در چند ماه اخیر اطلاعات و شایعات زیادی درباره‌ی گلکسی اس 9 و اس 9 پلاس منتشر شده است، در حالی‌که هنوز یک ماه تا رونمایی رسمی از پرچم‌دارهای سامسونگ زمان باقی مانده است. آخرین گزارش مربوط به این موبایل در کره‌ی جنوبی منتشر شده و شامل جزئیاتی راجع به دوربین‌های گلکسی اس 9 و اس 9 پلاس است.
کد خبر: ۱۱۱۵۱۲۶
مشخصات دوربین گلکسی اس 9 و اس 9 پلاس قبل از رونمایی فاش شد + عکس

به گزارش جام‌جم آنلاین به نقل از دیجی‌رو، همان‌طور که ممکن است بدانید، گلکسی اس 9 و اس 9 پلاس دوربین‌های بسیار متفاوتی دارند. به طور مثال، گلکسی S9 شامل یک دوربین 12 مگاپیکسلی در پشت به همراه OIS (پایدارسازی نوری عکس) است؛ این در‌حالی است که گلکسی اس 9 پلاس، شامل دو دوربین در پشت (12 مگاپیکسل + 12 مگاپیکسل) می‌شود.

نکته‌ جالب راجع به هر دو دوربین این است که هردوی آن‌ها دارای دو دیافراگم مجزا هستند که برای تغییر میزان نور ورودی به لنز، می‌توان آن‌ها را تغییر داد. این گزارش ادعا می‌کند که هر دو موبایل گلکسی اس 9/اس 9 پلاس دارای دوربین‌هایی با بالاترین میزان روشنایی لنز، یعنی F1.5 خواهند بود. یکی از موبایل‌های هوشمندی که به این میزان بسیار نزدیک است، LG V30 است که دارای دوربینی با دیافراگم F1.6 است.

این گزارش هم‌چنین تایید می‌کند که گلکسی اس 9 دارای یک دیافراگم قابل تنظیم F1.5/F2.4 خواهد بود و مشابه با یک دوربین DSLR کار می‌کند. کاربران می‌توانند دیافراگم را قبل از گرفتن عکس تنظیم کنند. این فناوری جدید نیست، زیرا سامسونگ قبلا از آن در یکی از گوشی‌های قدرتمند خود به نام W2018، که به طور انحصاری در چین عرضه شده بود، استفاده کرده بود.


جزییات سخت افزار گلکسی اس 9

از سوی دیگر، گلکسی اس 9 پلاس دارای دو دوربین در پشت با دیافراگم‌های متفاوت است: F1.5 و F2.4. این موبایل می‌تواند با استفاده از هر دو دوربین به طور هم‌زمان عکس بگیرد و از این رو،استفاده‌ آن‌ها فقط در عکس‌های زاویه باز و عکس گرفتن با بزرگنمایی محدود نمی‌شود. این دوربین از الگوریتم‌های پیچیده‌ تشخیص عمق و مسافتی استفاده می‌کند که در دوربین‌های گوشی‌های هوشمند معمول هنوز موجود نیست و نتیجه در تصاویری با کیفیت بسیار بالا می‌دهند.

در مورد دوربین جلو، هر دو پرچم‌دار با دوربین سلفی 8 مگاپیکسلی به همراه فوکوس خودکار و تشخیص عنبیه عرضه خواهند شد. هم‌چنین، شایان ذکر است که احتمالا هر دو دوربین مجهز به پشتیبانی از تصویربرداری اسلوموشن باشند.

علاوه بر جزئیات مربوط به دوربین‌ها، این گزارش اندازه‌ صفحه‌های گوشی‌ها را نیز مشخص کرده است و اگر اطلاعات دقیق باشند، گلکسی اس 9 دارای یک صفحه‌ی 5.77 اینچی خواهد بود، و گلکسی اس 9 پلاس با یک صفحه‌ بزرگ‌تر 6.22 عرضه خواهد شد. میزان رم اشاره شده در اخبار قبلی نیز تایید شده است: 4 گیگابایت رم برای اس 9 و 6 گیگابایت رم برای اس 9 پلاس. در نهایت نیز باید اشاره داشت که اس 9 به یک باتری 3000 میلی‌آمپری و اس 9 پلاس به باتری 3500 میلی‌آمپری مجهز خواهند بود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها