حتمالاً سامسونگ در آینده‌ای نه چندان دور بالاخره اولین گوشی هوشمند انعطاف‌پذیر خود را به صورت محدود روانه بازار خواهد کرد و این طور که به نظر می‌رسد اپل متوجه برخی پیامدهای این موضوع نیز شده است. بنا بر اعلام رسانه‌های کره‌ای، اپل وظیفه ساخت پنل‌های اولد (OLED) انعطاف‌پذیر و همچنین تخته مدار مورد نیاز برای تولید نمونه اولیه آیفون انعطاف‌پذیر را به شرکت ال جی سپرده است.
کد خبر: ۱۰۸۳۲۵۴
اپل از ترس لو رفتن جزئیات طرح آیفون انعطاف‌پذیر، دست به دامن ال جی می‌شود! + عکس

به گزارش جام‌جم آنلاین به نقل از دیجی رو،‌ خبر مذکور از این لحاظ قابل توجه است که در حال حاضر، صفحه نمایش اولد آیفون ایکس توسط سامسونگ تولید می‌شود و حتی احتمال دارد تولید پنل‌های مورد استفاده در آیفون‌های سال 2018 اپل نیز به عهده این شرکت کره‌ای باشد. بنابراین به نظر می‌رسد کوپرتینویی‌ها در یک یا دو سال آینده قصد دارند با سرمایه‌گذاری در ال جی و دیگر تولید کنندگان کوچک پنل‌های اولد، به این انحصار سامسونگ پایان دهد.

ال جی یک کارخانه نمایشگر اولد را برای بعد از سال 2019 آماده خواهد کرد تا بتواند تولید انبوه پنل‌های مورد نیاز اپل را بر عهده بگیرد. البته آمادگی این شرکت برای ساخت پنل‌های انعطاف‌پذیر برای آیفون، ممکن است تا سال 2020 نیز به طول بینجامد و بنابراین طبق معمول ممکن است صبر کند تا عملکرد سامسونگ را در زمینه گوشی‌های انعطاف‌پذیر مشاهده و بررسی کرده و قبل از اینکه بخواهد محصول خود را در این حوزه تولید نماید، از ورود گوشی سامسونگ به بازار اطمینان حاصل کند.

اما دلیل اینکه اپل برای تولید صفحات نمایش انعطاف‌پذیر مورد نیاز خود به سراغ سامسونگ که یکی از شرکت‌های پیشرو در زمینه تحقیقات پیرامون گوشی‌های انعطاف‌پذیر می‌باشد نمی‌رود، بسیار ساده است. بنا بر گزارش‌های منتشر شده، اپل نگران است که با سفارش ساخت پنل‌های آیفون انعطاف‌پذیر به سامسونگ، این شرکت نسبت به جزئیات محصولش آگاهی یافته و در نتیجه رویکرد اپل در این زمینه برای رقیبش فاش شود. بنابراین وظیفه تولید این پنل‌ها و تخته مدارهای مربوطه را به ال جی واگذار کرده که هم از نظر لو رفتن اطلاعات و هم از نظر سهم بازار، کمترین خطر را برای اپل دارد.

-

-

-

-

-

-

-

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها