پس از انتشار اخبار و گمانه زنی‌های فراوان، سامسونگ بالاخره گلکسی نوت 8 را در روز یکم شهریور معرفی کرد.
کد خبر: ۱۰۷۴۳۱۵
بررسی گلکسی نوت 8 سامسونگ؛ بازگشت شکوهمند سری نوت +  (جدول + عکس)

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از دیجی رو، با توجه به اتفاقاتی که برای نوت 7 پیش آمد، بسیاری از افراد تصور می‌کردند که تولید سری گوشی‌های نوت برای همیشه به پایان رسیده و دیگر خبری از این دستگاه‌ها نخواهد بود. با این حال سامسونگ در یک اقدام شجاعانه تصمیم گرفت تا گلکسی نوت 8 را برای ایجاد اعتماد دوباره در بین مشتریان روانه بازار کند. اما آیا این دستگاه توانایی بازسازی برند گلکسی نوت را دارد؟ آیا گلکسی نوت 8 می‌تواند در برابر دستگاه‌های خوبی که تا نیمه دوم سال 2017 وارد بازار شده‌اند به فروش خوبی دست پیدا کند؟ در ادامه با بررسی گلکسی نوت 8 با کلیک جام‌جم همراه باشید تا جواب اکثر سوالات خود در مورد این گوشی را پیدا کنید.

طراحی گلکسی نوت 8

Note 8طراحی خارجی Galaxy Note 8 هماهنگ با سایر گوشی‌های سامسونگی است که در سالیان اخیر وارد بازار شده. پنل عقب و جلوی گوشی از جنس شیشه بوده که با یک قاب فلزی پوشیده شده‌اند. در نوت 8 بر خلاف نوت 7، گوشه‌های بدنه مربعی تر و با زاویه‌های تیزتر طراحی شده و حتی قسمت‌های خمیده کنار گوشی نیز شیب کمتری دارند.

در این دستگاه در قسمت‌هایی که شیشه و قاب فلزی به یکدیگر رسیده‌اند، از ماده‌ای استفاده شده که باعث می‌شود گوشی بهتر در دست قرار بگیرد و نلغزد. با اینحال نوت 8 نیز همانند اکثر دستگاه‌های شیشه‌ای بازار به سرعت اثر انگشت و کثیفی‌ها را به خود جذب می‌کند، البته میزان قابل مشاهده بودن این آثار در رنگ‌های مختلف گوشی متفاوت است اما اگر دوست دارید تا دستگاه گران قیمتتان همیشه تمیز باشد، پیشنهاد می‌کنیم همواره یک دستمال تمیز کننده همراه خود داشته باشید.

Note 8یکی دیگر از تغییراتی که در طراحی Galaxy Note 8 وجود دارد مربوط به قسمت دوربین در پشت بدنه است. در این دستگاه اطراف لنز دوربین را یک قسمت سیاه در بر گرفته، این در حالیست که در گلکسی اس 8 قسمت پشتی بدنه تماما به یک رنگ است. این دو رنگ بودن پشت بدنه نوت 8 در دستگاه‌های سیاه رنگ قابل تشخیص نیست، اما در سایر رنگ‌ها کنتراست زیبایی را به وجود آورده که احتمالا اکثر افراد از آن استقبال خواهند کرد.
صفحه نمایش گلکسی نوت 8

Note 8صفحه نمایش بدون مرز یا “از کران گذر” که در گوشی‌های گلکسی اس 8 وجود داشت، در دستگاه‌های نوت 8 نیز به کار گرفته شده. استفاده از این صفحه‌ها به این معنیست که تقریبا هیچ قابی دور آن را احاطه نکرده و تمام فضای جلویی گوشی به صفحه نمایش اختصاص یافته. استفاده از قاب کوچک همچنین به سامسونگ این امکان را داده تا صفحه نمایش بزرگتری را در دستگاهی با ابعاد کوچکتر قرار دهد.

این گوشی 6.3 اینچی با نسبت صفحه 18.5:9 است که باعث می‌شود تا دستگاه نسبت به نوت 7 طول بلندتر اما عرض تقریبا یکسانی داشته باشد. طول بلند گوشی احتمالا خوشایند برخی از مشتریان نیست، اما ابعاد دستگاه به گونه‌ای است که کار با آن همانند سایر دستگاه‌های بزرگ اندرویدی باشد و کاربران مشکلی در لمس نقاط مختلف صفحه نداشته باشند.

در گلکسی نوت 8 نیز همانند سایر دستگاه‌های گران قیمت تر سامسونگ از صفحه نمایش سوپر AMOLED استفاده شده که رنگ‌هایی زنده، کنتراست بالا و رنگ سیاه عمیقی را به کاربران ارائه می‌کند. این صفحه نمایش دارای رزولوشن 2960 در 1440 یا 3K QHD+ است اما همانند گلکسی اس 8 بصورت پیش فرض روی حالت 1080p قرار دارد و برای رسیدن به کیفیت‌های بالاتر باید تنظیمات صفحه نمایش را تغییر دهید.

Note 8صفحه نمایش نوت 8 در مجموع کیفیت فوق العاده‌ای دارد و ابعاد خاص آن برای کارهای متفاوت و متنوع مثل مشاهده ویدئوهای یوتیوب، بازی کردن و گشت و گذار در اینترنت مناسب است. همچنین روشنایی بسیار بالایی دارد و حتی زیر نور آفتاب نیز وضوح خوبی دارد.

یکی از مهمترین ویژگی‌هایی که به صفحه نمایش نوت 8 اضافه شده، امکان پخش ویدئوهای HDR است. این دست از ویدئوها رنگ بهتر و دقیق تر و کنتراست بالاتری دارند.

البته محتوای HDR زیادی قابل دسترس نیست، با اینحال نت فلیکس نوت 8 را به لیست دستگاه‌هایی که ویدئوی HDR برای آن ارائه می‌شود اضافه کرده است.
عملکرد گلکسی نوت 8

Note 8گلکسی نوت 8 تمامی مشخصاتی که از یک گوشی پرچمدار سال 2017 انتظار می‌رود را دارد. از پردازنده کوالکام اسنپدراگون 835 و شش گیگابایت رم در این دستگاه استفاده شده. پیش از این سامسونگ تنها در برخی از مدل‌های خاص خود که در بازارهای محدود عرضه می‌شوند از رم شش گیگابایتی استفاده کرده بود. افزایش رم نوت 8 باعث شده تا این گوشی برای اجرای چندین برنامه همزمان و انجام کارهای سنگینی که از یک دستگاه نوت انتظار می‌رود، هیچ مشکلی نداشته باشد.

انجام کارهای روزمره مثل بالا پایین کردن منوها، گشت و گذار در اینترنت و باز و بسته کردن اپلیکیشن‌های مختلف با سرعت بالایی انجام می‌شود. همچنین با توجه به اینکه در این گوشی از پردازنده قدرتمند اسنپدارگون 835 استفاده شده، سنگین ترین بازی‌ها و برنامه‌ها بدون هیچ مشکلی و با حداکثر فریم ریت (Frame Rate) ممکن اجرا می‌شوند.

سخت افزار گلکسی نوت 8

Note 8بدون شک مهمترین ویژگی خاص گلکسی نوت 8، قلم اس پن (S Pen) آن است. سخت افزار این قلم نسبت به مدلی که همراه با نوت 7 عرضه شده بود تفاوتی ندارد، هر دو مدل دارای نوک گرد 0.7 میلیمتری هستند و نسبت به 4000 سطح فشار حساسند. در حقیقت مهمترین تغییراتی که در قلم نوت 8 اتفاق افتاده مربوط به نرم افزار آن است. در ادامه و در قسمت نرم افزار راجع به این تغییرات توضیحات بیشتری خواهیم داد.

سایر مشخصات سخت افزاری نوت 8 همانگونه است که انتظار می‌رفت. حافظه داخلی دستگاه 128، 256 و 64 گیگابایت خواهد بود اما شما می‌توانید ظرفیت حافظه را با استفاده از کارتهای میکرو اس دی افزایش دهید.

امکان شارژ بدون سیم سریع، بلوتوث 5 و پشتیبانی از ارتباطات مخابراتی گیگابایت ال تی ای در نوت 8 وجود دارد. همچنین این دستگاه در برابر آب و گرد و غبار مقاوم بوده و گواهی IP68 را دریافت کرده است. این گواهی به این معنی است که شما می‌توانید گوشی را به مدت سی دقیقه در عمق 1.5 متری آب قرار دهید و دوباره بدون هیچ مشکلی از آن استفاده کنید.

خبر خوشحال کننده دیگر اینکه سامسونگ تصمیم گرفته تا فعلا از جک هدفون 3.5 میلیمتری در گوشی‌های خود استفاده کند.

Note 8اما در زمینه صدای خروجی از اسپیکرها این دستگاه نیز همانند اکثر گوشی‌های سامسونگ عملکردی معمولی دارد. در نوت 8 تنها از یک اسپیکر کوچک در پایین بدنه استفاده شده. هنگامی که کاربر گوشی را به صورت خوابیده یا همان Landscape در دستان خود قرار دهد جلوی بلندگو گرفته شده و کیفیت و بلندی صدای خروجی به هیچ عنوان رضایت بخش نخواهد بود. البته در مجموع اسپیکر نوت 8 وضعیت خوبی دارد، ولی به نظر می‌رسد که سامسونگ توجه زیادی به این قابلیت گوشی خود نداشته است. در صورتی که به دنبال دستگاهی با بلندگوی قدرتمند هستید پیشنهاد می‌کنیم تا اچ تی سی یو 11 (HTC U11) و ال جی وی 30 (LG V30) را در نظر داشته باشید.

نکته منفی دیگری که در سخت افزار نوت 8 به چشم می‌خورد، جانمایی بدِ سنسور اثر انگشت است. این سنسور کماکان مثل اس 8 در کنار دوربین قرار دارد اما سامسونگ تغییراتی در آن به وجود آورده تا استفاده از آن نسبت به پرچمدار اصلی این شرکت با سهولت بیشتری انجام بگیرد.

در نوت 8 این سنسور بیش از پیش در بدنه فرو رفته، همچنین سامسونگ فلش دوربین و سنسور ضربان قلب را بین سنسور اثر انگشت و لنز دوربین قرار داده تا انگشت کاربران کمتر با لنز تماس پیدا کند. این تغییرات کوچک باعث شده تا عملکرد و ارگونومی سنسور اثر انگشت بهبود قابل ملاحظه‌ای پیدا کند. با اینحال هنوز هم به نظر می‌رسد که این سنسور در جای اشتباهی قرار دارد و سامسونگ باید در گوشی‌های آینده خود محل قرارگیری آن را تغییر دهد.

Note 8البته سامسونگ برای افرادی که به هیچ عنوان نمی‌توانند با این سنسور ارتباط برقرار کنند راه‌های دیگری نیز قرار داده. برای مثال اسکنر عنبیه چشم ایریس و سنسور تشخیص چهره نیز در این دستگاه وجود دارد.

شاید یکی از بزرگترین نگرانی‌ها در مورد این گوشی مربوط به عمر باتری آن باشد. ظرفیت باتری دستگاه 3300 میلی آمپر ساعت است که نسبت به سایر محصولات 2017 ظرفیت بالایی است، اما به نظر می‌رسد که برای نوت 8 با پردازنده و سخت افزار قدرتمند و صفحه نمایش 6.3 اینچی با کیفیت QHD+ رضایت بخش نباشد.

با اینحال تجربه چند روز کار با نوت 8 نشان داد که مصرف باتری قابل قبول و خوبی دارد. مدت زمان روشن ماندن صفحه تا پنج ساعت می‌رسد و با یکبار شارژ کامل می‌توانید 15 تا 18 ساعت از گوشی استفاده کنید.

کافی است یکبار گوشی را بصورت کامل شارژ کنید تا در طی روز با استفاده از آن شبکه‌های اجتماعی و ایمیل‌های خود را چک کنید، در اینترنت به گشت و گذار بپردازید، بازیهای سرگرم کننده انجام دهید و چندین ساعت با استفاده از یوتیوب ویدئو تماشا کنید. تمامی اینها در حالتی است که کیفیت صفحه نمایش در حالت حداکثر و روی QHD+ تنظیم شده است. به نظر می‌رسد که تلاش‌های سامسونگ برای هرچه کم مصرف تر کردن گوشی به ثمر نشسته و نوت 8 عمر باتری مناسبی دارد.


دوربین گلکسی نوت 8

Note 8یکی از مهمترین تغییراتی که در نوت 8 ایجاد شده استفاده از دوربین دوگانه در پشت دستگاه است. از این قابلیت در بسیاری از تلفن‌های همراه جدید استفاده می‌شود اما نوت 8 اولین دستگاه گران قیمت و پرچمدار سامسونگ است که از این تکنولوژی استفاده می‌کند. در نوت 8 از یک لنز واید و یک لنز تله فوتو (همانند آیفون 7 پلاس و وان پلاس 5) استفاده شده، این لنز ثانویه به دوربین کمک می‌کند تا زوم اپتیکال دو برابری را در اختیار کاربران قرار دهد.

هر دو سنسور 12 مگاپیکسلی هستند اما دریجه دیافراگم لنز اصلی f/1.7 و لنز ثانویه f/2.4 است. قابلیت فوکوس خودکار فوق سریع پیکسل دوگانه سامسونگ نیز تنها در دوربین اصلی وجود دارد. نوت 8 اولین گوشی دنیاست که لرزشگیر اپتیکال تصویر در هر دو دوربین آن به کار رفته، این ویژگی به کاربران این اطمینان را می‌دهد تا تمامی عکسها و ویدئوهایی که ثبت می‌کنند بدون ذره‌ای لرزش باشد.

Note 8با اینکه بزرگنمایی دو برابری همواره در دسترس است، اما در برخی موارد مثلا هنگامی که نور موجود در صحنه کم باشد، نوت 8 بصورت خودکار مانع از استفاده از لنز تله فوتو می‌شود. در این موارد نرم افزار دوربین تشخیص می‌دهد لنز اصلی قادر است تا تصویر بهتری را به کاربران ارائه دهد. گوشی‌های آیفون 7 پلاس و وان پلاس 5 نیز عملکرد مشابهی دارند.

به جز حالت تله فوتو، لنز دوم قادر است تا حالت‌های عمق دادن به تصویر و Bokeh را نیز ایجاد کند. سامسونگ به این دو حالت عکاسی که پیش از این در گوشی‌های بسیاری به کار رفته نام Live Focus یا فوکوس زنده را اطلاق می‌کند. این تکنولوژی سامسونگ به کاربران اجازه می‌دهد تا پس زمینه تصویر را هم پیش و هم پس از عکاسی محو و واضح کنند.

Note 8اما جالب ترین قابلیت فوکوس زنده، امکان عکاسی همزمان با استفاده از هر دو لنز است. در این حالت کافیست تا با تنها یکبار لمس دکمه عکاسی دو تصویر که هر کدام از آنها با لنز متفاوتی گرفته شده است را ثبت کنید. این قابلیت به کاربران کمک می‌کند تا بدون اتلاف وقت دو تصویر متفاوت از یک منظره داشته باشند.

به جز اضافه شدن حالت زوم دو برابری، اپلیکیشن نوت 8 با اس 8 تفاوتی ندارد. در این دستگاه حالت‌های تصویر برداری زیادی از جمله پانوراما، صحنه آهسته یا اسلوموشن، عکاسی مجازی و عکاسی حرفه‌ای وجود دارد، شما با استفاده از حالت حرفه‌ای می‌توانید فاکتورها و پارامترهای عکس را به آسانی تغییر دهید و کنترل بیشتری بر روی عکس نهایی داشته باشید، البته این حالت عملکرد همواره راضی کننده‌ای ندارد. همچنین حالت‌ها و افکت‌های زیادی به اپلیکیشن دوربین اضافه شده که با استفاده از آن می‌توانید تصاویر جالب، خلاقانه و سرگرم کننده‌ای ثبت کنید.

به صورت کلی کیفیت تصاویر تقریبا همانند گلکسی اس 8 است. در اکثر مواقع پرچمداران سامسونگ دوربین بسیار خوبی دارند و نوت 8 نیز از این قاعده مستثنی نیست. عکسهایی که با استفاده از این دستگاه گرفته می‌شوند جزئیات زیاد و رنگ‌های زنده‌ای دارند و نسبت به اکثر گوشی‌های بازار طیف دینامیکی گسترده تری را پوشش می‌دهند.


نمونه عکس نوت 8

لرزشگیر اپتیکال تصویر و فوکوس سریع دوپیکسلی این امکان را می‌دهند تا حتی عکسهایی که از اجسام در حال حرکت می‌گیرید نیز کیفیت بالایی داشته باشند. همچنین این دو ویژگی باعث می‌شوند تا جزئیات در تصاویری که در نور کم گرفته شده‌اند به خوبی قابل مشاهده باشد و نویز و اختلال زیادی مشاهده نشود. تنها هنگامی که در نورهای بسیار کم به عکاسی بپردازید کمی نویز مشاهده می‌شود، فرایند تصویر برداری سامسونگ نیز کمک می‌کند تا عکسهایی که با این گوشی می‌گیرید همواره تمیز و بدون اشکال باشند.


نمونه عکس نوت 8

در جلوی نوت 8 یک دوربین 8 مگاپیکسلی با قابلیت فوکوس هوشمند خودکار سامسونگ قرار دارد که وظیفه گرفتن سلفی و برقراری تماس‌های ویدئویی را بر عهده دارد. البته در برخی از مواقع سیستم نرم افزاری روتوش سامسونگ بیش از حد تصاویر را دستکاری می‌کند، به نحوی که بسیاری از جزئیات صورت افراد محو می‌شوند.


نرم افزار گلکسی نوت 8

Note 8معمولا نرم افزار و رابط کاربری‌ای که در دستگاه‌های سری نوت استفاده می‌شود همان رابط کاربری گوشی‌های پرچمدار سامسونگ با کمی تغییر است؛ به همین ترتیب تجربه کار با نوت 8 شباهت زیادی به کار با اس 8 دارد، البته تغییرات مهمی در این گوشی داده شده. هر زمانی که قلم اس را از جای خود بردارید و یا دکمه‌ی روی آن را فشار دهید منوی مخصوص این قلم نمایش داده می‌شود.

با اینحال تغییرات زیادی در قلم اس به وجود نیامده و سامسونگ با توجه به نظرات کاربران دستگاه‌های نوت، تنها تغییرات کوچکی را در آن به وجود آورده. قابلیت کاربردی ترجمه عملکرد بهتری پیدا کرده و در نوت 8 قادر است تا جملات کامل را نیز ترجمه کند. همچنین قابلیتی به قلم اس اضافه شده که به افراد این امکان را می‌دهد تا از رنگ‌های ساخته شده توسط میلیون‌ها کاربر نوت در سراسر دنیا استفاده کنند.

قابلیت دیگری که به S Pen اضافه شده به کاربران این امکان را می‌دهد که تا صد صفحه یادداشت را در اپلیکیشن گوشی بنویسند، ویرایش کنند و آنها را بر روی صفحه نمایش همیشه روشن دستگاه نمایش دهند. این قابلیت برای مواقعی که عجله دارید بسیار کاربردی خواهد بود.

Note 8اما مهمترین ویژگی استایلوس نوت 8، پیام زنده یا Live Message نام دارد. این ویژگی به شما این امکان را می‌دهد که ضربات قلم را به فایل‌های GIF کارتونی تبدیل کنید و با چند حرکت افکت‌های تصویری جالبی مثل برق زدن یا نوردهی‌های نئون را به آن اضافه کنید. شما می‌توانید این فایل‌های GIF را برای دوستان خود ارسال کنید. البته این قابلیت چندان کاربردی نیست، اما برای مواقعی که به دنبال راهی برای ایجاد تفاوت در ارتباطات خود با دیگران هستید مناسب است.

سامسونگ امیدوار است تا نوت 8 به بهترین دستگاه برای انجام چند کار همزمان تبدیل شود و مطمئنا صفحه نمایش بزرگ دستگاه نیز به این وضعیت کمک خواهد کرد. شما می‌توانید به صورت همزمان دو اپلیکیشن را در کنار یکدیگر مشاهده کنید و همچنین در قسمت خمیده صفحه نمایش به سایر منوها دسترسی داشته باشید. همچنین می‌توانید دکمه هوم را به نحوی تنظیم کنید که با فشردن آن دو برنامه دلخواه بصورت همزمان فعال شوند؛ مثلا می‌توانید با فشردن این دکمه اپلیکیشن‌های واتس اپ و تلگرام را در کنار یکدیگر مشاهده کنید و با هر دو برنامه به ارسال پیام بپردازید. در مجموع به نظر می‌رسد که قابلیت استفاده همزمان از دو اپ در بسیاری از مواقع کاربردی و حتی ضروری باشد.

یکی دیگر از ویژگی‌های مهمی که به نوت 8 اضافه شده پیام رسان دوگانه یا Dual Messenger نام دارد. شما با استفاده از این قابلیت می‌توانید چندین اکانت برای یک اپیلیکیشن داشته باشید. مثلا این امکان وجود دارد که برای تلگرام، واتس اپ و اینستاگرام خود چندین اکانت مختلف تعریف کنید و به راحتی از آنها استفاده کنید. البته این ویژگی چیز چندان جدیدی نیست و پیش از این هواوی در گوشی میت 9 از آن استفاده کرده بود.

Note 8سامسونگ همراه با گلکسی اس 8، دستیار هوشمند خود به نام بیکسبی را نیز معرفی کرد. و حالا این دستیار صوتی در نوت 8 نیز حضور دارد. به همین دلیل در کنار کلیدهای تنظیم صدا کلید دیگری تعبیه شده که مخصوص دسترسی به بیکسبی است. خوشبختانه بر خلاف اس 8، این دستگاه دارای نسخه کامل بیکسبی و بیکسبی وویس است. با اینکه دستیار سامسونگ نسبت به چند ماه گذشته پیشرفت زیادی داشته اما هنوز هم به آپدیت‌های بیشتری نیاز دارد.

بیکسبی در حال حاضر برای انجام کارهای ساده مثل تنظیم صدا و نور صفحه و دانلود یک اپلیکیشن خاص از پلی استور عملکرد خوبی دارد، اما در صورتی که انتظار کارهای پیچیده از آن داشته باشید احتمالا به مشکل برخواهید خورد. یکی دیگر از مشکلات بیکسبی تشخیص دستورات کاربر است که در برخی موارد با کندی و مشکل انجام می‌شود.

در مجموع این طور به نظر می‌رسد که بیکسبی عملکرد مناسبی دارد و روز به روز در حال پیشرفت و بهتر شدن است. همچنین در نوت 8 این امکان نیز وجود دارد که در موارد ضروری به جای بیکسبی، از دستیار گوگل استفاده کنید.

Note 8شاید یکی از معدود اشکالات نوت 8، نسخه اندروید آن باشد. در حالی که اندروید 8 اورئو به تازگی معرفی شده، اما این گوشی بصورت پیش فرض با اندروید 7 نوقا به دست مشتریان می‌رسد. امیدواریم که سامسونگ به سرعت اندروید اورئو را برای این دستگاه جدید و 2017 ارائه کند.

به جز چند موردی که در بالا به آنها اشاره کردیم، رابط کاربری نوت 8 و گلکسی اس 8 تقریبا مشابه است. البته برخی از آیکون‌ها و انیمیشن‌ها تغییرات جزئی پیدا کرده که چندان مهم نیستند. سامسونگ در سالهای گذشته با ارائه هر پرچمدار جدید رابط کاربری خود را تغییر داده و کم کم در حال رسیدن به نرم افزاری خوب و قدرتمند است.
قیمت و نتیجه گیری

Note 8به جز چند ایراد جزئی مثل جانمایی سنسور اثر انگشت، هیچ مشکل مهمی در نوت 8 دیده نمی‌شود. این دستگاه امکانات و قدرت زیادی را در اختیار کاربران قرار میدهد و احتمالا تمامی علاقه مندان به گوشی‌های نوت را راضی خواهد کرد. با اینکه نوت 8 یک گوشی قدرتمند و کاربردی است، اما قیمت بالایی دارد. نوت 8 که گرانترین گوشی سامسونگ تا به امروز است، بین 930 تا 999 دلار قیمت دارد. البته با توجه به اینکه آیفون ایکس نیز 999 دلار قیمت دارد، شاید کنار آمدن با قیمت این محصول سامسونگ کمی آسان تر باشد!

گوشی‌های سری نوت همواره یکی از جذاب ترین و بهترین دستگاه‌هایی هستند که عرضه می‌شوند. همچنین با توجه به اتفاقاتی که سال گذشته برای نوت 7 افتاد، دستگاه جدید سامسونگ توجه رسانه‌ها را کاملا به خود جلب کرده است. در مجموع نوت 8 دستگاهی فوق العاده و زیباست که هیچ رقیبی در بازار ندارد و یکی از بهترین انتخاب های ممکن است، البته از قیمت بسیار بالای آن نیز نمی‌توان به آسانی گذشت.

نکات مثبت:

طراحی زیبا از جنس شیشه و فلز
صفحه نمایش با کیفیت و بزرگ
قابلیت‌های قلم اس ارتقا یافته
کیفیت بالای دوربین
امکان استفاده از کارتهای حافظه میکرو اس دی
دارای گواهی IP68
عملکرد روان و سریع

نکات منفی:

گران قیمت ترین گوشی گلکسی تا به امروز
دراز بودن گوشی
جانمایی نامناسب سنسور اثر انگشت

مشخصات فنی گلکسی نوت 8

گلکسی نوت 8
صفحه نمایش صفحه نمایش بدون مرز 6.3 اینچی سوپر آمولد QHD+

رزولوشن 2960 در 1440

تراکم پیکسلی 521

نسبت تصویر 18.5:9

پردازنده نسخه آمریکا: پردازنده 64 بیتی و 10 نانومتری کوالکام اسنپدراگون 835 با حداکثر فرکانس 2.35 گیگاهرتز و 1.9 گیگاهرتز

نسخه جهانی: پردازنده 64 بیتی و 10 نانومتری سامسونگ اگزینوس 8895 با حداکثر فرکانس 2.3 گیگاهرتز و 1.7 گیگاهرتز

رم شش گیگابایت LPDDR4
حافظه داخلی 64/128/256 گیگابایت، قابلیت افزایش با استفاده از کارتهای حافظه میکرو اس دی
دوربین‌ها دوربین پشت:

– 12 مگاپیگسل زاویه باز (واید) با فوکوس خودکار پیکسل دوگانه و دریچه دیافراگم f/1.7، لرزشگیر اپتیکال تصویر

– 12 مگاپیگسل تله فوتو با فوکوس خودکار و دریچه دیافراگم f/2.4، لرزشگیر اپتیکال تصویر

دوربین جلو:

– 8 مگاپیکسل با فوکوس خودکار و دریچه دیافراگم f/1.7

باتری ظرفیت 3300 میلی آمپر ساعت، غیر قابل تعویض، شارژ سریع با و بدون سیم، شارژ بدون سیم WPC و PMA
مقاومت در برابر آب گواهی IP68، مقاوم در برابر آب و گرد و غبار
ارتباطات Wi-Fi 802.11 a/b/g/n/ac (2.4/5 GHz)
VHT80 MU-MIMO
1024QAM
Bluetooth v5.0 (LE up to 2 Mbps)
ANT+
USB Type-C
NFC, MST
موقعیت: GPS, Galileo, Glonass, BeiDou
حسگرها شتاب سنج

بارومتر (ارتفاع سنج)

سنسور اثر انگشت

سنسور Gyro

سنسور Geomagnetic

سنسور Hall

سنسور ضربان قلب

سنسور نزدیکی (پروکسیمیتی)

سنسور نور RGB

سنسور ایریس (چشم)

سنسور فشار

سیم کارت نانو
نرم افزار اندروید 7.1.1 نوقا
اندازه و وزن 162.5 در 74.8 در 8.6 میلیمتر

195 گرم

جمع بندی
در مجموع نوت 8 دستگاهی فوق العاده و زیباست که هیچ رقیبی در بازار ندارد و یکی از بهترین انتخاب های ممکن است، البته از قیمت بسیار بالای آن نیز نمی‌توان به آسانی گذشت.
امتیاز کل

4.4 از 5

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها