بالاخره روز موعود فرا رسید و گوگل از جدیدترین نسل گوشی‌های پیکسل، یعنی پیکسل 2 (Pixel 2) و پیکسل 2 ایکس ال (Pixel 2 XL) رونمایی کرد. گوشی‌هایی که به مراتب زیباتر و پیشرفته‌تر از قبل شده‌اند.
کد خبر: ۱۰۷۹۸۴۱
گوگل پیکسل 2 رسماً معرفی شد؛ گوشی باحاشیه اما جذاب گوگل! + عکس

به گزارش جام‌جم آنلاین به نقل از دیجی ‌رو، در این مطلب قصد معرفی مدل استاندارد پیکسل 2 را داریم و همین اول کار باید بگوییم که برخلاف بسیاری از گوشی‌‌های پرچمدار امروزی، گوگل خود را مقید به کاهش حاشیه‌های اطراف صفحه نمایش نکرده و در پیکسل 2 شاهد حاشیه‌های نسبتاً زیاد در بالا و پایین نمایشگر هستیم که مکان مناسبی برای تعبیه دو بلندگوی باکیفیت بوده است. در زمینه سخت‌افزار داخلی نیز، تراشه پیشرفته و مدرن اسنپدراگون 835 وظیفه پردازش اطلاعات را در این گوشی جدید بر عهده دارد که مطمئناً می‌تواند طرفداران پیسکل را راضی کند.


گوگل پیکسل 2 و پیکسل ایکس ال 2

همانند مدل سال گذشته پیکسل، در گوشی جدید گوگل نیز همچنان یک بخش شیشه‌ای اطراف دوربین پشتی را احاطه کرده که البته اندازه آن نسبت به سال گذشته، کوچک‌تر شده است. اما مطمئناً بزرگ‌ترین نکته‌ای که با نگاه کردن به پشت بدنه پیکسل 2 به ذهن می‌رسد، فقدان لنز دوم می‌باشد. همان‌طور که می‌دانید اکثر تولید کنندگان گوشی‌های هوشمند در پرچمدارهای جدید خود از دوربین‌هایی با لنز دوگانه در پشت بدنه استفاده کرده‌اند و گوگل در این زمینه هم سعی نکرده از جریان حاکم بر بازار پیروی کند. البته با وجود تک لنزه بودن دوربین پشتی پیکسل 2، کیفیت آن در مقایسه به مدل سال گذشته به مراتب بیشتر شده است. با توجه به اینکه دوربین پیکسل اولیه یکی از برترین دوربین‌های گوشی‌های هوشمند بود، کیفیت فوق العاده پیکسل 2 در زمینه عکاسی و فیلم‌برداری می‌تواند یکی از مهم‌ترین نقاط قوت این محصول باشد.

متأسفانه گوگل در پیکسل 2 جک 3.5 میلی متری هدفون را حذف کرده و برخلاف نسخه اولیه دیگر نمی‌توانید از هدفون‌های قدیمی خود به صورت مستقیم در این گوشی هوشمند استفاده نمایید. در زیر می‌توانید خلاصه‌ای از مشخصات سخت‌افزاری پیکسل 2 را مشاهده کرده و آن را با پیکسل سال گذشته مقایسه نمایید.

ویژگی گوگل پیکسل 2 گوگل پیکسل
پلتفرم اندروید 8.0 اوریو عرضه شده با اندروید 7.0 نوقا
به‌روز شده به اندروید 8.0 اوریو
صفحه نمایش اولد 5.0 اینچی با وضوح 1080 در 1920 پیکسل اولد 5.0 اینچی با وضوح 1080 در 1920 پیکسل
ابعاد و وزن 5.7 در 2.7 در 0.3 اینچ – 143 گرم 5.66 در 2.74 در 0.34 اینچ – 143 گرم
چیپ پردازشی اسنپدراگون 835 اسنپدراگون 821
دوربین پشتی: 12 مگاپیکسلی با OIS و سنسور 1/2.6 اینچی
جلویی: 8 مگاپیکسلی
پشتی: 12 مگاپیکسلی بدون OIS
جلویی: 8 مگاپیکسلی
حافظه داخلی 64 یا 128 گیگابایت 32 یا 128 گیگابایت
باتری 2,700 میلی آمپر ساعت 2,770 میلی آمپر ساعت
قابلیت‌های ویژه اندروید خالص
به‌روزرسانی‌های تضمین شده
عدم وجود جک هدفون
اندروید خالص
به‌روزرسانی‌های تضمین شده
تصاویر پس‌زمینه زنده کره زمین

لانچر جدید پیکسل

گوگل همواره از گوشی‌های هوشمند خود برای نشان دادن قابلیت‌ها و ویژگی‌های سیستم عامل همراه خود، یعنی اندروید، استفاده کرده و پیسکل 2 نیز همین وظیفه را در مورد اندروید اوریو بر عهده دارد.

رابط کاربری جدید پیکسل 2گوگل پیکسل 2 از یک نسخه خالص اندروید اوریو بهره گرفته و قابلیت‌هایی نظیر Notifications Dots و تصویر در تصویر را در اختیار کاربر قرار می‌دهد. همچنین باید اشاره کنیم که این گوشی هوشمند از نسخه جدید لانچر پیکسل استفاده می‌کند.

اما مسلماً برجسته‌ترین تغییر روی داده در رابط کاربری پیکسل 2 این است که نوار جستجوی گوگل به بالای کلیدهای ناوبری انتقال یافته که دسترسی به آن را راحت‌تر از گذشته کرده است. پیش از این، نوار جستجوی گوگل در قسمت فوقانی صفحه نمایش قرار داشت و استفاده یک دستی از آن (به خصوص در گوشی‌هایی با ابعاد بزرگ) کمی مشکل بود.

با تغییر مکان نوار جستجوی گوگل و خالی شدن قسمت بالایی صفحه نمایش، گوگل یک گجت ویژه برای این قسمت طراحی کرده است که شما را از تمامی اخبار و رویدادهای مربوط به این شرکت مطلع خواهد کرد.

اما یکی از قابلیت‌های جدیدی که به پیکسل 2 اضافه شده و پیش از این نیز شایعاتی در مورد آن منتشر شده بود، قابلیتی موسوم به «اکتیو اج» Active Edge است که به کاربر امکان می‌دهد تا با فشردن گوشی در دست خود، برخی کارها را به سریع‌ترین روش ممکن انجام دهد. به عنوان مثال می‌توان با استفاده از این ویژگی و فراخوانی دستیار گوگل، بدون نیاز به فشردن هیچ دکمه‌ای اقدام به تهیه عکس سلفی نمود.

دوربین

همان‌طور که گفتیم پیکسل 2 از دوربین تک لنزه بسیار باکیفیتی بهره‌مند می‌باشد که حتی سخت‌گیرترین کاربران را هم راضی خواهد کرد. یکی از مهم‌ترین تغییراتی که در دوربین این گوشی اعمال شده، اضافه شدن نسخه جدیدی از حالت پرتره (Portrait Mode) است که با اعمال افکتی ویژه در تصاویر پرتره، پس‌زمینه عکس را تار و محو نموده و بدین ترتیب باعث بهتر جلوه نمودن سوژه عکاسی شود. البته نکته جالب این است که برخلاف گوشی‌هایی که این افکت را به کمک دو لنز در تصاویر اعمال می‌کنند، پیکسل 2 تنها از یک لنز و با استفاده از یادگیری ماشین و فناوری Dual Pixel این کار را انجام می‌دهد.

دوربین 12 مگاپیکسلی پیسکل 2 مجهز به یک سنسور 1/2.6 اینچی است که برای یک گوشی هوشمند کمی بزرگ به نظر می‌رسد. همچنین در حالی که نسخه اول پیکسل از قابلیت تثبیت نوری تصویر (OIS) بی‌بهره بود، پیکسل 2 از این قابلیت نیز برای ثبت تصاویری باکیفیت‌تر استفاده می‌کند. به این ترتیب می‌توان گفت گوگل اولین تولید کننده‌ای است که از دو قابلیت تثبیت نوری تصویر و تثبیت الکترونیکی، به صورت همزمان در گوشی خود استفاده کرده است.

شایان ذکر است که کاربران پیکسل 2 از فضای ابری نامحدود برای ذخیره‌سازی عکس‌ها و فیلم‌های خود نیز بهره‌مند خواهند بود.

قیمت و تاریخ عرضه

گوگل پیکسل 2 با قیمت 650 دلار برای مدل 64 گیگابایتی و 750 دلار برای مدل 128 گیگابایتی به فروش خواهد رسید که دقیقاً مشابه با قیمت‌گذاری سال گذشته پیسکل می‌باشد. گوگل برنامه ویژه‌ای هم برای تعویض نسل اول گوشی‌های پیکسل با مدل جدید، در نظر گرفته که می‌تواند نظر کاربران این گوشی هوشمند را جلب کند. یک نکته جالب دیگر اینکه، کسانی که پیکسل 2 را پیش خرید کنند، همراه با این گوشی یک اسپیکر هوشمند گوگل هوم مینی (Google Home Mini) نیز دریافت خواهند کرد. در نهایت باید اشاره کنیم که گوشی جذاب پیکسل 2 در تاریخ 19 اکتبر (27 مهر) رسماً راهی بازار شده و در دسترس خریداران قرار خواهد گرفت.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها