فرودگاه دبی روش جدید و جالبی را برای ارزیابی امنیتی مسافرین پروازها به کار گرفته و آنها را از میان یک آکواریوم مجازی عبور می دهد که دوربین های تشخیص چهره را در خود پنهان ساخته است.
کد خبر: ۱۰۸۱۹۴۶
سیستم امنیتی تشخیص چهره فرودگاه دبی در یک آکوریوم مجازی تعبیه می شود

به گزارش جام‌جم آنلاین به نقل از دیجیاتو، این آکواریوم مجازی شبیه یک تونل طراحی شده و 80 دوربین در آن قرار گرفته‌اند که در زمان عبور مسافرین، چهره و عنبیه چشم آنها را اسکن می کنند. تصاویر داخل تونل بسته به شرایط قابل تغییر هستند و موارد متعددی همچون مناظر طبیعی یا تبلیغات را هم به نمایش می گذارند.

زمانی که مسافر به پایان تونل می رسد، یا پیام «سفر به سلامت» را دریافت می کند و به مسیرش ادامه می دهد، یا اینکه چراغ قرمز می گیرد و مأمورین امنیتی به سراغش می آیند.

این آکواریوم فناوری های تشخیص چهره را به خوبی پنهان نموده و در عوض، مسافرین را تشویق می کند تا با تماشای تصاویر و مناظر کیفیت اسکن ها را افزایش دهند. انتخاب آکواریوم بدین خاطر است که ماهی به راحتی نظر افراد را جلب می کند و نگاه آنها را به دنبال خودش می کشد تا در برابر دوربین های مختلف قرار گیرند.
تا سال 2020 تعداد مسافرین سالانه دوبی به 124 میلیون نفر می رسد

این پروژه با همکاری هواپیمایی امارات (Emirates) به اجرا درآمده و فرودگاه دبی قصد دارد نخستین نمونه از این تونل/آکواریوم ها را تا پایان تابستان سال آتی میلادی در ترمینال 3 فرودگاه نصب کند. این اقدام در راستای افزایش سرعت سرویس دهی به حجم بالای مسافرین صورت گرفته، چون پیش بینی می شود تا سال 2020 تعداد مسافرین سالانه دوبی و این فرودگاه از رقم 124 نفر میلیون عبور کند.

گفتنیست فناوری تشخیص چهره در فرودگاه ها به‌خاطر تسریع در عملیات و افزایش امنیت مورد توجه قرار گرفته است، اما همچون همیشه مشکلاتی نظیر حریم شخصی نیز در این حوزه وجود دارد. باید دید در پایان، مزایای این فناوری بر معایب آن غلبه خواهد کرد یا خیر.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها