با بررسی مرکز ملی فضای مجازی مشخص شد

تحریم نیمی از امکانات گوگل برای ایرانی ها

با تحریم ایران توسط انجمن جهانی موبایل، دست‌اندرکاران نمایشگاه جهانی موبایل بارسلونا هم از صدور ویزا برای ایرانیان امتناع ورزیدند تا اینکه با پیگیری‌های مدیر کل امور بین‌الملل وزارت ارتباطات ایران، این محدودیت برای افراد دارای روادید شنگن برداشته شد.
کد خبر: ۱۰۸۹۸۳۷
لغو مشروط تحریم ایرانیان توسط کنگره موبایل بارسلونا

به گزارش جام جم آنلاین از تسنیم، حدود یک ماه و نیم گذشته اخباری مبنی بر تحریم ایران توسط انجمن جهانی موبایل (GSMA) که یکی از خدمات آن که این روزها به واسطه اجرای طرح رجیستری گوشی‌های موبایل در کشورمان بیشتر به گوش می‌رسد، تعیین ساختار شناسه جهانی تجهیزات گوشی‌های موبایل (IMEI) است.

در همان زمان از تحریم اپراتورهای ایرانی تلفن همراه نیز سخن به میان آمد و دلیل چنین تصمیمی از سوی GSMA این بود که به واسطه شرکت سهامی آمریکایی بودن باید از قوانین تحریم‌های تجاری این کشور تبعیت کند.

اما چندی نگذشت که به دلیل همین تحریم، بازدیدکنندگان ایرانی از حضور در کنگره جهانی موبایل بارسلونا (MWC) که همه ساله با حضور تولیدکنندگان بزرگ حوزه تلفن همراه برگزار می‌شود، منع شدند.

این تحریم‌ها که به ادعای GSMA اجازه صدور ویزا برای بازدیدکنندگان ایرانی، کوبایی و سوری را نمی‌دهد، عملا می‌توانست پای تمامی متخصصان و فعالان حوزه ارتباطی داخل کشور را از این رویداد بین‌المللی ببُرد.

حال به فاصله کمی از رسانه‌ای شدن تحریم بازدیدکنندگان ایرانی برای بازدید ازMWC ، حسین ملک؛ مدیر کل امور بین‌الملل و مطالعات راهبردی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات نسبت به این موضوع واکنش نشان داد.

وی با تأکید بر اینکه هیچ منعی برای حضور شهروندان ایرانی در نمایشگاه جهانی موبایل بارسلونا وجود ندارد، اظهار کرد: با هماهنگی‌های انجام شده با برگزار کننده نمایشگاه جهانی موبایل بارسلونا، هیچ منعی برای حضور شهروندان ایرانی در این نمایشگاه وجود ندارد.

ملک گفت: پیرو ابراز نگرانی از اخبار منتشر شده در مورد اعمال محدودیت از سوی برگزار کنندگان نمایشگاه جهانی موبایل بارسلونا برای شرکت ایرانیان در آن نمایشگاه، با برگزار کننده کنفرانس هماهنگی شده است و در نتیجه اکنون هیچ منعی برای حضور شهروندان ایرانی که دارای روادید شنگن باشند، وجود ندارد.

مدیر کل امور بین‌الملل و مطالعات راهبردی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات ابراز کرد: مجری نمایشگاه جهانی موبایل بارسلونا اعلام کرده است که در سال جاری امکان ارسال دعوتنامه برای صدور ویزا وجود ندارد اما اگر شهروندان ایرانی ویزای شنگن یا ورود به اسپانیا را داشته باشند یا بتوانند به هر طریق دریافت کنند، می‌توانند در نمایشگاه ثبت‌نام کرده و از آن استفاده کنند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها