عنوان مثال شبکه داخلی شرکت‌ها و پلتفرم‌های ذخیره‌سازی ابری را به عهده دارد. یک معمار شبکه معمولا دارای مدرک کارشناسی در رشته‌های مهندسی یا علوم رایانه است. برخی معماران شبکه نیز دارای مدرک کارشناسی ارشد در زمینه تجارت هستند. انتظار می‌رود استخدام در این زمینه شغلی تا سال 2026، حدود 6 درصد افزایش پیدا کند.

10. مدیر فناوری اطلاعات

میانگین درآمد سالانه: 135.800دلار

یک مدیر فناوری اطلاعات مسئولیت زیادی در زمینه توسعه و اجرای برنامه‌های فناوری برای شرکت‌ها به عهده دارد؛ به همین علت، مدیران فناوری اطلاعات درآمد زیادی از شغل خود کسب می‌کنند. این افراد نیازهای رایانه‌ای شرکت‌ها را بررسی می‌کنند، سفارش به‌روزرسانی می‌دهند و از امنیت ثبت‌های دیجیتال اطمینان حاصل می‌کنند. مدیران فناوری همچنین وظیفه مذاکره با دیگر فروشندگان فناوری را به‌عهده دارند. این کارشناسان نیز معمولا دارای مدرک کارشناسی در یکی از رشته‌های مرتبط با علوم رایانه هستند. انتظار می‌رود میزان استخدام در این رشته تا سال 1405/ 2026، حدود 12 درصد افزایش داشته باشد.

منبع:‌ usnews.com

مترجم: یاسمین مشرف

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها