بزرگترین برج تصفیه‌ی هوا برای بهبود وضعیت هوای ایالت شاآنشی واقع در شمال چین ساخته شد. این برج که ۱۰۰ متر ارتفاع دارد، قرار است هوای یک محدوده‌ی ۱۰ کیلومتری را پالایش کند و توانایی تصفیه‌ی ۱۰ میلیون متر مکعب هوا را دارد.
کد خبر: ۱۱۱۴۳۵۲
چین بزرگترین دستگاه تصفیه‌ هوای دنیا به ارتفاع ۱۰۰ متر را ساخت + عکس

به گزارش جام‌جم آنلاین به نقل از دیجیاتو، موسسه‌ محیط زیست آکادمی علوم چین ادعا کرده که این سیستم تصفیه‌ می‌تواند تا ۱۵ درصد ذرات معلق مضر موجود در هوای آلوده را از بین ببرد.

این برج در واقع از اردیبهشت ۹۴ ساخته شده بوده و یکسال و ۸ ماه به صورت آزمایشی در حال فعالیت بوده است تا میزان کمکش به پالایش هوا سنجیده شود.

برج مذکور که عنوان بزرگترین دستگاه تصفیه‌ هوای دنیا را یدک می کشد مساحتی معادل ۲۵۸۰ متر مربع از پایتخت ایالت شاآنشی را اشغال کرده است. این ساختمان در واقع یک سیستم تصفیه‌ی بزرگ خورشیدی است که هوای کثیف را از طریق گلخانه‌هایی که در مرکزش قرار دارد، به سمت خود کشیده و پس از پالایش، آن را به محیط زیست باز می‌گرداند.

گلخانه های موجود در این برج به اندازه نصف یک زمین فوتبال هستند و قادرند ذراتی همچون اکسید نیتروژن، دی اکسید نیتروژن و اکسید سولفور را فیلتر کنند. به گفته‌ی «جونجی کائو» سرپرست این پروژه، بیش از ۱۰ دستگاه سنجش کیفیت هوا در اطراف این برج تعبیه شده تا درصد آلاینده‌های هوا را رصد کند و آن‌ها را در حد مجاز نگه دارد.

به باور کائو، در حال حاضر این ساختمان ۱۰ میلیون متر مکعب هوا را پالایش کرده و می‌تواند در طول زمان این مقدار را افزایش دهد.

مهرماه سال ۹۴ اختراعی به نام Smog Free Tower در پارک شهر پکن نصب شد که پیش از آن تصور می‌شد بزرگترین دستگاه تصفیه‌ هوای دنیا باشد.

این برج که توسط «دان روزگارد» هنرمند و مخترع ۳۷ ساله‌ی هلندی طراحی شده بود، ۷ متر ارتفاع داشت و می‌توانست در هر ساعت ۳۰ هزار متر مکعب هوای تازه تولید کند.

هرچند از این سازه نمی‌شد به طور بهینه استفاده نمود چراکه از الکتریسته‌ ای بهره می‌برد که سوختن زغال آن را تهیه می‌کرد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها