تغییر سبک تعامل کاربر با گوشی و استفاده از جسچرهای لمسی به جای دکمه هوم در آیفون 10، چالشی جدی برای کسانی خواهد بود که سال‌ها به رابط کاربری آیفون عادت کرده‌اند. حال این طور که به نظر می‌رسد این نگرانی‌ها تا حدود زیادی به جا بوده و حتی مشتریان قدیمی و پر و پا قرص اپل هم نتوانسته‌اند آن طور که باید و شاید با آیفون ایکس ارتباط برقرار کنند.
کد خبر: ۱۰۹۱۵۰۱
مشکل جدید اپل: ارتباط برقرار نکردن کاربران با آیفون ایکس و پس دادن آن! + عکس

به گزارش جام‌جم آنلاین به نقل از دیجی رو، بنا به نوشته وب سایت phonearena، برخی کاربران قدیمی گوشی‌های سری آیفون که آیفون ایکس را پیش خرید کرده بودند، با شروع عرضه این گوشی جدید و دریافت آن، نتوانسته‌اند با تغییرات اعمال شده در رابط کاربری گوشی کنار بیایند و در نتیجه اقدام به پس دادن آن نموده‌اند! به عنوان مثال یکی از کاربران به این نکته اشاره کرده که قسمت زائد بالای صفحه نمایش آیفون ایکس و همچنین استفاده از جسچرهای لمسی بسیار آزار دهنده هستند. همچنین به گفته وی، صفحه نمایش OLED آیفون ایکس نیز نسبت به نمایشگر LCD آیفون 6 اس برتری چندان قابل توجهی ندارد و با توجه به همین مسائل او تصمیم گرفته تا گوشی جدید خود را به شرکت پس دهد. البته این کاربر از انیموجی‌های جالب آیفون ایکس خوشش آمده بوده، ولی با این حال این ویژگی هم نتوانسته او را برای استفاده از آیفون ایکس مجاب کند.

بر خلاف مدل‌های پیشین، رابط کاربری آیفون ایکس کاملاً بصری نبوده و شما برای استفاده از آن نیاز به یادگیری و عادت کردن به برخی جسچرهای ویژه خواهید داشت. بنابراین پیشنهاد می‌کنیم حتماً قبل از خرید آیفون ایکس، با مراجعه به وب سایت اپل و همچنین مشاهده ویدیوی‌های مربوط به این گوشی با ویژگی‌های آن به خوبی آشنا شوید. یکی از نکات دیگری که باید بدانید این است که قسمت زائد بالای صفحه نمایش (محل قرارگیری سنسورهای تشخیص چهره و …) فعلاً در برخی از اپلیکیشن‌ها مشکل ساز بوده و هنوز بسیاری از توسعه دهندگان، برنامه‌های خود را برای اجرا در صفحه نمایش آیفون ایکس بهینه نکرده‌اند.

به هر حال، با وجود اینکه بسیاری از خریداران آیفون ایکس از گوشی خود راضی هستند، اما کسانی هم هستند که نتوانسته‌اند با تغییرات روی داده در این گوشی، کنار بیایند. با وجود اینکه درصد افرادی که اقدام به پس دادن گوشی کرده‌اند، در مقایسه با دیگر خریداران بسیار کم است، اما همین موارد اندک هم برای یک گوشی جدید از سری آیفون چندان امر عادی و مرسومی نیست. بنابراین با اینکه برخی تغییرات در رابط کاربری گوشی، مانند استفاده از جسچر لمسی به جای دکمه هوم، برای جا افتادن در بین کاربران تنها به زمان نیاز دارند، اما اپل باید هر چه سریع‌تر فکری به حال بخش زائد بالای صفحه نمایش نموده و توسعه دهندگان را ترغیب به بهینه کردن برنامه‌های خود برای آیفون ایکس نماید.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها