یکی از مشکلات سیستم عامل اندروید ، هنگ کردن برنامه های آن است. در مطلب امروز قصد داریم تا روشی جهت بستن اپلیکیشن های هنگ کرده گوشی را آموزش دهیم.
کد خبر: ۱۰۷۸۶۲۶
چگونه اپلیکیشنهای هنگ کرده گوشی اندرویدی خود را ببندیم؟ + اسکرین شات

به گزارش جام‌جم آنلاین به نقل از گجت نیوز، اپلیکیشن های هنگ کرده گوشی های اندرویدی یکی از خسته‌کننده‌ترین بخش‌های این اسمارت فون ها هستند؛ زمانی که در حال اجرای برنامه یا بازی هستید و ناگهان همه چیز قفل شده و زدن دکمه بازگشت نیز حلال مشکل نیست. شاید تنها راه‌ حل این دردسر بزرگ، بستن اپلیکیشن های هنگ کرده گوشی باشد. از این پس با اجرای مراحل زیر، به راحتی برنامه های قفل شده گوشی خود را ببندید.
این روش، مخصوص کاربرانی‌ست که به تازگی تجربه استفاده از سیستم عامل محبوب اندروید را کسب کرده‌اند. بنابراین، شاید بیش از حد ساده به نظر بیاید!

دکمه Recent Apps را در گوشی اندرویدی خود لمس کنید تا منوی Multitasking ظاهر شود. در بیشتر موبایل ها، این دکمه به شکل مربع در سمت راست نوار ناوبری مجازی در صفحه نمایش قرار دارد. البته کاربران گوشی های سامسونگ می‌توانند این دکمه را در سمت چپ اسمارت فون خود مشاهده کنند. اگر موبایل شما فاقد این گزینه است، دکمه هوم را گرفته و نگه دارید.
اپلیکیشن های هنگ کرده گوشی را گرفته و آنها را به سمت چپ یا راست بکشید تا بسته شوند. شما همچنین می‌توانید با زدن دکمه X در گوشه بالایی آنها، این نرم افزارهای دردسرساز را ببندید.
با این کار، برنامه مورد نظر از لیست حذف شده و بدین ترتیب، بسته می‌شوند.

در برخی گوشی های هوشمند اندرویدی، ممکن است با زدن دکمه Recent Apps، گزینه‌ای تحت عنوان Close All، یا به فارسی، «بستن همه» را مشاهده کنید. با لمس این گزینه، همه اپلیکیشن های در حال اجرا بسته خواهند شد.

اما بهتر است بدانید که همیشه بستن همه اپلیکیشن های در حال اجرا، کاری منطقی و به‌صرفه نیست. بسیاری از کاربران اندروید و iOS مرتبا اقدام به باز کردن منوی Multitasking و بستن برنامه های در حال اجرای گوشی خود می‌کنند. این کار باعث می‌شود تا سرعت گوشی پایین آمده و راندمان نیز کم شود. دلیل آن این است که اسمارت فون شما جهت اجرای مجدد این برنامه‌ها به وقت زیاد و صرف انرژی نیاز دارد، در حالی که می‌توانست به راحتی و بدون زحمت، اپلیکیشن های در حال اجرا را فراخوان کند. بنابراین، تنها در صورتی از روش گفته‌شده در بالا استفاده کنید که با اپلیکیشن های هنگ کرده گوشی مواجه شده باشید.

امروزه سیستم عامل اندروید به قدری هوشمند است که بتواند تشخیص دهد کدام‌یک از اپلیکیشن های گوشی به مدت طولانی بدون استفاده باقی مانده‌اند. بنابراین، شما نیاز به انجام هیچ عملیاتی نداشته و سیستم عامل این کار را برای شما انجام خواهد داد. اما اگر گوشی شما مرتبا هنگ می‌کند، قطعا نرم افزارهایی بر روی آن نصب است که باید حذف شوند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها