تولید کننده نیمه رسانای تایوان که به اختصار TSMC خوانده می شود یکی از صدها شرکتی است که به واسطه همکاری اش با اپل و تولید قطعه برای آن رشد خوبی را در ده سال گذشته تجربه کرده است.
کد خبر: ۱۱۱۴۳۵۶
استخراج بیت کوین کسب و کار تولیدکنندگان چیپ را سکه کرده است + عکس

به گزارش جام‌جم آنلاین به نقل از دیجیاتو، حالا اما تغییر دیگری در صنعت رخ داده که احتمالا در سال های آتی نقش پررنگ تری را در پیشرفت آن ایفا خواهد کرد و این تغییر چیزی نیست جز ظهور پول های مجازی نظیر بیت کوین.

طبق تحلیل های صورت گرفته اخیر استخراج ارزهای مجازی که به لطف بیتکوین در سال گذشته رشدی ۱۴۰۰ درصدی را تجربه کرده به شدت کسب و کار TSMC و دیگر نام ها نظیر انویدیا که در زمینه تولید کارت گرافیک فعالیت دارد را متحول نموده است.

پیش بینی شده که با کاهش تقاضا برای آیفون 10 و اشباع شدن بازار اسمارت فون در چین، استخراج پول های مجازی تا یک دهم از کل درآمد TSMC در سال ۲۰۱۸ را به خود اختصاص دهد.

این شرکت تایوانی که رشد یا افولش به شدت به آیفون وابسته است در روز پنجشنبه این هفته گزارش مالی خود را منتشر خواهد کرد. جالب است بدانید که حدود یک پنجم از فروش این کمپانی از محل سفارش های اپل تامین می شود و می توان آن را اصلی ترین تامین کننده چیپ برای شرکت آمریکایی دانست.

با این حال اما پیش بینی شده که استخراج کنندگان پول های مجازی امسال سهمی دوبرابری را نسبت به سال قبل در درآمدهای این شرکت خواهند داشت و بین ۵ تا ۱۰ درصد از کل درآمدهای آن را به خود اختصاص خواهند داد.

علت هم در واقع این است که استخراج این پول ها (خرید سکه های دیجیتالی با انجام معادلات پیشرفته کامپیوتری) نیازمند توان پردازشی بالایی است که از طریق چیپ های تولیدی TSMC برای شرکت هایی نظیر انویدیا و AMD امکان پذیرند.
استخراج پول های مجازی بین ۳۵۰ تا ۴۰۰ میلیون دلار درآمد در سال گذشته برای TSMC داشته است

Mark Li از تحلیلگران شرکتی به نام Sanford C. Bernstein & Co که در هنگ کنگ استقرار دارد در این باره می گوید:

اثر استخراج این سکه ها حالا بسیار شبیه به اثری است که آیفون اولیه روی کاربرانش داشت. تفاوت اینجاست که هر آیفون جدید نیازمند حجم بالایی از نوآوری و بازاریابی است اما بیتکوین ناخودآگاه تاثیر شگرفتی روی کسب و کار TSMC می گذارد.

اپل و انفجار تلفن های هوشمند از سال ۲۰۱۶ تاکنون (خصوصا در چین) رشد درآمد ۶۹ درصدی را برای سهام TSMC به دنبال داشت. با این حال ظهور نام هایی نظیر اوپو، شیائومی، و ویو باعث شده که بازار اسمارت فون به نوعی اشباع شده و در مناطق روستایی خرید آن با افول همراه شود. بد نیست اشاره کنیم که طبق گزارشات دولتی سال گذشته عرضه اسمارت فون های چینی با کاهش ۱۲ درصدی همراه بود.

همزمان با این اتفاق، قلمرو پول های مجازی اهمیتی دو چندان برای TSMC پیدا کرد. این شرکت در سه ماهه سوم سال مالی جاری بین ۳۵۰ تا ۴۰۰ میلیون دلار درآمد به خاطر استخراج پول های مجازی داشته که این میزان حدودا ۴ تا ۵ درصد از درآمد آن در این برهه را تشکیل می دهد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها