اگر قدرت و عملکرد پردازشی را ملاک قضاوت قرار دهید، در طی چند سال اخیر با عرضه هر نسخه از آیفون اپل، فاصله میان این محصول با سایر موبایل های اندرویدی به شکل محسوسی در حال افزایش بوده است. اما آیفون های امسال داستانی کاملاً متفاوت دارند.
کد خبر: ۱۰۷۹۴۲۱
موبایل‌های اندرویدی به گرد پای آیفون هم نمی رسند + عکس

به گزارش جام‌جم آنلاین به نقل از دیجیاتو، چیپست‌های اختصاصی اپل در هر نسل حرفی تازه برای گفتن دارند، اما باید پذیرفت که چیپ مجتمع تازه، یعنی A11 Bionic با تمام محصولات قبل از خود متفاوت است. تفاوتی که نه تنها در نام که در قدرت اعجاب انگیز پردازشی آن نهفته است.

«جان پُل» (John Poole) کسی است که کمپانی «Primate Labs» را پایه گذاری کرده. شرکتی که مشهورترین محصول آن نرم افزار تست بنچمارک Geekbench است. او می گوید که امتیاز آیفون های جدید در تست های Geekbench تا ۵۰ درصد بالاتر از هر پرچمدار قدرتمند اندرویدی دیگر است.

او در ادامه به این سوال می پردازد که چرا باید چنین تفاوت زیادی میان عملکرد پردازشی آیفون ها و موبایل های اندرویدی وجود داشته باشد؟

«ماجرا این است که نمی توانم درک کنم چرا انگار قدرت پردازشی در اندرویدی ها راکد مانده است. این جهش ها چرا در آن سمت اتفاق نمی افتد؟ نمی فهمم آن طرف چه اتفاقی در حال رخ دادن است. اما در این سمت، شما قدرت پردازشی یک رایانه رومیزی را در یک ابزار موبایل در اختیار دارید. به هیچ شکل دیگری نمی توان به آن نگاه کرد. اگر در زمان نخستین آیفون حرف از ویرایش ویدیو با استفاده از موبایل می زدم شما من را دیوانه فرض می کردید.»

این روزها تصمیم سال های قبل اپل برای طراحی و تولید چیپ های اختصاصی ارزش واقعی خود را نشان می دهد. آیفون های جدید شاید از لحاظ پیشرفت طراحی ظاهری تقریباً هیچ چیزی برای گفتن در مقابل رقبای اندرویدی خود نداشته باشند، اما وقتی پای قدرت پردازشی و سرعت به میان بیاید، هیچ موبایل دیگری به گرد پای آنها نمی رسد.

در این میان یک نکته را نیز نباید از یاد برد. اپل تنها شرکتی نیست که برای اسمارت فون هایش چیپ اختصاصی می سازد. سامسونگ با اگزینوس ها و هوآوی با کایرین اش در این رقابت حاضر هستند، اما به نظر می رسد سخت افزار همه ماجرا نباشد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها