برنامه پارک شهر از رادیو تهران، امروز با میزبانی از وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات پخش شد.
کد خبر: ۱۱۵۲۷۷۸
فیلتر اینستاگرام بحث انحرافی افکار عمومی است

به گزارش جام جم آنلاین از روابط عمومی شبکه رادیویی تهران، محمدجواد آذری جهرمی، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات امروز مهمان پارک شهر رادیو تهران بود.

وی در پاسخ به پرسش مجری برنامه سید حسین حسینی که آیا پیام های اینستاگرام و توئیتر را خودشان چک می کنند، گفت: در روز وقتی را برای پیام های اینستاگرام و تویتر می گذارم و مطالعه می کنم.

وی درباره زمزمه هایی که برای بستن اینستاگرام شده است، افزود: زمزمه ها برای بستن شبکه های اجتماعی مطلب جدیدی نیست، اما بحث فیلتر اینستاگرام بحث انحرافی افکار عمومی از موضوع شفاف سازی که رخ داده است. اتاق فکری هایی پشت این مسئله است که اینها را بیان می کنند. فضای کشور روی مطالبه شفاف سازی است، تکلیف ارزهایی که گرفته شده است مشخص شود یک خانمی سوژه خبری بزرگ کل دنیا می شود و در این رابطه صحبت می کنند، به نظر من طبیعی نیست.

حسینی در ادامه درباره سرویس های ارزش افزوده اپراتورهای تلفن همراه که به هر نحوی قصد عضویت کاربران را دارند و مشترکان را در یک سرویس اتوشارژ دیگری عضو می کنند. پرسید که آیا این امکان وجود دارد که چارچوب و قوانینی گذاشته شود که حداقل به آنها اطلاع رسانی شود و بدانند که این اتفاق برای آنها افتاده است؟ گفت:

ما اینجا دو مسئله داریم یکی بحث اتوشارژ که در رابطه با بسته مصرفی خود اپراتور است که ما شاهد بودیم که به صورت اتوماتیک شارژ می کنند. الان با این مسئله برخورد شده و جلوی آن گرفته شده است. در حال حاضر به صورت دو مرحله ای و در رابطه با خود اعتبارات مربوط به اپراتور این فرایند اجرا شده است.

اما این موضوع بحث ارزش افزوده است و ارزش افزوده الزاما خود اپراتور نیست، اپراتور فراهم کننده یک زیرساختی است که عده ای از شرکت های کسب و کار کوچک که در این حوزه فعالیت دارند با گرفتن سرشماره ،کسب و کاری را راه اندازی می کنند و در این مسئله کلاهبرداری و سوء استفاده می کنند. مثلا با عنوان های جذاب و البته فرینده و دروغ پیامک می دهند که این کد را به این شماره ارسال کنید. با فریب دادن مشترک این کد ارسال می شود و یک پولی از حسابشان کسر می شود، اپراتور در پاسخ به مشترک می گوید که به درخواست خودتان عضو شده اید. این پدیده پدیده ای است که به درستی به آن اشاره کردید این مشکلی که برای مردم ایجاد کرده اند و کلاهبرداری و سوء استفاده می شود، ما دستور العمل را داده ایم.

شما شنوندگان می توانید برنامه پارک شهر رادیو تهران را از شنبه تا پنجشنبه ساعت 6 و 30 دقیقه روی موج اف.ام ردیف 94 مگاهرتز بشنوید.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها