پس از خبر فروش آیفون 10 اپل با قیمت نجومی در بازار ایران، مطلع شدیم که بازار سیاه خرید و فروش آیفون 10 در سراسر جهان به راه افتاده و ظاهرا آیفون ایکس (iPhone X) همه جا گران است!
کد خبر: ۱۰۸۹۰۱۳
بازار سیاه خرید و فروش آیفون 10 اپل در سراسر جهان؛ آیفون ایکس همه جا گران است! + عکس

به گزارش جام‌جم آنلاین به نقل از گجت نیوز، اپل حدود یک ماه قبل سه آیفون جدید سال 2017 را معرفی کرد؛ آیفون 8 و آیفون 8 پلاس در ادامه آیفون 7 و آیفون 7 پلاس معرفی شدند، اما آیفون 10 گوشی موبایل منحصربه‌فردی است که به مناسبت دهمین سالگرد رونمایی اولین آیفون معرفی شده است.

اپل پیش فروش این محصول را با چند هفته اختلاف در مقایسه با آیفون 8 و آیفون 8 پلاس آغاز کرد. ابتدا تصور می‌شد قیمت هزار دلاری آیفون 10 سبب کاهش درخواست‌ها برای خرید آن شود، اما کاهش فروش دو آیفون جدید دیگر در مقایسه با آیفون‌های سال 2016 نشان داد کاربران، منتظر محصولی دیگر هستند.


کاربران آیفون 10 آن را به قیمتی نجومی به فروش می‌رسانند

این اولین نشانه فروش خوب آیفون 10 با وجود قیمت بالای آن بود. آغاز پیش فروش اینترنتی محصول در جمعه گذشته باز هم نشان داد کاربران آیفون 10 بیش از آن هستند که تصور می‌کردیم. تمام محموله اولیه اپل از این گوشی موبایل که تعداد آن بین دو تا سه میلیون دستگاه تخمین زده می‌شود، طی چند دقیقه به فروش رسید، به طوری که تنها هفده دقیقه بعد از شروع پیش فروش، زمان لازم برای دریافت گوشی چند هفته نشان داده می‌شد. یعنی کاربران باید تا رسیدن محموله بعدی منتظر بمانند.

کاربران آیفون 10 که طی دقایق ابتدایی درخواست خود را ثبت و در اولین سری عرضه محصولات گوشی خود را دریافت کردند، اکنون در وب سایت‌های فروش محصولات الکترونیکی بازار سیاه به راه انداخته‌اند. طبق گزارش‌ها برخی کاربران آیفون ایکس هم‌اکنون مشغول فروش این محصول به قیمت هشت الی ده هزار دلار در فروشگاه eBay هستند!

جالب است برخی از این افراد حتی محصولشان را هنوز دریافت نکرده‌اند، با این حال آن را با قیمت‌هایی کذایی به فروش گذاشته‌اند. قیمت آیفون 10 در بازار ایران نیز تعریفی ندارد و متاسفانه شاهد عرضه آن به مبالغی بسیار بالا و غیر منطقی هستیم. امیدواریم کاربران با عدم خرید محصولات دارای قیمت‌هایی غیر واقعی حتی در صورت داشتن توان مالی، به رشد بازار سیاه کمک نکنند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها