فناوری تشخیص چهره جدیدی که از سوی یک شرکت چینی تولید کننده گوشی‌های هوشمند ارائه شده، دقتی 10 برابر بهتر از تکنولوژی تشخیص چهره اپل موسوم به فیس آی دی (Face ID) خواهد داشت!
کد خبر: ۱۰۹۸۶۵۰
هواوی فناوری تشخیص چهره خود را با دقتی 10 برابر فیس آی دی معرفی کرد! + عکس

به گزارش جام‌جم آنلاین به نقل از دیجی رو، این تکنولوژی تشخیص چهره جدید از اصول کلی مشابه با فیس آی دی که در آیفون ایکس معرفی شده بود، استفاده می‌کند. به عبارت دیگر، این فناوری از یک پروژکتور نقطه‌ای برای ترسیم نقشه سه بعدی دقیقی از چهره کاربر، استفاده کرده و به کمک آن قادر به احراز هویت وی خواهد بود. با این حال، بر خلاف آیفون ایکس که از حدود 30،000 نقطه برای ترسیم نقشه چهره استفاده می‌کند، این تکنولوژی جدید از 300،000 نقطه، یعنی ده برابر بیشتر، استفاده کرده و بدین ترتیب دقتی 10 برابر بیشتر از فناوری به کار رفته در گوشی پرچمدار اپل خواهد داشت.

با این توضیحات حتماً کنجکاو شده‌اید تا نام شرکت چینی صاحب این فناوری را بدانید. خوب، در واقع شرکتی که توانسته تا این حد خبرساز شده و خود را به عنوان رقیب اپل در این عرصه معرفی کند، شرکتی نیست جز هواوی و البته اگر بخواهیم دقیق‌تر بگوییم، یکی از زیرمجموعه‌های بزرگ هواوی به نام آنر (Honor).

سنسور تشخیص چهره هواوی برای عملی کردن فناوری تشخیص چهره خود از دوربینی با وضوح بالا برای اسکن چهره بهره گرفته (با رزولوشن 1280 در 800 پیکسل) و جالب است بدانید که کل عملیات اسکن چهره تنها در 400 میلی ثانیه انجام می‌شود.

شرکت هواوی هم از این تکنولوژی جدید برای ساخت ایموجی‌های متحرک یا به اصطلاح اپل، انیموجی استفاده خواهد کرد، با این تفاوت که این بار شاهد انیموجی‌هایی واضح‌تر و واقع گرایانه ترخواهیم بود. این شرکت نشان داده که چگونه کاراکتر انیموجی می‌تواند زبان خود را بیرون آورده و نمایان‌گر حالات بیشتری باشد. علاوه بر این، تکنولوژی مذکور در محصولات آینده امکان اسکن سه بعدی اشیاء واقعی را نیز مهیا کرده و تنها به اسکن چهره محدود نخواهد بود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها