شارژ بی سیم و چند تغییر جزئی دیگر؛

نگاهی نزدیک به آیفون 8 اپل + عکس

دو گوشی آیفون 8 و 8 پلاس از هفته آینده وارد بازار خواهند شد، اما آیا تغییراتی که نسبت به نسل قبلی در آنها به وجود آمده برای رضایت مشتریان کافی است؟
کد خبر: ۱۰۷۴۳۳۶
نگاهی نزدیک به آیفون 8 اپل + عکس

به گزارش جام‌جم آنلاین به نقل از دیجی رو، پس از ماه‌ها گمانه زنی و پخش شایعات و اخبار مختلف، بالاخره گوشی‌های جدید اپل معرفی شدند. به جز آیفون ایکس و آیفون 8 پلاس، دستگاه دیگری به نام آیفون 8 معرفی شده که جانشین مستقیم آیفون 7 خواهد بود. پیش فروش این مدل از 24 شهریور شروع شده و توزیع آن از 31 شهریور انجام خواهد گرفت. آیفون 8 در دو نسخه 64 و 256 گیگابایتی به فروش خواهد رسید. قیمت مدل پایه دستگاه 699 دلار است.

همانند آیفون 7، این دستگاه نیز دارای صفحه نمایش 4.7 اینچی رتینا اچ دی و بدنه آلومینیومی است و تنها تغییرات کمی در ظاهر آن به وجود آمده، مثلا پنل پشتی دستگاه با شیشه تقویت شده توسط فولاد پوشیده شده تا امکان شارژ بدون سیم فراهم گردد. این دستگاه دارای گواهی IP67 بوده و در برابر پاشیده شدن آب و گرد و غبار مقاوم است. آیفون 8 در رنگ‌های نقره‌ای، خاکستری و طلایی عرضه می‌شود.

آیفون 8 اپلاپل دوربین دستگاه جدید خود را نیز تقویت کرده. با اینکه در این آیفون نیز از لنز 12 مگاپیکسلی با لرزشگیر اپتیکال تصویر استفاده شده، اما فیلترهای رنگی و سنسور جدیدی به آن اضافه شده که باعث می‌شود تا تنظیم نور به سادگی انجام پذیرد. امکان ضبط ویدئوهای صحنه آهسته یا اسلوموشن با کیفیت 1080p و 240 فریم بر ثانیه نیز وجود دارد که نسبت به نسل قبلی آیفون 120 فریم بر ثانیه افزایش یافته است.
تجربه‌ای آشنا

آیفون 8 اپل احتمالا بسیاری از افراد آیفون 8 را با آیفون 7 اشتباه خواهند گرفت. دستگاه‌های جدید 8 و 8 پلاس شباهت بسیار زیادی به 7 و 7 پلاس دارند. حتی می‌توان گفت که این دستگاه‌ها تقریبا مشابه 6اس و 6اس پلاس هستند و تنها پنل پشتی دستگاه از جنس شیشه ساخته شده. البته رنگ این دستگاه‌های جدید نیز کمی با مدل‌های قبلی تفاوت دارد.

شیشه ای که در بدنه به کار گرفته شده زیبا و خوش دست است اما مشخص نیست که دوام آن چقدر است و آیا همانند آیفون‌های قبلی به آسانی می‌شکند یا خیر. باید منتظر عرضه رسمی این گوشی در بازار باشیم تا بدنه آن را مورد بررسی کامل قرار دهیم.

یکی از حالت‌های جدیدی که به دوربین اضافه شده امکان نوردهی به عکسهای حالت پرتره را به کاربران ارائه می‌کند. این قابلیت جدید هنوز در مرحله آزمایشی قرار داشته و در برخی موارد عملکرد قابل قبولی ندارد. در برخی موارد عکسها زیبا و زنده به نظر می‌رسند اما در بسیاری از تصاویر نوردهی حالت عجیبی به منظره داده.

امکان بررسی پردازنده و دوربین در تست‌های سریعی که با نسخه دموی گوشی انجام می‌شود وجود نداشت، اما با توجه به اعداد و مشخصات اعلامی از سوی اپل به نظر می‌رسد که این دو ویژگی گوشی پیشرفتی مطابق انتظارات داشته‌اند.

آیفون 8 اپلدر مجموع به نظر می‌رسد که تنها تغییرات جزئی و تقریبا غیر ملموس در آیفون 8 داده شده. این گوشی به لحاظ ظاهری، عملکرد و امکانات شباهت بسیار زیادی به آیفون 7 دارد، البته باید منتظر بررسی‌های کاملتر این دستگاه و عملکرد آن در زمینه واقعیت افزوده یا همان AR باشیم. متاسفانه در آیفون 8 نیز همانند آیفون 7 خبری از دوربین دوگانه نیست و امکان استفاده از افکت‌های حالت پرتره در آن وجود ندارد.

در دستگاه جدید اپل از پردازنده شش هسته‌ای 64 بیتی A11 بیونیک استفاده شده، اپل ادعا کرده که این پردازنده حدود 30 درصد از پردازنده سال گذشته این شرکت یعنی A10 سریعتر بوده و مصرف انرژی آن تا 50 درصد کاهش یافته است. اپل با استفاده از این پردازنده وارد دنیای واقعیت افزوده شده، پیش از این شرکت‌های فیسبوک، گوگل و مایکروسافت سرمایه گذاریهای زیادی در این بخش انجام داده‌اند. در این گوشی جدید از iOS 11 استفاده شده که قابلیت‌های جدیدی مثل انیموجی، زبان‌های بیشتر و امکان استفاده از سرویس‌های ترجمه سیری به آن اضافه شده. همچنین مرکز کنترل دستگاه نیز تغییر کرده.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها